Övrigt: ursäkta mitt språk....

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av termostat, 11 maj 2012.

  1. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 903
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag håller med om en del i ditt tidigare inlägg och även det jag citerar nu men att krydda storyn med felaktigheter gör den inte bättre. Förresten är harakiri (seppuku) traditionellt japanskt, inte asiatiskt. HTC har sitt huvudsäte i Taiwan, Kina.
     
  2. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Njau, jag röstar på "grävskopemetoden" (TS förslag)...det blir inga spår kvar...:teeth:
     
  3. CaptainMorgan

    CaptainMorgan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    43
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    HAHAHA!! Det här var klart det bästa inlägget! WORD!! :)
     
  4. Dajv

    Dajv Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5X
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Xperia Z1 Compact
    Telefon 3:
    Xperia Z3 Compact
    Hehe, håller med om att ibland kan folk vara lite gnälliga(inklusive mig själv!) men ibland får man klaga på en produkt när den kostar 6000 kr :P Men ingen produkt kan vara 100% felfri. Tycker heller inte man ska klaga för mycket på en kamera i en mobil.

    ”Det var en gång en författare som beundrade en alldeles speciell fotograf för att denne tog så jättefina porträtt. Personerna på bilderna var så naturliga och levande! En dag möttes de tu av en slump och författaren kunde inte låta bli att fråga: ”Men vad kör du med för utrustning, då du lyckas så bra!?” Tja, svarade fotografen, vad har du för skrivmaskin?”
     
  5. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo... lite mer. (är inte själv hantverkare men jobbar dagligen med riktiga proffs)

    Hantverkare är ju ett lustigt släkte och det värsta en hantverkare vet är någon "haverist" med "tummen mitt i näven" som egentligen inte vet ett smack.

    Om den här "haveristen" besiktar en hantverkares arbete så blir det oftast totalkaos...:P Hantverkaren kan få totalknas på den här "haveristen"..:mad::mad:


    Sen visst finns det taskiga hanteverkare i likhet med lurar som har fel men det måste avgöras av sakkunniga.
     
  6. Speedmaster

    Speedmaster Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Rättshaverister är som troll, lite underhållande ibland.
    Men när man som säljare/hantverkare blir drabbad av en fullfjädrad rättshaverist så kan du få ett helvete utan dess like.
    Hela deras tillvaro går ut på att "bråka".
    Att få ett "nej" är som att trycka på en On-knapp utan möjlighet att stänga av.
    Inte helt ovanligt att det finns hyllmeter med pärmar med "Ego vs. XX". Tragiskt men det är en realitet.

    Om det är fel på en produkt, kör på och reklamera, under tiden, ta en funderare på vad som är rimligt.
     
  7. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo men det är ju därför vi har kunniga besiktningsmän.... annars skulle "haveristerna" med tummen mitt i näven ta över...:P:P:P
     
  8. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 903
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Hmpf :innocent:
     
  9. albinsson

    albinsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Precis! Och med det inlägget menar du att vi ska fortsätta DOA. Dvs. skicka in den till sakkunniga för analys.
    Det gnälls här om nån doar 10ggr. Denna kanske vill ha en Hox. Och är övertygad om att han kommer att få en helt felfri som så många andra.
    Sen är det läge att beakta: Han har ju faktiskt fått igenom en hel hög telefoner som DOA. Dvs. Sakkunniga har analyserat telefonen och kommit fram till samma sak. Så det är väl inget snack om saken? Telefonerna hade bevisligen brister.
    Jag tror inte att man accepterar att ta in en DOA bara för att få tyst på kunden. Det är nog lite för mycket pengar för det.
     
  10. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Jaguppfattar det som att trådskaparen inte klagar på dem som DOA sin lur, utan de som drivit hysterin till astronomiska nivåer. Han nämner ju hur man fanatiskt har sökt efter fel.

    Swedroid borde skriva en artikel om skandalen om DOA-hysterin på HOX-forumet. :P
     
    termostat gillar detta.
  11. Nonameswayne

    Nonameswayne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Fast oavsett hur mycket hysteri det blivit om detta med "doa" så har Htc tabbat sig när det gäller felkontrollen utav One X. Det kan inte ens den mest inbitna fanatikern komma ifrån.
    Tycker det är löjligt från båda sidor. Det skapades trådar om hur folk var missnöjda med sin lur och sedan en hyllningstråd? (Hur löjligt är inte det?).

    Det många måste ta till sig här är att man måste få kritisera en produkt. Annars blir det som en del trådar man ser på nätet om Iphone, bara en ren hyllningstråd.
    Vi är bättre än så.

    Jag är ganska missnöjd med min Htc One X, men hoppas htc kan fixa det med kommande mjukvaru-uppdateringar. Hemskärmen laddas fortfarande om ibland. (Dock mer sällan nu).
     
