Problem: Hjälp! Mobilt nätverk frånkopplad :(

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av adde1337, 1 maj 2012.

  1. hoxén

    hoxén Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  2. combatman

    combatman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag håller tummarna. Vore ju skönt om det inte är något fel på telefonen utan bara att det är Tele2 som är inkompetenta.
     
  3. mr.

    mr. Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej. Reggade mig precis för jag har samma jäkla strul.. köpte en ny lumina 800 och tele2 maxi.. data/3g försvinner ideligen, helt utan anledning.. Ibland hjälper det att starta om telefonen, ibland aktivera/avaktivera dataanslutning, ibland på/av med flygplansläge och ibland hjälper inget.. då får man lägga telefonen en stund så brukar data/3G helt plötsligt hoppa igång av sig självt????? Det verkar som man blir utslängd från masten, kanske p.g.a överbelastning??? Detta har inget med själva telefonen eller uppgraderingar att göra och det begrundar jag på:

    Lumian dog för 2v sedan,in med den på rep och då fick då börja använda gamla luren, en motorola defy som ALDRIG haft dessa problem med telenor som jag hade förut.. Men med tele2 tappas data hela tiden! Problemet har blivit värre.. i början kunde det hända någon gång per dag, men nu är data för det mesta borta... surt att inget funkar som det är tänkt och som man betalar för.. Spotify, di.fm, mail, facebook etc..
     
  4. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Har haft samma strul och det är INTE telefonen då jag prövade med 2 olika telefoner så droppa teorin om era telefoners mjukvara direkt, detta felet är helt och hållet tele2:s.

    Min S II tror att det fortfarande finns 3G och man ser att den försöker ansluta i och med att uppladdningspilen blinkar sporadiskt.

    Vi kanske ska gå samman och se om vi kan sätta lite press på tele2 då det fan inte kan gå till så här.
     
  5. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo i Sverige har vi ingen "grupptalan" jämfört med USA där man stämmer ett företag i grupp.

    I Sverige bygger det på att varje drabbad gör en reklamation.

    Fakta:
    http://www.telekomradgivarna.se/Dina-rattigheter2/Fel--ersattning/Reklamation/

    Avbrott & Fel
    http://www.telekomradgivarna.se/Dina-rattigheter2/Fel--ersattning/Avbrott--fel/

    Färdig mall att använda
    http://www.telekomradgivarna.se/upload/Reklamationsmallar/Mall reklamation.rtf

    (Tele 2 är då med i finansieringen av Telekområdgivarna som då avlastar ARN)
     
  6. Charmed

    Charmed Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma gäller även Telia kan nämnas.. har samma problem.. helt omöjligt att surfa eller nyttja facebook eller dyligt. dock fungerar te.x google play och får uppdateringar på te.x meddelanden från fb. får göra samma sak som ni andra, alltså stänga av och på mobilt nätverk, då funkar det igen.
    Att nämna är att jag har en Desire och inväntar min HOX (svart/grå). så problemet är inte bara med hox utan även andra telefoner och även telia.
     
  7. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo reklamera skriftligt enligt länkarna jag postade.

    Mallen kan även användas för ett e-mail.

    Sen är det viktigt att du får svar av Telia !! Får du inte svar så skicka ett vanligt brev med samma reklamation.
     
  8. hasselstrom

    hasselstrom Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft samma strul i gbg senaste veckan. Nexus One, Tele2.

    Börjar tröttna på dem alltså...
     
  9. combatman

    combatman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ringde och hörde med Tele2 och telefonisten påstod att han precis fick in ett meddelande om att man har problem med datanätet men att det beräknas funka senast vid 20-tiden. När jag förklarade att jag hade samma problem förra veckan lät han förvånad. När jag talade om att ingen information om detta finns på Tele2:s driftstörningssida lät han än mer förvånad.

    Min gissning är att Tele2 har sålt för många Maxi-abonnemang som glatt surfar upp sina 10 GB så att deras nät dyker när det är rush hour. Det är inget de vågar erkänna eftersom det skulle vara extremt dålig PR.

    Fortsätter det i morgon startar jag en twitterstorm eller dylikt. Jag behöver min wifihotspot för att kunna plugga.
     
  10. baselsw

    baselsw Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Samma problem här.. Får stänga av mobilt nätverk och sen på igen för att det skall fungera.. men nu en timme senare så fungerar den felfritt... Inga avbrott alls... Jag har en HOX med 1.29 uppdateringen.. felet ligger helt klart hos tele2...

