Flytta appar till SD-kortet

Diskussion i 'Applikationer' startad av Sawiz, 14 maj 2012.

  1. Sawiz

    Sawiz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag har precis fixat en 8GB SD-kort till min HTC Explorer, vissa appar t.ex Wordfeud, Drawsometing och Instagram. Men vissa andra som Facebook går inte att flytta över? Dessutom fick jag installera & avinstallera Instagram 4 ggr innan jag kunde flytta över det på SD-kortet. Vad beror detta på och hur gör jag för att flytta över? Måste jag avinstallera & installera Facebook appen ingen? Måste jag göra det med alla appar som krånglar?
     
  2. Megalo

    Megalo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Facebook appen kan du inte kunna flytta till SD-kortet, så det är meningslöst att lägga tid på det.

    Vissa appar går bara inte att flytta, så är det bara. Just Facebook appen jäser sig större för varje uppdateringen tycker jag.
     
    Sawiz gillar detta.
  3. Sawiz

    Sawiz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Aha okej.. Tråkigt ju.. eftersom jag inte har så stort minne på själva mobilen. Får väl rensa data emellanåt :)
     
  4. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Detta är väl inte direkt en absolut sanning...

    Nu framgår det inte om trådskaparen kör stock, rootat, alternativ rom eller liknande, men har man sin telefon rootad finns det väl inget som hindrar flytt till minneskortet. Det enda som mig veterligen inte gillar att ligga där är widgets & keyboards. Själv har jag både Facebook & Dropbox (den senare ska enligt Dropbox själva inte fungera att ha där i senare versioner)
    - Visst - då kör jag rootat och med Cyanogenmod, men som sagt... vi vet inte vad TS har. (vet inte om Explorer är en av de telefoner som HTC erbjuder upplåsning till, men det kan väl vara ett första steg att kolla)

    Sedan är det ju så att inte allt hos en app hamnar på minneskortet så att den mer eller mindre alltid tar en del plats internt, men det är ju en annan sak.
     
  5. Megalo

    Megalo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Okej, håller med att med root går det. My bad :-)

    Skickat från min Xperia S med Tapatalk 2
     
  6. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Med den gamla apps2sd-lösningen som använder sig av en extra partition på SD-kortet så kan precis alla appar läggas där.

    Problemet med den "nya" apps2sd-lösningen (som flyttar apparna till FAT32-partitionen på SD-kortet) är ju att när man ansluter telefonen som lagringsmedia via USB så måste SD-kortet avmonteras från telefonen. Men den extra partitionen som den "gamla" lösningen använder påverkas inte av det.

    Nackdelen med den "gamla" lösningen är att man inte kan ta ur SD-kortet (och ska man byta måste man kopiera över bägge partitionerna, och det kan man inte göra på en Windows-dator), men hur ofta brukar man göra det? Jag har inte tagit ur mitt nuvarande (16 GB) SD-kort sen jag satte i det för ett par år sen.
     
  7. Zee

    Zee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2011
    Inlägg:
    446
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Men avinstallera Facebook och kör fejjan via din browser ist, där sparar du massor med plats och förlorar ingenting egentligen..