Problem: Laddning tar väldigt lång tid

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av henrikf, 3 maj 2012.

  1. Great

    Great Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    när du säger din HTC original menar du Billladdaren då, när jag kör billaddaren så ger den som mest 200mA men vanligast runt 100mA, du kan tror att de tar tid o ladda då
     
  2. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Är det mig du frågar? Nej med original laddaren menar jag 220 laddaren man fick med i kartongen.

    Och ja med 100ma tar det tid, men så länge man inte ligger på minus typ -150ma när man kör Google maps så är det ok.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  3. McChicken

    McChicken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Skall installera min Brodit idag...verkar vara ett måste när telefonen ser min +1000mA USB / 12v adapter som "vanlig" USB = mindre batteri när jag går ut bilen än då jag klev in...
    tycker att HTC, borde fixa detta USB -laddnings problem ....vi lär ju vara långt från ensamma i världen med detta problem...trist då luren är skitbra annars
     
  4. McChicken

    McChicken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    EDIT:
    har provkört BRODIT Aktiv hållare ( laddare) och precis som EVILOMATIC säger så får man 300-600ma in ( 600mA om skärmen går i viloläge trots att man kör BT och Spotify...
    nu funkar min vardag...men på helgerna kommer det bli tufft då jag använder telefonen mer och mindre i bilen.
    skärmen verkar dra som attan...
     
    Last edited: 14 maj 2012
  5. Great

    Great Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ringde igår HTC igen o diskuterade detta, fick då förslaget att testa USB sladden som är till originalladdaren, eftersom att det tydligen skiljer på den o sladden till billaddaren.
    Testade nu på morgonen i bilen, o gissa, hade ca 650 mA in. Så det verkade vara en lösning testade sen med billaddarsladden i väggladdaren, o den funkar där med, men som sagt inte i billaddaren, så inte vet jag om det är olika motstånd i kablar/laddare som gör att luren känner av olika

    Toppar ibland nästan 800mA in, så nu funkar de.
    Men ni som upplever detta problem ring o påtala detta till HTC supporten, för dom skriver tydligen in de i en databas, så kanske det kommer att lösa sig i kommande uppdateringar.
     
    Last edited: 15 maj 2012