Prestanda Android enheter

Diskussion i 'Allmänt' startad av Danne980, 18 maj 2012.

  1. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    "Sminka en gris", jo det behövs nog med en SGS3....:teeth:

    Jag har inga som helst problem med någonsomhelst lagg med min HOX.

    Jag kör sedan "pure" Sense ihopkokat av en mästare dvs "baad".

    Att det nu kommer 4-kärniga CPUs är ju bara en normal utveckling och samma bakåtsträvare fanns det när Intel/AMD kom med sina CPUer för en PC.
     
  2. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Du måste skämta. Du kommer här med ett extremt stort och viktig anklagelse och när du blir tillfrågad att hänvisa till källa så säger du åt MIG att Googla?

    Folk läser för mycket rykten och bara allmänt struntsnack, som personen som var praktikant hos Google. Utan djupare kunskap om frameworken och efter praktiserat ett tag hos Google tror alla denne kan allt? Särskilt när denne hänvisar att han har blivit code reviewad av självaste Romain Guy.

    Du borde istället läsa det här:

    One issue that has been raised is that Android doesn’t use thread priorities to reduce how much background work interrupts the user interface. This is outright wrong. It actually uses a number of priorities, which you can even find defined right here.

    Börja läsa från tillförlitliga källor och även källhänvisa när du kommer med löjliga påståenden.
     
    lupus gillar detta.
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Lugna ner dig.

    Faktum är att Android "laggar" på ett sätt som varken iOS eller WP gör. Varför skiter jag fullständigt i egentligen. Men det är ett tillräckligt stort problem för att driva bort folk från Android.

    Sent from my Lumia 800 using Board Express
     
  4. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Du hävdade precis att allt berodde på att allt körs på en tråd. Du får givetvis tycka vad du vill. Men du ska inte komma med falska påståenden och hävda att dessa är rätt och hänvisa till Google som källa. Lite lustigt att det låter annorlunda nu när jag visat att du har fel, väldigt fel.

    Källhänvisning är viktigt och får inte glömmas bort.

    Diane Hackborn är för övrigt källan till det jag skrev. https://plus.google.com/105051985738280261832/posts/XAZ4CeVP6DC

    Du har bevisligen ingen koll på vad du spottar ut dig och bör trots allt tänka efter innan du yttrar saker som är "fakta".
     
    Dahliz91 gillar detta.
  5. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Skrivet från en Lumia 800..:-* Say hello to MS...:money:
     
    Dahliz91 gillar detta.
  6. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    So what? Ska jag hämta min Xperia Play och skriva ifrån istället blir du nöjdare då eller? Måste man vara fanboy för att jag skriver på en MS telefon på ett Android forum?

    Sent from my Lumia 800 using Board Express
     
  7. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Som svar till Zooklubba. Jag erkänner att jag kanske hade fel då. Men det är den orsaken jag har läst på ett flertal olika ställen om varför det laggar. Ni verkar inte heller kunna svara på varför utan ska försvara med felaktiga källor etc.

    Någon anledning finns det ju. Säkerligen beroende på hur systemen är uppbygda. Varför skulle Android annars lida av detta problem som är mycket mildrare på iOS och WP?

    Sent from my Lumia 800 using Board Express
     
    Last edited: 18 maj 2012
  8. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Läs det vad Diane skriver än att hitta på saker stup i kvarten och utan källhänvisningar. Det är inte samma operativsystem helt enkelt. Diane skriver även en del om det. Jag kan tycka att min telefon laggar till en del javisst men att du hittar på källor och säger åt mig att googla själv är bara töntigt. Särskilt när det länkades bra länkar några inlägg tidigare.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  9. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Tillägg, givetvis behöver du inte bara läsa vad Diane skriver men när folk som har kunskap om ämnet och inte bara hittar på saker så borde man ju lyssna på det istället för att hitta på sina egna urbota, och enkelt dementerade med fakta, påståenden om varför man tycker si och så. Det finns redan tillräckligt många rykten om allt. Dumt att inte läsa på när möjligheten till upplysning finns och är så enkel att finna.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  10. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jag hittar inte på källor eller saker. Jag har väl om något i så fall läst felaktiga källor. Väldigt många som gjort i så fall. Lite skillnad.
     
  11. Danne980

    Danne980 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Till DanneJanne s försvar så har många som verkar väldigt kunniga skrivet påståenden som tydligen varit felaktiga. Den killen som Diane kommenterade tex. Det kan vara ganska svårt att veta vilka man ska tro på. Man ska ju också komma ihåg att de uttalandet son kom ifrån dessa google anställda också kan vara rätt tillrättalagda. Det skriver ju det som är mest positivt för dem själva.

