Diskussion: Tråden för batteritid

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Exile82, 10 mar 2012.

  1. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER


    Med Li-po batterier behöver man inte göra så. De kan ta skada av att göra så för ofta och regelbundet.
    Med Li-po så kan du ladda hur ofta som helst, spelar ingen roll om du har 80% kvar eller 20%.
    Batteriet mår i stort sett bättre att ladda för ofta än för lite med andra ord.

    Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
     
    borstis gillar detta.
  2. borstis

    borstis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Åh fan. Undrar varför jag har så bra batteritid då? Kanske för att jag haft den typ 6 v. Tack för tipset
     
  3. Affe_

    Affe_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Alltså nu börjar jag bli irriterad. Köpte en Xperia S direkt när den kom och jag älskar telefonen, förutom att min batteritid var sjukt kass.

    Blev förvisso lite bättre efter några veckor men jag kan absolut inte ha den en hel dag på en laddning (ca 07-22). Använder väl telefonen ganska mycket men det är inte problemet.

    Problemet är att telefonen VÄGRAR gå ner i Deep Sleep. Drar precis lika mycket ström när jag använder den som när den ligger med skärmen avstängd och inte används. Har alltid data på men inget annat.

    Lämnade in telefonen för gula fläckar och fick den helt utbytt och tänkte att jag kanske skulle slippa det problemet nu men icke då, exakt samma problem på nya telefonen.

    Tankat ner CPU Spy både på denna och den förra och den ligger alltid på 384MHz eller vad det är.

    Vad fan ska jag göra?
    Telefonen fick ett ryck några dagar på förra luren och gick ner i Deep Sleep och då hade jag över 60% kvar, med samma arbetsbelastning, vid 16.30 när jag gick från jobbet så jag vet ju att den kan. Fråga mig inte vad jag gjorde då för det vet jag inte.

    Tapatalked
     
  4. Megalo

    Megalo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Installera Where's my droid power och kolla vad det är som ligger och drar kräm.
     
  5. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Hur lyckas SGIII ha så oerhört mycket bättre batteritid med en 20% starkare batt.!?
     
  6. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Min hade kass batteritid de första två veckorna men har nu stabiliserats och jag klarar mig utan att ladda mellan 7-21 vid normalt användande. Förväntar mig inte mer och är nöjd med detta utifrån gällande förutsättningar.
     
  7. Affe_

    Affe_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    [​IMG]
    Tog screenshot, säger mig inte mycket.

    Tapatalked
     

    Bifogade filer:

  8. Megalo

    Megalo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    På den bilden ser inte jag nått speciellt som skulle bidra till ditt problem med batteritiden.

    Men håll koll på den när du märker att luren är aktiv en längre tid, kolla då om det är nått speciellt som dyker upp på listan.
     
  9. M203

    M203 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    680
    Mottagna gillanden:
    267

    MINA ENHETER

    Verkar som att du har någon applikation som inte släpper ner luren i Deep sleep.

    Tapatalk 2
     
  10. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Den visar de appar som har använt mest CPU-tid, vilket inte behöver vara den app som hindrar telefonen från att gå ner i viloläge (så att alla strömsparfunktioner kickar in). Säg att en app vaknar en gång i kvarten och kör i några millisekunder. Den appens CPU-tid kommer då att vara mycket blygsam. Personen i fråga har problem med att telefonen inte sover, och måste därför ta reda på vilken app som väcker telefonen hela tiden.
     
  11. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Testa Badass battery Monitor. Där kan du se hur ofta appar har väckts till liv.
     
  12. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Skärmen misstänker jag
     
  13. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Någon fler som märkt att OfficeSuite drar batteri, trots att man ej använder den? Inga stora mängder, men vissa dagar har den dragit 2%. Den går ju tyvärr ej att avinstallera utan att roota.
     
  14. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Nu har jag en knasig grej jag vill få konfirmerat från andra.
    SXS'en är pappas första smartphone så han har gnällt ganska mycket om att den behöver laddas redan efter 24 timmar. Så han har laddat den varje morgon han kommit upp. Men häromdagen så såg han att den knappt hade tagit på batteriet, så han lät den ligga. Den klarade 2,5 dygn innan den började visa att den ville ha ström.
    Pappa använder den inte speciellt mycket. Lite Kvällsposten och radio det är allt.
    Men, det jag vill att någon annan också testar är detta. Det enda som var annorlunda den dag han såg att den inte tagit av batteriet var att den låg med skärmen nedåt. Den ligger alltid på samma plats men numera med skärmen ner.
    Jag testade själv och till min förvåning så drog den då endast 3% på en hel natt (7 h).

    Jag har ingen förklaring till det men det fungerar för honom och hade en positiv effekt på min. Men jag vill ändå ladda min varje natt så den är fräsch på morgonen. Men om någon annan vill testa, bara för skojs skull.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  15. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    3% är förväntat resultat om telefonen är nere i sömn. Tidigare har den inte gått ner i sömn för honom helt enkelt.
     
  16. iasion

    iasion Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2009
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter att ha haft telefonen sedan lansering känns det som om batteriet fungerar som det ska nu. Mina tidigare problem med battery drain över natten verkar vara löst med någon av FW-uppdateringarna. Det jag däremot märker är att när jag sitter på jobbet där det är lite taskig 3-mottagning så drar telefonen väldigt mycket mer ström om jag har både 2g/3g aktiverat jämfört med att jag tvingar den till bara en typ. Även fast jag väljer 3g only som då tidvis måste jobba mot en svag signal så får jag ut två dagars batteritid jämfört med en dag om den ligger och scannar efter lämpligt när hela tiden. Och det är med en del samtal och surfning mm. Så det känns om den är ganska aggressiv i hur den försöker lista ut om 2g eller 3g är bäst för stunden.

    Var också på semester i utlandet förra veckan och stängde då av allt vad datatrafik heter och då rullade telefonen på bra fint i 4 dagar innan jag laddade den (och då var den nere på ca 20%). Hade en del korta sessioner med WiFi-surf som kan ha påverkat lite men jag är väldigt nöjd med resultatet.
     
  17. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Glöm inte att installera senaste uppdateringen till Xperia S:en, det har påverkat så att min batteritid blivit klart bättre.

    Är det några fler här som upplevt förbättring på batteritiden efter senaste uppdateringen?
     
  18. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER


    Måste fråga en sak.
    Kör du med 3G only eller ha du den på att den får växla eter själv?

    För, så som jag förstod det i ditt inlägg så ska det vara bättre för batteritiden att köra med 3G only?

    Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter och tacksam för svar.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  19. superjohan

    superjohan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Har man täckning på 3g hela tiden så är det ju klart det är bättre med det.
     
  20. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Tyvärr kan inte alla köra 3G only, inte ens här i Stockholm.. vem ska man tacka det för!? Tele2?