  12. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Tycker inte det är ett dugg löjligt med hyllnings eller missnöjes trådar..... då slipper man massa offtopic som annars kommer i trådarna. Folk frågar efter nåt och får till svar att onex suger... vilken hjälp! Tyvärr gör de väl ingen nytta ändå då folk har svårt att klaga i utsatta trådar utan vill sprida sitt missnöje överallt... Hyllningstrådar är skitbra för de som kommer hit för att läsa och bestämma sig över om dom ska köpa one x el inte och bara ser allt elände. DÅ kan dom iaf få läsa om några som faktiskt inte har de problemen som andra skriver om.

    Självklart måste man få kritisera en produkt... men det har gått till överdrift med hoxen! Finns inte en chans att det kommer bli ett hyllningsforum här inte...
     
    termostat gillar detta.
  13. vetten

    vetten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Bara hoppas att Htc jobbar för högtryck med mjukvaran o släpper dem snarast annars blir det nog katastrof i försäljningen framför allt nu när samung 3 kommer. Visst har hoxen en del fel men jag har nog haft tur att få en som inte har hårdvarufel utan bara mjukvaro fel. Så Htc kom igen jobba jobba....
     
  14. drakelol

    drakelol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag är helnöjd med min :D
     
  15. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    jag är fascinerad över hur någon kan bli så arg på okända personer för att dom har problem med en produkt som han uppenbarligen är väldigt fanboy över.

    själv har jag växt ifrån fanboy stadiet sen länge. jag synar inte telefonen så noga som alla här men en gul fläck på skärmen samt att dioden lyser i flera hål vilket ser rätt billigt ut på en lur för 6000kr. sen är det som vilken smartphone som helst nu med android, hackar lite i interfacet och liknande. en ganska så medioker telefon helt enkelt.
    få se om fanboysen söker upp mig och gräver ned mig nu haha!
     
  16. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Bästa och mest relevanta tråden i HOX-forumet.. Ever!

    Har slutat att hänga här pga all negtivitet, och kan inte vänta till det lugnar ner sig.

    Skickat från min GT-P7510 via Tapatalk 2
     
  17. Shaqim

    Shaqim Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ah! Kändes som jag fick min talan fram genom dig. Håller med fullständigt. Sedan dagen jag fick min HOX har jag besökt forumet minst en gång varje dag i hopp om intressanta trådar med tips och tricks osv. Men allt man ser är fanimej bara en massa "problemtrådar". Dags att komma igång och bli lite mer produktiva här tycker jag!
     
  18. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag köpte min HOX för drygt två veckor sen och samma kväll när jag kom hem med den så sneglade in på denna forum så att jag skulle se vad andra tyckte om mobilen medan den laddades för första gången. Det blev en läsning med skräckupplevelse och oro när jag bläddrade genom inlägg efter inlägg om alla klagomål och DOA rapport och jag genast startade mobilen halvuppladad och synade den efter alla fel som man skrev om här. Som tur var så hade inte min lur någon utav dessa problemen och jag andades ut men å andra sidan tyckte synd att många har fått felaktiga enheter som förstörde deras upplevelse och gjorde dem besvikna och frustrerade på HTC.
    Jag kan förstå att i det ögonblicket är man förbannad och arg och vill avreagera och lätta sin ilska genom att skriva här i hopp om lösning och svar på sitt problem. Det är helt naturligt och eftersom detta är ett forum där vi antagligen här för att hjälpa varandra då är det kanske inte så konstigt att folk som har problem vänder sig hit för svaren. Med lite tålamod, specifika forumtrådar för problemlösning och lite vilja borde inte vara så svårt att vara tillmötes dessa problemtynda HOX-ägarens bekymmer.

    Att hänga ut ägarna med problem bara skapar spänning, dålig stämning, osämja och fientlighet bland oss forumiter som i slutändan försämrar HOX forumets rykte och alienerar de blivande medlemmar som söker sig hit för hjälp.
    Visst kan vissa vara " pain in the a..." men man kunde hjälpa och behandla de ändå med respekt och saklig resonemang om deras problem och få dessa nya medlemmar känna sig välkomna i HOX forum.

    Jag är uppenbarligen ny här på HOX forum men inte på swedroid och har varit aktiv på samsung forum när jag ägde min Galaxy S och känner igen litegrann stämningen när jag var ny där och med klara instruktioner, och regler och lite hjälp har vi fått många till aktiva bidragande medlemmar med mycket trivsam forumdel :-))

    Till sist, jag vill inte låta och agera som moraltant och jag hoppas innerligt att mitt inlägg inte väcker ilska men jag bara belyser problemet ur en annan perspektiv än vad TS ser på det.