Tips: Beröm till HTC (Gammal Iphone4 anv)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Aiden, 11 maj 2012.

  1. Aiden

    Aiden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hejsan Swedroid forumet.
    Jag har gått nu gått över till android sidan, efter att ha haft iphone sedan 3g modell. :P

    Fick min htc one x i tisdags, och var redan då sjukt lyrisk över att mobilen var så lätt, och skärmen så brutal.
    Men redan andra dagen möttes jag av problem, mobilen låg hemma i 10h, och när jag kom hem var batteriet på 51%.

    Jag tyckte detta var otroligt, hur gick det till.
    Jag läste runt här på forumet och hittade många bra tips.

    Men nu till det underbara, aldrig någonsin har jag gjort en uppdatering på en mobil som har hjälpt mobilen så mycket.
    Jag uppdaterade mobilen, och körde samma test igen, ladda hela natten, och låta den vara hemma.

    Jag hade Wifi på helöa tiden, och täckning. När jag kom hem idag så var den på otroliga 92%!
    Vilket är riktigt bra enligt mig.

    Mycket klag har varit här på forumet, och det har gjort mig orolig, men mobilen har funkat precis som jag vill, den är jävligt rapp, skön, tunn, en riktigt bra mobil helt enkelt.

    Att gå från iphone till android var ett stort steg, men det verkar redan bra. För att vara ärlig så verkar det inte vara så stor skillnad, allting är ganska så "snarlikt" och man känner igen sig rätt så bra faktiskt.

    Jag gillar min HTC ONE X, och har inte haft problem med den. :)
     
    -WR-, MatDiggy, Madeli och 3 andra gillar detta.
  2. jesperjm

    jesperjm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kul att du är nöjd! :)
     
  3. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Äntligen. Att läsa ett positivt uttalande efter all DOA-hysteri som verkar råda. Galet. Som en klunk ramlösa efter en vecka med lapin kulta.

    Med RAY via tapatalk
     
  4. crf_niklas

    crf_niklas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Köpte en X idag och är supernöjd, har tidigare haft en Sensation.
     
  5. aframo

    aframo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Såja välkommen. Äppleskrutt produkter är till för status människor, så kallade okunniga ;)
     
  6. LeBron

    LeBron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Är skit glad för din skull och sånt men varför lämnar du den hemma? :O
     
  7. Aiden

    Aiden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Anledningen till att jag lämnade den hemma är att dem inte har flyttat över mitt gamla nummret till min one x än.
    Så jag har fått köra den gamla på jobb, men den nya här hemma då :-)

    Men mobilen overall 100 gånger bättre med uppdateringen!
     
  8. CptChernobyl

    CptChernobyl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2012
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Roligt :-) Jag fick ut min idag och är väldigt imponerad, letar dock efter ett värdigt spel att testa prestandan med. Sen hade jag totalt missat detta med micro sim, snacka om förvåning när jag försökte pyssla ner mitt gamla i Hoxen :P

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  9. Gimp

    Gimp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har gjort samma resa som du och är sjukt nöjd. Underbart att slippa itunes! :)
    När jag kollar på min gamla 4s förstår jag inte att jag klarade mig med en så liten skärm!
     
  10. rockybalboa

    rockybalboa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Haha samma här faktiskt, bortsett från mina problem med batteriet så blir man väldigt snabbt kär i nya telefonen!
    Just skillnaden med skärmstorleken är otrolig. Har min iphone 4 liggandes här hemma bara och pillar lite på den ibland bara och då känns den så sjukt liten jämfört med hur man upplevde den innan!

    Måste dock säga att jag saknar följande funktioner jämfört med iphonen:
    -touchresponsen är inte lika bra på htcn som iphonen.
    -webläsaren är otroligt smart, responsiv och snabb på iphonen, den "förstår" alla så dubbelklick och zoomningar väldigt bra och just den pplevelsen har jag inte haft ännu på one x:en. Jag använder Dolphin Browser HD.
    -facebook appen på android är otroligt ful och ofunktionell jämfört med iphonens motsvarighet. saknar även funktionen att kunna spara bilder direkt i appen.
    -Otroligt skönt att slippa itunes men i ärlighetens namn underlättade den allt synkande med just kalender och backup väldigt bra. Vet ni något sätt jag kan säkerhetskopiera alla mina inställningar, nedladdade appar osv på One X:en ifall jag vill göra en systemåterställning på mobilen och sen bara återskapa allting så man slipper ställa in alla otaliga inställningar på nytt och ladda ner alla appar och pilla på även dom inställningarna igen? Hade uppskattats otroligt mycket.
     
  11. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 206
    Mottagna gillanden:
    448

    MINA ENHETER

    Touchresponsen tycker jag är bättre i min HTC One X än min farsas Iphone 4.

    Din webläsare är dålig. Använd Google Chrome betan. Och kör sen Chrome i datorn, du kommer inte ångra dig ^^

    Och facebook appen kan du knappast skylla på HTC/Android, det är Facebooks developers som du får ta å gnälla på ^^ Dock tycker jag att senaste uppdateringe till facebook appen har gjort den väldigt smidig/snabb.
     
  12. Exicutor

    Exicutor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    iPhone SE 3
    Platta:
    Apple iPad (3rd Generation)
    Övrigt:
    Google Home
    Vad är egentligen DOA? :O
     
  13. AcidDroid

    AcidDroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    DOA = Dead On Arrival.

    Kan bara stämma in i de "nöjdasvisa", bytt från en HTC sensation och är grymt nöjd med HOX.
    .
     
    Last edited: 12 maj 2012
  14. Ackia

    Ackia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Är det inte snarare defect on arrival? Fast vi driver lite med det och säger att den är död. Men det har ju föga att göra med den medicinska termen och dessutom är ju de flesta lurarna användbara, bara lite defekta :)
     
  15. AcidDroid

    AcidDroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Defective On Arrival is an alternate interpretation of "D.O.A", which stands for "dead on arrival", a term used in medical context and with the alternative colloquial/trade meaning of "At the moment of receiving the item, it was damaged or defective to the point of not being usable".

    It is frequently used for expliciting a kind of warranty when a customer buys an item that can't be checked before pay (for example, eBay buying), and at the moment of make an RMA (Return Merchandise Authorization).

    Alltid hört dead, men defective rimmar.
     
  16. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

  17. Roger K

    Roger K Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    122
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    iPhone 7
    Info:
    Reserv / arbetstelefon.
    Platta:
    Samsung Tab S8 Ultra 5G
    Kommer från Iphone 4 jag med. Är väldigt nöjd med det mesta men jag har ett fåtal appar som jag använde flitigt på Iphonen, där fungerade de klanderfritt men i vissa fall är apparna buggigare till Android eller saknar några funktioner som motsvarigheten i IOS hade.
    Är det någon som kan rekommendera ett alternativ till Iphones Airvideo förresten? Underbar app, som inte finns till Android tyvärr. Jag kör nu Plex men den fungerar inte lika bra som Airvideo gjorde tycker jag.
     
  18. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    haha det är som ett jävla AA möte här inne för gamla avdankade iphone användare, kul att ni blivit nyktra o grattis! :)
     
    Moridin och Janne303 gillar detta.
  19. rockybalboa

    rockybalboa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    haha kul jämförelse, fick mig att skratta
     
  20. slicke

    slicke Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kul att du är nöjd med bytet. Gick själv från en 3gs till Sgs2 och var inte så jättenöjd med den luren även om jag gillade Android. Nu skaffade jag mig en one x och är toknöjd. Underbar lur.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2