Launcher för ICS-tablets (+ lockscreen?)

Diskussion i 'ASUS' startad av zaragon, 20 maj 2012.

  1. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Så, jag har tröttnat på att min launcher ständigt går sönder sen ICS-uppdateringen och tänkte testa en alternativ launcher.

    Därför undrar jag om ni har erfarenhet av några ICS-launchers till Transformer. Vilken launcher är bäst? Är det Nova som gäller? (Jag har Nova till min HTC Sensation och är urnöjd, men det är ju en telefon och inte en platta)

    Dessutom funderar jag lite på alternativa lock screens. Det hadfe varit gött med lite widgets på lockscreenen (som visar lite att-göra-listor och kalender-events - det är det jag behöver kolla oftast). Jag testade en för ett par månader sen men blev besviken på att det inte gick att ordna så att man slapp lock screenen när man viker upp dockan. Någon som vet en lockscreen-app (med widgetsstöd) som går att undvika när man viker upp dockan?
     
  2. isso

    isso Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag använder Nova. Jag tycker den är snabbast av de jag har provat och den har relativt bra med funktioner.

    Jag gillar att man kan ha flikar i app-drawern.
     
    zaragon gillar detta.
  3. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Nova launcher eller Apex är helt klart de bästa till ICS:)
     
    zaragon gillar detta.
  4. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Tack! Jag har installerat Nova nu och det verkar najs. Särskilt flikarna i Drawern, plus Dockan, gör att jag inte har några genvägar alls på hemskärmarna längre, utan endast widgets.

    Men jag har ett problem. Och det är samma som innan. Även i Nova launcher försvinner ibland allt från hemskärmarna. Det är verkligen konstigt att varken andra launchers eller fabriksåterställningar löser det på min platta när det verkar som att ingen annan haft samma problem. :S