Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

  1. aframo

    aframo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Min 3e knakar till som fan när man trycker på skärmkant/plasten på den övre sidan.
     
  2. nilzie

    nilzie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Samma problem här fast i nedre högra hörnet. Verkar som limmet som håller glaset på skärmen har släppt lite. Shit vad besviken jag är på HTC :(
     
  3. chilledhobbit

    chilledhobbit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Min andra har släppt hela nedre delen, märkte det igår. Något tröttsamt, bytte den första för att den släppte på tre olika ställen och nu hela botten i stället.
     
  4. Stocktown

    Stocktown Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur är det egentligen med glipor mellan skärmen och den svarta metallramen?

    Tittar man fysiskt på displayen så ser den tät, jämn och fin ut. Men jag nojjar lite för att på vissa ställen är det så tätt att jag inte kan få ner en kant av ett A4 medan på andra ställen går 1 mm ner och på de värsta ställena längst ner på skärmen går 3 mm ner utan problem. Ska det vara helt tätt runt omkring eller ska den in pga. DOA?

    Jag ser att på de värsta ställena har damm redan börjat samlats efter en veckas användning och jag vill inte stå där senare med damm under skärmen.

    Har ni glipor runt skärmen och den svarta metallramen eller är er helt tät runt om? Tvekar lite på att DOA då den fungerar bra utöver detta. Har HTC sagt något officiellt om detta för jag hittar inget om det är acceptabelt med glipor eller inte.
     
  5. V1King

    V1King Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min första hade glipa på den övre delen av skärmen, plus en del andra kända fel, fick hem ett andra exemplar som är felfri, inga glipor öht mellan display och ram, och glaset ligger kloss an och uppger inga som helst tendenser av ljusskiftningar vid tryck på sidan av mobilen, precis så som det ska vara mao, hade inte tolererat något annat.

    ver= HT245W (tele2 online)
     
    Last edited: 14 maj 2012
  6. htc_hd2

    htc_hd2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    ljusskiftningar finns mer eller mindre på alla hox, finns även på massor av andra telefoner, sist testa jag lg true hd och den hade det men man fick trycka lite hårt, då fick den det mitt på skärmen oxå, samsung tablets jag testat har de oxå vid hårdare tyck, anledningen att hox har det vid lättare tryck än dem andra är att hoxens glas kommer ända ut i kantera och kurvar sig oxå, medans på de flesta är glaset inom ett ram
     
  7. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Hur länge har ni fått vänta på era DOA:s? Jag köpte min på TPH som har 7 dagars DOA, men HTC själva ska ju ha 14. Efter ca 10 dagar dök det upp en gul fläck på skärmen, så jag snackade med dem och skulle få DOA den efter att HTC godkänt telefonen (bekräftat att det är gula fläckar). Det var den 24:e april, så man börjar ju ha lite telefon-abstinens nu. TPH säger bara "den ligger på kö hos Anovo så vi har tyvärr ingen aning". Hur länge har ni som skickat in en telefon fått vänta på att Anovo får tummen ur?
     
  8. alexelrey

    alexelrey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    961
    Mottagna gillanden:
    292
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Jag har DOA:t 2 HTC one X nu, signalen försvann och kom inte tillbaka förrän 4-5 timmar senare! Är det någon som har fått byta ut telefonen mot en annan modell eller måste man köra på One X? Första DOA:de efter 3 dagar den andra efter 2 dagar... Köpte hos TRE med Total erbjudandet och vill inte ha One X längre!
     
  9. V1King

    V1King Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det ska INTE vara så på hox, även om det existerar på överdrivet många, och om det som du påstår nu ska vara det på alla, varför är det inte så på mitt andra exemplar?

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
    Last edited: 14 maj 2012
  10. almost-famous

    almost-famous Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Kanske fel på din telefon? och du som borde Doa:a då? skämt å sido, lite humor i en sån här tråd är ett måste :D

    Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk 2
     
  11. V1King

    V1King Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hehe, ja jag kanske skulle göra det, undrar vad Chuck Norris hade gjort?
    Jo humor är aldrig fel, har tyvärr en tendens att bli smått irriterad när ogrundade påståenden yttras, ska försöka räkna till 10 innan jag blir irriterad nästa gång . :D

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  12. murak

    murak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    ZUK Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Jag har än så länge väntat en dryg månad sen jag skickade in min, men det är inte hos Anovo dock så det kanske går snabbare för dej. Nu vet inte jag hur det funkar riktigt, men skall den verkligen till Anovo om den skall på DOA? Eller är det så att Anovo bedömer om telefonen är behörig som DOA kanske?

