Fråga: Buggar som löses genom kommande uppdateringar eller skäl nog att DOA för?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Red Beaver, 15 maj 2012.

  1. Red Beaver

    Red Beaver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har haft min Hox i ca en vecka nu och har lite frågor:

    1. När jag spelar Little Empire "dör" touchen hyffsat ofta, var 30:sekund kanske. När det inträffar händer det inget när jag trycker på skärmen eller på touch-knapparna (bakåt, hem, senast använda) Volym knapparna, tangenlåset fungerar dock och sätter jag på tangentlåset och låser upp den direkt igen så börjar touchen att fungera igen direkt. Annars får jag vänta ett par sekunder för att touchen ska vakna igen. Rotate fungerar också, dvs. jag kan flytta skärmen för att se hela min bas, det är alltså inte fråga om att hela mobilen hänger sig, endast touchen. Är det såhär för er också?

    2. Använder mig av Opera Mini Next och när jag surfar på sidor med ett grått gränssnitt så blir det gråa rosa istället för grått, exempelvis www.flashback.org. I stockläsaren är dock färgerna korrekta. Är det såhär för er också?

    3. Ibland tappar mobilen täckningen. När det inträffar så kan alla staplar på mottagningsmätaren vara fulla, men ikonen för 3g och H+ försvinner fullständigt. När detta har inträffat har jag varit inomhus där det vanligtvis finns täckning. Försöker jag surfa när detta inträffat får jag genast ett felmeddelande om att ingen internet anslutning finns. Kan också ta riktigt lång tid innan den får tillbaka mottagningen. Man kan snabba på det genom att sätta på och av flight mode. Är det såhär för er också? Har tele2 som operatör,

    Det jag vill veta är egenligen om detta är orsaker att DOA för eller om det mer är allm'nt kända buggar.

    Edit: Får ett högfrekvent tjut på alla filmer jag spelar in också.
     
    Last edited: 15 maj 2012
  2. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    1. Om du overvager att lamna in telefonen for ett DOA-arende pa grund av detta sa maste jag bara fraga,
    eh... VA? Ar det ens ett problem? Och om det ar ett problem, ar det da inte solklart att det ar spelet som ar buggigt? Det ar lite som att kopa en ny bil, aka till McDonalds, kopa chicken nuggets, de ar daliga och gar sonder och faller i bitar pa bilkladseln. Det blir flackar. Du vill DOA bilen.

    2. Se punkt 1.

    3. Ring och fraga Tele2 om de har storningar. Vissa One X-exemplar har haft problem med tackning och anslutning som lagger av, men de flesta har blivit battre med uppdateringar.
     
  3. termostat

    termostat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Kan nästan våga lova att en kommande uppdatering löser dina problem.
     
  4. Red Beaver

    Red Beaver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ursäkta, hur tänkte du nu? Att touchen dör är väl ett väldigt stort problem eller? Jag frågar ju er om ni har samma problem med er telefoner eller om det är min telefon det beror på. Gör om gör rätt.
     
  5. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Om touchen dor i ett visst spel endast sa ar det troligen spelet som ar kasst.
     
    lolbazor gillar detta.
  6. Red Beaver

    Red Beaver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja, det är därför jag frågar er, använda uteslutningsmetoden.
     
  7. Red Beaver

    Red Beaver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    snälla, ingen som kan svara på mina frågor?
     
  8. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo kan du "snälla" uppge om du uppdaterat luren med senaste OTA ???

    Ganska viktigt fakta !!
     
  9. Red Beaver

    Red Beaver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Japp det har jag. Oljudet när jag filmar är kvar, felet med Little Empire likaså. Mottagningen vet jag inte.
     
  10. mortalis

    mortalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    315
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Nästa snubbe somflippar och knäpper massa folk kommer troligtvis att arbeta på htcs doa avdelning.
    1. Spelets fel 2. Operas fel 3. Tele2s fel
    Fungerar allt i något utom ett särskilt program så är det programmets fel. Du doar väl inte en dator om du får virus...
     
