Fråga: battieri tomt, sedan 100 procent utan att laddats?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av rockybalboa, 16 maj 2012.

  1. rockybalboa

    rockybalboa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tjenare.

    Som rubriken antyder så hade batterierna på HOXen tagit slut igår kväll och jag däckade utan att sätta den på laddning över natten. När jag vaknar på morgonen så sätter jag i den i laddaren och låter det gå några minuter innan jag sätter på telefonen.
    Till min förvåning så är batteriet då på 99 procent, efter att ha laddats i 5 minuter. Jag startade om mobilen (höll ner powerknappen 10 sek) och antog att procenten skulle korrigera sig själv. Det gjorde den inte utan var kvar på ca 100 %. Drog ut den ur laddaren, gjorde ännu en reboot, och samma sak igen, batteriprocenten har inte ändrats!

    Har någon av er varit med om liknande? Kan detta förstöra batteriet på nått om jag använder telefonen nu och den tror att den har mer än vad den egentligen har?
     
  2. Fpow

    Fpow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Bars använda. Skriv hur länge den höll sen

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  3. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Intressant fenomen. Håll oss uppdaterade.
     
  4. rockybalboa

    rockybalboa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    UPDATE:
    hahaha, helt stört, använt mobilen hela dagen och den är nere på 34 % nu! 10 h 11 min på batteri , 51 procent röstsamtal, 32 procent skärm, vänteläge 4, android OS 4, inaktiv 3 procent, osv osv..
    haha det är ju det sjukaste jag varit med om!?
    Från tomt batteri till 5 minuters laddning och 100 procent och räcka längre än vad det någonsin gjort innan i princip..
     
  5. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Jag får helt enkelt vara den första som säger det: lay off the weed, son. :P

    Men ärligt, det är nåt som inte stämmer...
     
  6. Cubalibre

    Cubalibre Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2012
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Något har du ju gjort fel. Du förstår säkert själv att du inte kan ladda batteriet fullt på 5 minuter.
     
  7. rockybalboa

    rockybalboa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    vad använder man för sida för att lägga upp printscreens? ska visa er en bild från battery monitor widget grejen som visar att batterinivån skjuter spikrakt i höjden från 0 till 100.

    tror ni inte jag är shockad? detta är ju helt stört. varför skulle jag ljuga om det :S
     
    -WR- gillar detta.
  8. Cubalibre

    Cubalibre Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2012
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Du kan fortfarande inte ladda fullt på 5 minuter, oavsett vad telefonen visar. Eller så kanske det är något fel på din laddare så att du bränner sönder batteriet snart....
     
  9. rockybalboa

    rockybalboa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    men lyssna när jag förklarar!
    Batteriet tömdes innan jag somnade, glömde ladda över natten. Vaknar på morgonen, stoppar telefonen i laddaren. Bokstavligt talat: 5 minuter senare sätter jag på telefonen och den står på ca 95 procent, så tänkte jag, något måste vara fel. gjorde 2 hard reboots, en med laddaren i, en efter jag drog ur laddaren. fortfarande 95. Lekte lite med telefonen, försökte se om batteriet skulle sjunka till 0 direkt men det gjorde den inte, så jag laddade den i ca 20-30 minuter till från 93 procent till 100 och gick sen hemifrån. 26 procent, 11 timmar 44 min på batteri nu..

    [​IMG]

    Som du ser på bilden går den från 0 till ca 95 spikrakt upp, vanligtvis tar det ca 3 timmar att ladda från 0-100
     
    -WR- gillar detta.
  10. Cubalibre

    Cubalibre Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2012
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag tror på vad du säger! Men jag tro inte att du kan ladda fullt på 5 minuter, och om du nu kan det så skulle jag vart riktigt orolig.
     
  11. Prelow

    Prelow Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    2 688
    Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Fan va konstigt, du borde fråga HTCsupport om detta, för något står inte rätt till :P
     
  12. danneman

    danneman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Sjukt! Överväg DOA, det är det smartaste i det här läget.
     
  13. rockybalboa

    rockybalboa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    men det är ju sjukt skumt att batterierna isåfall höll ca 13-14 timmar först, sen vilar över natten, sedan är uppe på 95 procent igen? Det kanske är det som varit problemet för mig hela tiden för jag har tyckt att batterierna är väldigt lätta att ta slut på så fort man gör någonting med mobilen. Vänteläge kan den ligga i hur länge som helst men så fort man börjar pilla så rasar nivån.
    Tänk om det är något fel på programvaran som tror att telefonen har mindre batteri än den egentligen har och därför laddas ur så snabbt, sen när den fått vila lite så visar det sig att halva batteriet är kvar?
     
    -WR- gillar detta.
  14. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Herregud, killen har ju rätt!

    [​IMG]
     
  15. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    jag undrar samma grej. I vänteläge rör sig knappt batteriet, men när jag typ lyssnar på spotify och surfar lite de 20 minuter jag har till jobbet så rasar batteriet. Om det är så att det är fel på "indikatorn" så hoppas jag att det kommer nåt som fixar det (men jag tror inte det är nåt fel på den, jag tror att allt är som det ska)
     
  16. foxman

    foxman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Låter för mig precis som om luren har stängt av sig under natten. Batteriet har alltså inte tagit slut. TS: kan det vara så?

    Skickat från min GT-I8150 via Tapatalk 2
     
  17. rockybalboa

    rockybalboa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nej, som jag skrev så körde jag slut på batteriet, 0 procent. Som du ser på bilden så är även batteriet nere på 0 innan det går helt vågrätt upp till ca 95 procent
     
  18. Cubalibre

    Cubalibre Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2012
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hur har det varit nu efter då? var detta en engånggrej bara? eller tar det bara 5 minuter för dig att ladda fullt hela tiden?
     
  19. rockybalboa

    rockybalboa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    En engångsgrej verkar det som. Alltså kruxet är väl att den fick ligga under natten och vila lite. Har inte provat detta igen med telefonen utan laddar ju den över natten. Får ut ca 12 timmar batteritid med extremt sparsam användning.. Jag lämnade in telefonen idag då htc supporten tyckte det lät väldigt skumt och inte trodde att någon uppdatering skulle fixa mina batteriproblem.
    Såklart har den nya telefonen problem, kanterna på LCD skärmen skiftar färg utan att man behöver trycka särskilt hårt på skärmen :( ... fyfan vad trött jag blir på skiten, kan man inte bara få en väl fungerande telefon?
    Jag orkar inte DOA en till jävel, känns så löjligt, speciellt när telefonen är så jävla grym sett till allt annat