Tips: Förboka Galaxy SIII - få skön rabatt

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av CDON.COM, 8 maj 2012.

  1. DigitalDeleriu

    DigitalDeleriu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    1 146
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    ROM:
    Stock
    Ska man eller inte. Det är ju frågan. :cool:

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  2. teamocil

    teamocil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det blev en blå. Är nu ännu en till som hoppas att det inte är så att de bara inte hunnit skriva att de är slut :).
     
  3. micke_r

    micke_r Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Info:
    Nova launcher
    Platta:
    Sony Z4 tablet wifi
    Info:
    Nova launcher
    Övrigt:
    Chromecast 2, Sony 55" Android TV, Moto 360 2nd edition
    Tack för rabatten - det fick mig att hugga till på en vit. :) När man läste första posten lät det väldigt exklusivt att endast medlemmarna på detta och Sweclockers-forumet fick erbjudandet. Eftersom jag då ville vara lite extra snäll och gilla er på Facebook såg jag att erbjudandet även fanns för era 120 000 "followers". Något kortare tid iofs men ändå. Något mindre exklusivt men ändå jättetrevligt att få lite rabatt såhär innan släppet! Tack!
     
  4. CDON.COM

    CDON.COM Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    282
    Mottagna gillanden:
    467

    MINA ENHETER

    Hej Percoolio

    Vi använder oss idag av en så kallad frakttrappa där det är olika frakt beroende på vilken typ av produkt det är. Så ifall du till exempel köper 3 produkter med 3 olika frakter 29, 49 och 79kr, du betalar då endast 79kr i frakt för hela ordern. Det är alltså den dyraste frakten som styr hur mycket du skall betala i frakt för din order.

    Vi har dock ett dilemma nu när vi kör fraktfritt kampanjen på mobiltelefoner att så fort du lägger till ett tillbehör som har fraktklass A 29kr så blir det automatiskt frakten för hela ordern så det är en högre fraktklass än vad fraktfritt är.

    Läs mer här.

    Mvh CDON Crew
     
  5. CDON.COM

    CDON.COM Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    282
    Mottagna gillanden:
    467

    MINA ENHETER

    Hej Swedroidare

    Hoppas ni har haft en trevlig helg!

    Ser att det är en del frågor angående första batchen och den är som tur fortfarande inte slutsåld så det är ok att beställa.

    Vi vill även förtydliga vi inte får skicka ut telefoner tidigare än den 28e Maj och det får ingen annan heller.

    Mvh CDON Crew
     
  6. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    bara grejerna är packade och allas lurar går iväg på måndag så är allt bra. det är när folk inte får sina telefoner/förbokningar på releasedagen/dagen efter som rösterna börjar höjas och omdömen sänkas. sa till mig själv att den här gången skulle jag inte förboka något för varje gång jag gjort det har jag ändå fått vänta 1-2 veckor på min order och då är en förhandsbokning helt meningslös i min mening.
    så vi får se hur det blir den här gången......
     
  7. iNDePeNDeNt

    iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    @CDON.COM: OM man skulle få för sig att avboka eller vilja byta färg bara, när ska man senast höra av sig då?
    Scenario 2, OM telefonen redan råkat ha blivit skickad, hur bär man sig då åt på bästa sätt? Låta den gå tillbaks utan att hämtats ut? (kostar det?) Eller ta ut och skicka retur?

    Edit: Ni har sänkt pris. :) I takt med att ni sänker priset, ändras det även för oss som redan förbokat då, till ett högre pris? Alltså "aktuellt pris" - 400kr? (idag: 5844-400=5444)
    Svarar mig själv: Nope, priset med kod är 5590. (oavsett vilken kod så är slutpriset detsamma, i dagsläget iaf)
    Följd fråga, när ni nu även lagt ut "Swedroid koden" på er sida, varför inte då bara sänka priset helt till 5590 och sedan bara ta bort "krånglet" med koden? Ger er ju även en fördelaktigare status på t.ex prisjakt då ni skulle rankas som billigast..?

    Fatta mig rätt, är glad att jag tar del av ert erbjudande och jag tycker det är jätte bra att ni visar er här. Antagligen är det färre som bokat än vad ni räknat med så då blir koden "allmän". Och vi här har ju trots allt haft "första tjing". Lyfter på hatten ;)
     
    Last edited: 21 maj 2012
  8. CDON.COM

    CDON.COM Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    282
    Mottagna gillanden:
    467

    MINA ENHETER

    Hej

    Telefonerna kommer börjar packas på lagret under helgen och så går det inte längre att byta. Tänk på att ifall du skulle byta från en blå till en vit så hamnar du automatiskt sist i kön för den vita. Så ifall du ska byta så får du höra av dig senast på onsdag.