  11. Red Beaver

    Red Beaver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det kanske är inbillning men det känns som att det inträffat vid nått annat tillfälle också, dock inte alls lika ofta som i Little Empire. därför hade det varit skönt om någon kunde komfirmera att fler har detta problemet med det spelet.
     
  12. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Fanns det inte tillräckligt med DOA-trådar fyllda av gnäll?

    Om vissa appar inte fungerar så är det apparnas fel, inte kan HTC beräknas hållas ansvariga för att alla appar skall fungera felfritt? Eller att du valt Tele2 som är ökända för att ha sveriges sämsta teckning?

    1. Spelets fel
    2. Operas fel
    3. Operatörens fel
     
  13. Red Beaver

    Red Beaver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    vet du att det är spelets fel eller gissat du bara? Det är väl inte så konstigt att man undra när man betalt så mycket pengar. jag sitter inte och försöker få in ett papper mellan skärmen utan frågar om ett fel som faktiskt existerar och är dessutom av en allvarlig natur - fungerar inte touchen som det ska så är det ju jätte trist. fattar inne vrf folk ska försvara ett jäkla företag för, jobbar du är eller är du bara en fanboy?
     
  14. Merley

    Merley Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag är relativt säker på att du inte skulle få DOA telefonen på grund av fel som enbart manifesterar sig i tredjepartsapplikationer. Har läst trådar där folk har varit i kontakt med kundtjänst i hopp om att få DOA och att det ej har setts som tillräckliga skäl eftersom att problemen i fråga inte visat sig någon annanstans än i just dessa appar.
    Jag var till Norrköping häromveckan och jag hade precis samma problem som du har med HSDPA/3G/GPRS, att de kommer och går lite närsomhelst, men det var just bara i Norrköping. Hade inte några problem innan och har inte haft några sådana problem efter heller. Även jag har Tele2. Vet inte riktigt vart/när jag läste det, men någon/några skrev att Tele2s nät hade blivit överbelastat i och med denna Maxi Unlimited deal de hade. Läste även att det skulle lösa upp sig snart. Om det är sant eller inte vet jag ej.
     
  15. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Eftersom du specificerar att just det spelet har problem så är det klart det är spelets fel? Om det varit fel på skärmen hade du märkt det i alla andra appar och i övriga systemet också.
     
  16. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Men för böfvelen försök att visa "kalla fakta" isf att skriva en massa strunt !

    Dina nätproblem !

    1. Hastigheten om du kör Bredbandskollen eller Speedtest ? (båda finns hos Google Play)

    2. Hur ser signalen ut ?

    Den här appen avslöjar det
    https://play.google.com/store/apps/...t=W251bGwsMSwxLDEsImRlLmFuZHJvaWQudGVsbmV0Il0.


    Övrigt

    Har du provat Google Chrome som webläsare ?

    Har du googlat angående dina spelproblem..... vad har du fått fram ?

    Eller ska du ha allting serverat på "guldfat".... ?
     
  17. pawelrut

    pawelrut Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    1. Att touchen ”dör” är inget känt fel. Händer det bara i spelet Little Empire är det inget du kan DOA för. Problem i tredjeparts mjukvara godkänns inte som DOA.
    Dör touchen i det program som fanns på HOX från början ska du definitiv DOA.
    2. Återigen, du kan inte DOA för problem med tredjeparts mjukvara. Försök använda stock browser eller Chrome. Funkar fint för mig.
    3. Att mobilen tappar täckning är en av de problem som vissa har fått. Detta borde du verkligen testa ordentlig. Kolla med nån kompis eller så som också har Tele 2, ta en runda på stan tillsammans. Har kompisen täckning och inte du, ska du definitiv DOA.
     
  18. mortalis

    mortalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    315
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Sen kan man ju ringa htc...och de lär be dig att köra diagnostiken som finns inbyggd i telefonen för att testa just touch tex..skulle vänt mig till dem först och sen om de inte ger några svar så kan man använda forum, men börja hos dem...specifika program = programmets fel med 99.9999% säkerhet. Finns vissa jävligt taskigt gjorda spel/program som fuckar upp touchen även om man sitter och smeker med vaselin på fingertopparna