    En eloge till honom då han iaf gjorde något som är ovanligt i forum sammanhang han påpekade att han hade fel.
     
  12. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Man kan ju argumentera till tidens ände om orsaker och förklaringar, men faktum är att Android laggar ruskigt mycket i jämförelse med WP7 och iOS (framförallt jämfört med WP). Sen vad det beror på spelar mindre roll för min del.

    Och jag kan tillägga att jag har ägt både SGS2 och HOX (tog ut den i samband med priskriget), så det har inte med att jag inte har testat det. Min Optimus 7 (1 Ghz single core) sprang cirklar runt dessa två om vi snackar flyt, inget lagg alls! Då är det något som inte stämmer när dessa monster får storstryk av ett gammalt vrak som Optimus 7. Dessutom fick man uppdateringarna i tid trots att det var en LG...

    Däremot älskar jag ju Androids mångsidighet (saknar min PSX-emulator och iControlpad!) men har man upplevt perfekt flyt finns det ingen återvändo.
     
  13. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Kom tillbaka när man kan multitaska/ha widgets/vara inloggad på Skype i bakgrunden/låta appar interagera med varandra osv. Då kan dom där 10-15FPSen i skillnad kanske vinna över mig. :)

    [​IMG]
     
    Last edited: 19 maj 2012
  14. Bamsi

    Bamsi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har märkt en ökande trend på Swedroid med WP-ägare som startar trådar om varför Android inte flyter lika bra.

    Är det månne nån form av rationalisering och rättfärdigande av ens WP- köp man söker? Jag tycker själv WP är en fräsch inkommande aktör på scenen men precis som Iphone blir man så uttråkad av själva interfacet att man lessnar efter ett tag.

    Jag tycker det är självklart att Android inte flyter lika konsekvent som iOS och WP då Android är ett betydligt mer avancerat mobilt OS med överlägsen multitaskning, flexibilitet, anpassningsbarhet och funktionalitet.

    Det krävs därför starkare hårdvara och mer resurser för att driva Android OS och därmed blir det "hickups" då och då i flytet vilket inte stör mig då fördelarna överväger det hela.
     
  15. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Det är nog snarare så att WP plockar lite marknadsandelar och således märker man av mer folk med WP. Flytet är ju det första man märker så jag ser det som naurligt att man påpekar det.

    Sent from my Lumia 800 using Board Express
     
  16. Jonerik

    Jonerik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det som oroar mig är att teamet bakom google själva inte verkar vara helt säkra på vad det är som gör att gränssnittet laggar till ibland. Diane försöker i sin artikel förklara varför Android ibland laggar till men inte android och där gör hon väldigt många felaktiga antaganden angående iOS vilket också påpekas av flertalet personer i kommentarerna till artikeln.

    Som fler av dem skriver i kommentarerna så är allt annat en ett i princip laggfritt system med en processor över 600 mHz ett misslyckande. För mig spelar de små laggen ingen större roll eftersom jag föredrar funktion men jag tror att fler resonerar tvärt om.
     
  17. berka

    berka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag kör nexus med Franco och custom rom, flytet är precis lika mjukt som IOS och wp7. Ibland mjukare, (web etc).
    En Google rom till de flesta highend lurarna beter sig nog likartat, håller inte alls med om att Android är laggigt, IOS 5 på en iPhone 3, där får man lagg också.

    Wp7 flyter fint, men, det känns inte speciellt rappt, scrollningarna följer inte rörelsen lika fint som Android.

    Det är naivt att tro att det alltid flyter på någon speciell enhet, program kommer alltid crasha någon gång, såväl på IOS / mac/Windows /Wp7 /Android

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  18. PingviN

    PingviN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Jag vill bara säga att det är magnituder i skillnad mellan en nyare smartphone och en kontorsdator. Vi pratar enorm skillnad i prestanda. Men visst borde Android flyta mycket bättre än det gör.
     
  19. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Blir väldigt sugen på att testa en WP7 när jag läser detta.

    Android har i dagsläget onekligen problem med känslan källande användargränssnittet. Det må vara fint sedan ICS (vilket väldigt få har), men problemet kvarstår att det inte spelar någon roll hur fet hårdvara de pressar in.

    De borde fokusera mer på känslan. Det är trots allt det väldigt många går på.
     
  20. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag tror att det har att göra med att delar av OS:et är skrivet i Java. Var något projekt det stod om nyligen (inte från Google) där de skrev om delar av det i C#. Blev enorm prestanda-ökning. Så lösningen när det gäller lagg är att skippa Java.