    Hoppas du får din lur så snart som möjligt.
     
  13. DigitalDeleriu

    DigitalDeleriu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    1 146
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    ROM:
    Stock
    Jag gillar verkligen one x. Men nu börjar problem dyka upp. Tappar mottagning. Spotify funkar inte som det ska. Det börjar komma småstrul som absolut inte jag är van vid men min note. Det blir och åka doa den och begära en samsung s3 istället. Trodde faktiskt på säljaren. Nej det är från nya sändingen. Så visar sig serienumret ändå vara från ht23 sändningen. Illa. Synd för jag gillar luren

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  14. stefan78

    stefan78 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    552
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Att spotify inte funkar som det ska är nog knappast lurens fel skulle jag tro..
    Har du köpt din från 3?

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  15. DigitalDeleriu

    DigitalDeleriu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    1 146
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    ROM:
    Stock
    the phonehouse. sett nu efter lite forskande det finns en specill utgåva direkt från spotifys sida
     
  16. Lasse58

    Lasse58 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    1 428
    Mottagna gillanden:
    703
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB
    Jag DOA:de min första och enda HOX hos 3 Servicecenter i Stockholm. Efter att jag beställt min och kollade på den, blåa ränder tvärs över släckt skärm, så var DOA:n ett faktum. Eftersom jag tittat lite på forum och insåg att det kunde ta många veckor innan jag skulle få en som var ok så frågade jag på Servicecentret om jag kunde byta mot en Galaxy Note istället. De var oerhört proffsiga och tillmötesgående. Så här sitter jag nu med en helt fantastisk nalle som, åtminstone hittills, är helt perfekt och fungerar klanderfritt. Synd att HOX:en verkar ha en så taskig kvalitet, den kunde ju vara hur grym som helst.

    Alltså, bara att pröva byta lur. Troligen är det ingenting de har skyldighet till, men med lite charm och glimten i ögat borde det kunna funka. Tror dock inte att det är värt att pröva med SGSIII eftersom den inte fanns under kampanjen, så varför inte en Note, jag är galet nöjd
     
    Last edited: 14 maj 2012
  17. CaptainObvious

    CaptainObvious Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Japp, var inne xda och såg någon tråd om detta hur man kunde läsa av det. Har iaf bestämt mig att DOA min...igen. Det är en synlig glipa mellan ram och skärm på vänstersidan och limmet har dessutom släppt också. Redan samlats massa skit däremellan. Knakar till ordentligt när man trycker där och det sviktar någon millimeter. Man känner verkligen att skärmen dessutom står upp mer på vänstersidan också. Skit.
     
  18. tanecem

    tanecem Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haft min i 11 dagar men kanske använt den i 5 dagar, i helgen så upptäckte jag att det samlades damm längs hela vänstra sidan och längst upp. Jämförde med min brors one x och han har inte den glipan.
    Nu har jag även upptäckt att det räcker med att nudda med nageln på vänstra sidan på den svarta delen (precis utanför skärmytan) och det uppstår färgskiftningar.

    De fanns inte där när jag fick den, jag tror att limmet har lossnat med tiden, förmodligen värmen som gör att limmet lossnar.
    Var i kontakt med brightpoint och de ska skicka en retursedel till mig inom 2 dagar.
    Modell: HT24DW
     
  19. htc_hd2

    htc_hd2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    inte ens en helt felfri hox kan man lita på längre, fattar inte att de fortfarande producerar den, varför inte bara fixa till felen eller bara lägga ner hela produktionen av telefonen
     
  20. Hj3lm

    Hj3lm Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Samsung Galaxy s23 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s23 ultra
    Så är det på min andra (första var likadan), är lagom förbannad på HTC just nu.
     
    Last edited: 15 maj 2012