Headset som ser ut som iPhoneheadsetet fast som funkar med 2011-Xperias?

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av K4L, 17 maj 2012.

  1. K4L

    K4L Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hejsan, jag har länge velat ha det vanliga iPhone-headsetet till min Xperia Neo.
    iPhone-kompatibla headset fungerar ju inte med våra Xperias (dom från 2011) eftersom 3.5mm kontakten är konfigurerad på ett annat sätt.

    Är det någon som vet om det finns några som ser ut exakt som iPhone-lurarna men som fungerar på våra Xperias?

    Jag hittade en "nödlösning" som tyvärr inte funkade, jag beställde dessa:http://www.focalprice.com/MT228W/WH...ne_with_MIC_for_NokiaSony_Ericsson_White.html
    och tänkte löda fast ett par "iphoneöronsnäckor" på dom, men det visade sig att dom där också (naturligtvis...) var för iPhones och därför ska jag nu få pengarna tillbaka från Focalprice...

    Finns det verkligen inga iPhonelurar som fungerar med våra Xperias? Någon borde väl veta?
    Pratar givetvis om dessa hörlurar:
    [​IMG]

    Ps ni behöver inte nämna att det finns mycket bättre hörlurar som fungerar med våra telefoner, jag är medveten om det (äger ett par Q-JAYS så jag vet vad bra ljud är!), men just iPhoneheadsetet skulle vara perfekt för mig när jag är ute.
     
  2. ehnvis

    ehnvis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    1 302
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
  3. K4L

    K4L Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Glömde säga att jag har en adapter, tycker det är för bökigt och fult med den dock.
    Är det någon som har lyckats löda om en iPhone-kontakt? Jag har själv försökt men det gick inte så bra :P