Fråga: Vad går man miste om, om man byter launcher?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Papazian, 5 apr 2012.

  1. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Inställningar / Säkerhet / Okända källor
     
  2. xcel

    xcel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Yes. Hade det aktiverat och har installerat det. Men kan ej välja det under skal
     
  3. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Märkligt? Den bocken la jag dit när jag körde Apex så det borde gå i din? Det har ju inte med "Launchern"att göra alls.
     
    Last edited: 19 maj 2012
  4. Cubalibre

    Cubalibre Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2012
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER


    Verkar ju vara för sensation och inte one.....tror inte man kan byta skin på sense mer än lockscreen...
     
  5. xcel

    xcel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har One x. Jag har installerat det osv men kan ej välja den under skal
     
  6. Cubalibre

    Cubalibre Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2012
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ja jag säger ju att det verkar vara för SENSATION och INTE för One x! Du kan bara ändra skal på lockscreen och inte homescreen! Men det är bara vad jag tror...
     
  7. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    pruzze gillar detta.
  8. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    En liten tanke till er som tänker byta launcher, jag bytte från sense till Apex, och visst Apex e grymt snygg o ball o allt det där

    MEN jag har nu gått tillbaka till Sense, varför?
    Jo jag tycker Apex verkar läcka minne (om jag får ta en windows jämförelse)
    , varje gång man kört ett spel eller app av grövre magnitud så får man alltid en liten "lagg" innan homescreens dyker upp, kan variera mellan 1-4 sekunder, riktigt störande när man har "det senaste fartvidundret".

    Jag inbillar mig att Sense ligger aktivt i bakgrunden även när man kör Apex o det gör ju att blir lite kaka på kaka i ramåtgången, eller? jag vet inte....men det känns rappare i Sense än i Apex iaf, men jag kanske gör något fel vad vet jag.

    Lite synd för Apex kan man göra rätt läckra minimalistiska homescreens i, i Sense kan man...göra.... ingenting i ;)
     
  9. apr76

    apr76 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2012
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Sorry, men förstår inte svaret. Vad menar du? Att man inte ska byta till annan launcher?
     
  10. NickenA

    NickenA Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  11. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag upplever inte alls samma problem och har använt Apex nu ett bra tag. Däremot laddar Sense väldigt länge de gångerna jag testat det, men det kan ju bero på att det är ganska länge mellan gångerna.

    Funderar på att byta tillbaka till GoLauncher när nästa uppdatering kommer och man kan ta bort de 3 prickarna. Har verkligen letat igenom alla kalender-widgets på Play och ingen kan jämföra sig med Go's egen widget. :-(
     
  12. apr76

    apr76 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2012
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag kör nova prime men gillar även Apex. Upplever dem som rätt likvärdiga. Föredrar dessa framför sense dels för att jag får lagg med sense och dels för att jag vill bestämma själv exakt hur saker ska se ut. Gillar även att använda gester, vilket funkar ypperligt med nova (finns också fler gester än i apex) och inte finns i sense.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
    Last edited: 5 jul 2012
  13. GriZzm0

    GriZzm0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Tror nog mer det handlar om den aggresiva taskkillern i sense. Tror det är så att den dödar apex ibland och därför tar det några sekunder ibland för att apex måste starta igen. Testa döda apex manuellt så får du samma effekt.
     
  14. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Apex är ju rätt skön, det som är lite trist med alla Launchers är att de känns "hemmameckade" och det är väl inte så konstigt iom att det är det dom är :)

    Jag tycker Sense erbjuder allt det där ögongodiset man vill ha, lite 3d effekter när man byter homescreens, animerade knappwidgets när man sättar av o på BT/wifi mm mm. , jag gillar också widget hanteringen i Sense.

    Det som är skönt med Apex (och de andra gissar jag) är att det e' lite mer smooth och man har en hel uppsjö med options man kan sitta o pilla med. Mappar med custom ikoner och inga begränsningar osvosv, det e' rätt najs.

    Allt detta har gjort mig lite Schizofren, jag tenderar till o köra en Launcher ett par veckor för att sen byta tillbaka till den andra för o inte vara "taskig" mot den, den kan ju känna sig utanför o mobbad då, så man måste va lite schysst o alternera ;)
     
  15. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Jag testade nån annan launcher för några månader sedan (kommer inte ens ihåg namnet längre, nova kanske?). Iaf så bytte den ut t ex dialern mot en ny som var sjukt mycket sämre. Man tappade kopplingen av kontakter, dvs att man får upp alla kontakter från fb/twitter/skype/whatever och bakar ihop all info som hör till samma kontakt. Sjukt smidigt att automatiskt få upp alla profilbilder personen har, att under telefonnumret ha en lista med "skicka fb-meddelande, ring på skype" osv. Allt det försvann och det blev en mycket sämre dialer med enbart telefonnr-kontakter med default skitful profilbild. Bara en sån sak gör ju att jag byter tillbax direkt, men det kanske går att bara återaktivera sense-dialern?
     
  16. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Dialer och Launcher är två olika program.
    Ja, gå in i meny och leta upp telefon som stock dialer programmet heter.

    Jag kör med RocketDial Pro sedan två år tillbaka.