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  11. arne.anka

    arne.anka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Ähh bullshit, de sade samma sak till mig för några dagar sedan. Jävligt uselt.
     
  12. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo jag betvivlar att en "twitterstorm" gör någon skillnad.

    Däremot om en operatör får en massa reklamationer som måste hanteras av någon så reagerar de nog...;) Det kostar riktiga pengar !

    Länkar enligt tidigare inlägg hur man reklamerar.

    Jo fler desto bättre.... det blir många timmars jobb för Tele2 reklamationsavdelning !
     
  13. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Hej

    Min sambo har samma problem här i Uppsala med sin SE Xperia Arc och Tele2. Problemen började för en månad sedan, eller två.

    Mitt 3 fungerar däremot utmärkt här...

    Skickat från min GT-S5660 via Tapatalk 2
     
  14. werty

    werty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    101

    MINA ENHETER

    Det stämmer in på mig med... för en månad sen ungefär började mitt tele2 strula. Innan dess hade jag aldrig strul med 3G. Så nåt skit har hänt med tele2 nätet.
     
  15. decay

    decay Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som för många andra så har jag samma problem. Tele2, Göteborg, HTC One X.
    Ibland fungerar det bra genom att sätta på/slå av Mobilt Nätverk. Ibland fungerar det i 1-2 minuter och sen försvinner det igen. Lite ledsamt då jag är nöjd annars, kan ju bara hoppas på att det fixas... Tidpunkter samt plats är random, ibland mitt på dagen, ibland på kvällen, ibland i Norra Göteborg, ibland i Mölndal.
    Nu var det visserligen några dagar sedan det hände sist, men det är nog bara en tillfällighet. Förväntar mig att det kommer tillbaka snart.
     
  16. combatman

    combatman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Absolut inte fel att reklamera. Det sätter alltid nån praktikant i arbete i nån halvtimme.

    Men anledningen till att Tele2:s kundtjänst spelar ovetande och att man inte går ut med info på driftstörningssidan är att det vore förödande om det blir allmänt känt att Tele2:s datanät håller på att säcka ihop.

    Folk håller desperat på och startar om, fipplar med APN-inställningar och fabriksåterställer sina telefoner när Tele2 i själva verket borde gå ut med att det är deras nät som är uppfuckat.
     
  17. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 959
    Mottagna gillanden:
    7 955
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    För några månader sedan när jag ville reklamera mitt Tele2 abonnemang fick jag genom Tele2s kundtjänst reda på att de inte har en reklamationsavdelning. Jag blev istället hänvisad till ARN..huruvida det stämmer eller ej vet jag inte. Jag har dock inte lyckats hitta hur man reklamerar ett abonnemang hos dem.

    De felanmälningarna jag hade lagt tidigare var några borta och resten stängda med anledning till att de ansåg att min snitthastighet på 0,9mbit/s var ok eftersom jag en gång kommit upp i 2mbit. Slutade med att jag gjorde ett inlägg på Fairshopping där jag fick superhjälp! Ett annat sätt att få kontakt med folk som kan hjälpa till är nog deras Facebook sida.

    Jag menar inte att alla på deras kundtjänst är okunniga. Dock finns det folk, som på alla kundtjänster, folk som man lär mer än man får hjälp från. Jag tror också att det är bra om det tas upp på nätet där Tele2 får vetskap om det - alltså inte bara här. Det tror jag kan påskynda en lösning, det lär nog inte hjälpa särskilt mycket att anmäla dem till tex Telekområdgivarna eller ARN då det hjälper bara en enskild kund - och många fler är drabbade!

    Hur som så tycker jag att det är skönt att jag fick hjälp och jag hoppas verkligen att ni slipper dessa problem inom kort och att Tele2 tar tag i övervelastningen :)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  18. combatman

    combatman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det har funkat bra ett tag, men igår och idag har det varit samma problem. Nån mer med taskig datauppkoppling just nu?
     
  19. mortalis

    mortalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    315
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    hade strul idag.
    kan den jävel som ddosar nätet lägga av? ;) hehe...irriterande iaf, men det är ju för idioterna lovar datatrafik som de inte kan hålla
     
  20. David

    David Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2009
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    iPhone 8 Plus
    Platta:
    iPad 6 gen
    Jag hade enorma problem igår också (var i Göteborgs skärgård). Men det har varit mer eller mindre så här i ett par veckor för mig på olika platser och tider. Börjar bli riktigt ordentligt less på det så jag överväger att byta operatör. Tips, någon?

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2