Fråga: Samsung bästa tillverkaren?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av chrippe7, 15 maj 2012.

  1. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Jag nappade tidigare på Tele2:s Maxi Unlimited erbjudande där en valfri smartphone ingick, valde då HTC One X då den var den bästa under den tiden, men då jag har haft fel på så många som jag varit tvungen att DOA ska jag kolla med Tele2 om jag kan få vänta in S3:an, alternativt en bättre patch från HTC.

    Det jag dock funderade över idag när jag jämförde min polares Galaxy Nexus och min HOX var att i många spel och overall så hade Nexusen bättre flyt, något man tycker borde vara orimligt med tanke på att HTC på pappret ska ha större prestanda och kraft. Senaste Nexus är ju ett Samsung bygge, och har även tänkt på det med S2:an att det känns som att Samsung lyckas alltid få ut det mesta ur sin hårdvara vilket många andra företag inte gör. Kanske delvis är därför det tagit sådan tid för release för att de verkligen få till så att allt funkar klockrent och är optimerat för telefonen.

    Vad tror ni om att Samsungs egna chip och ihopsättningar är bättre än de övriga tillverkarnas? Jag funderar på en S3:a men designen är jag inte sånt stort fan av men med tanke på hur dominant S2:an va över sina konkurrenter som också hade dubbelkärniga processoerr, tror ni att man kan räkna med något snarliknande med S3:ans quad-core jämfört med andra quad-core?
     
  2. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Vi gillar olika :) Sen ær det helt klart roligt att onanera till olika benchmarks, men det viktiga ær ju trots allt hur væl mjukvaran ær integrerad med hårdvaran. Hær har Samsung verkligen jobbat med nya TW, men personligen føredrar jag Sense eller Vanilla.

    Att fler och fler væljer Samsung ær helt klart kul før føretaget. Exynos ær otroligt bra, men ændå ær jag fortfarande nøjd øver att jag valde Sensation øver SGS2 førra året och i år blir det HOX framfør SGS3; det blir ett bra val oavsett. Tyværr blev det ju en extrem DOA-hysteri for HOX, men HTC ær væl inne på sin fjærde OTA som fixar mer och mer problem (batteritid, flimmer på skærmen, korrupt minne). Før mig væger det också in att HTC var først utanfør Google att uppdatera telefoner till ICS.

    Summa sumarum: Samsung kan mycket væl vara den bæsta tillverkaren før de flesta Androidfantaster och det ær bara hæftigt. Det blir bara så jobbigt nær man måste tjata och skrika på varandra før att rættfærdiga sitt eget køp. Ær du nøjd ær jag nøjd!

    edit. stavfel
     
    Last edited: 16 maj 2012
    bullemina, Tråget, Davil och 1 annan gillar detta.
  3. teamocil

    teamocil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ä Ö
     
  4. Kent

    Kent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    711
    Mottagna gillanden:
    1 040
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max
    Telefon 2:
    Oneplus 7 Pro
    Platta:
    Ipad 10.5 pro
    Platta 2:
    LG G pad V500
    ROM:
    AOSP Nougat 7.1.1
    Fan vad störande det är med æ och ø :)

    Kanske du redan vet om detta men det är ganska lätt att få svenskt tangentbord i Windows (om du skriver på en pc).

    Start>kontrollpanelen>nationella inställningar och språkinstillningar>tangentbord och språk>byt tangentbord>välj "lägg till">välj svenskt tangentbord. Sedan kan du byta mellan dom vid att trycka shift+alt. Går även via språkfältet i aktivitetsfältet, men det har du kanske plockat bort...
     
    foxman, Lias08, Droid119 och 1 annan gillar detta.
  5. Freijd

    Freijd Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det enda jag igentligen kan säga som jag själv upplevt att samsung är "överlägen" på är byggkvalien. De samsung mobiler jag har haft har fått utstått otroligt mycket stryk. De har tappas i backen och blivit överrullade med tunga arbetsvagnar. Speciellt sg2an har klarat sig fantastiskt bra, jag kan inte säga desamma om min gamla htc eller nokia för att inte tala om applet som var byggt av smör. Sen är ju det mesta med mobiler vad som faller en i smaken.

    Skickat från min Transformer Prime TF201 via Tapatalk 2