    Du svarade korrekt på egen hand ;)

    Vi har inte lagt ut Swedroid/sweclockers koden på vår egen sida, det är en annan kod :innocent:

    Anledningen till att vi inte sänker priset på till exempel prisjakt är för att vi vill premiera de kunder som besöker vår sida direkt samt de som har "gillat" oss på facebook. Detta var dock en tillfällig långhelgskampanj tors-sön, som inte fungerar längre.

    Mvh CDON Crew
     
    iNDePeNDeNt gillar detta.
  9. Dahliz91

    Dahliz91 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Så priset sänks inte för oss som förbokat om ni sänker priset? Är det rätt uppfattat?
     
  10. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Om inte så får man byta rubriken på tråden från "Få skön rabatt" till "få lite rabatt".
     
  11. datamg

    datamg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hej!
    Nu har ju även Telenor gjort det möjligt att förbeställa S3. I samband med det har man också gjort om abonnemangen. Surfa är borttaget. Hypotetiskt: Om jag har beställt en telefon med Surfa (vilket kostar 79:-) - kommer då det abonnemanget att konverteras till deras Pott med Surf som nu kostar 149:-

    //MG
     
  12. CDON.COM

    CDON.COM Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    282
    Mottagna gillanden:
    467

    MINA ENHETER

    Hej

    Det sänks inte per automatik, utan du får kontakta vår kundtjänst så korrigerar de priset.

    Hej

    Det är väl fortfarande skönt med rabatt ;)

    Hej

    Telenor släpper nya abonnemang idag och de gamla kommer från och med idag inte gå att beställa.

    Har du beställt med till ex surfa tidigare så kommer du få det, på grund av att vi genomför själva förlängningen och sätter den i kö, när vi släpper kön så aktiveras abonnemanget.

    Skulle du vilja byta till de nya abonnemangen så får du lägga ett PM så ser jag till att du får den nyare prisplanen.

    Mvh CDON Crew
     
  13. iNDePeNDeNt

    iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Borde ni annars inte se vilka som använt "swedroid koden" så ni kan korrigera dem "automatiskt"? Känns ju enklast? Men det klart, tjänar väl mer på att låta kunderna höra av sig, för många kommer säkert inte orka göra det.. ;)
    I tidigare inlägg har man ju kunnat PM'a för att korrigera ordern, men i just det här fallet kanske det ligger utanför era befogenheter?? (fast ni gjort liknade korrigeringar i flera andra fall.. Vad är skillnaden den här gången?)
    Tycker rabatten är skön! ;) Men blir ju fundersam och måste fråga av ren nyfikenhet.
     
  14. linuxares

    linuxares Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    939
    Mottagna gillanden:
    210

    MINA ENHETER

    Avbröt min Tre order och beställde genom CDON.com.

    Blev förbannad när jag hörde att de skulle branda mobilen. Operatörslåset är jag missnöjd över men att få höra de sen skall slänga på sina egna program? Nej tack. Även jag har en limit.

    Nu kan jag ju ändra min abonnomangsform och istället sänka priset mer månad istället så att de kommer teknisktsett bli dött lopp för mig fast jag sparar per månad.

    Tack förkoden :cool:
     
  15. banarne

    banarne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Funkar det inte med root/unroot (via kies) för att få bort brandningen?
     
  16. johanLW

    johanLW Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fick mitt microsim från CDON idag, hoppas bara mobilen kommer om en vecka med. Börjar klia lite i fingrarna ;)
     
  17. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 181
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    Hej,

    Vänligen se din privata inkorg har skickat PM om byte till nya prisplanen.
    Mvh Ola
     
  18. västeråssnubben

    västeråssnubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    597
    Mottagna gillanden:
    192
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra
    Platta:
    Samsung galaxy tab s6
    Övrigt:
    Samsung galaxy watch 6 classic 47mm
    Sju jobbiga dagar kvar nu då!
     
  19. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Kommer bli en lååååång vecka.

    Givetvis briljerade Tele2 kundtjänst med att skicka ut ett microsim som aktiveras den 25:e redan....
     
  20. iNDePeNDeNt

    iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Fick oxå mitt microsim från 3 idag. Får se om jag klipper till en "sim-adapter" och aktiverar den innan jag fått telefonen. Skönt att ha allt klart när den kommer :P