Defy stänger av sig själv

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av tengel, 16 apr 2012.

  1. tengel

    tengel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min Defy stänger av sig själv ungefär 1 gång om dagen och går inte att starta igen utan att ta ur batteriet. Dessutom går det ibland inte att ringa utan att man startar om och tar ut batteriet. Vad är det för fel??
     
  2. Jonsson

    Jonsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Testa att fabriksåterställa telefonen.Gör det först och se om det blir bättre.

    Annars får du nog testa att höra med din återförsäljare om att lämna in den/få den utbytt
     
  3. iNDePeNDeNt

    iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Min Defy+ startar om sig själv lite då och då.. Skumt.. Kan vara någon app som utlöser problemet eller så är det väl bara så.. Någon som vet någon app där man kan kolla strulande appar eller får man köra uteslutningsmetoden?
     
  4. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    min Defy har samma problem. smått jobbigt

    edit: eller inte alls. den startar om av sig själv ibland, behöver inte ta ur batteriet. problemet verkar dock vara relaterat till launchern jag använder
     
    Last edited: 7 maj 2012
  5. dannebr

    dannebr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    moto z play XT1635-02

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    moto z play XT1635-02
    Telefon 2:
    Moto X Play XT1562
    Platta:
    sony tablet z3 compact
    min gamla defy hade samma problem (UK versionen), den startade om sig, ibland varje dag, ibland med längre mellanrum
    Det löste sig efter tre svängar på service , där meddelandet var att inget fel hittats och att de inte hade gjort någon åtgård på telefonen, men något hade gjorts efter den sista inlämningen, eftersom batteritiden förändrades radikalt till det bättre och de spontana omstarterna försvann

    Hade tyvärr inte noterat vilken mjukvaruversion telefonen hade före alla resorna till service

    Min defy+ har däremot skött sig prickfritt än så länge.....
     
  6. Pantern

    Pantern Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min flickväns gör också det, typ någon gång per dag eller ett par gånger i veckan. Men så länge den startar om sig (och inte stänger av sig) så är det ju ingen fara. Bara bra, slipper man göra det själv, hehe. ;)
     
  7. WX5

    WX5 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Min Defy+ har startat om sig 4 (!!!!) gånger idag. Sjukt irriterande. Annars är det oftast en gång per dag. Har inte så många program installerade och näst intill inga widgetar på skärmarna. Batteriet har hållit jämn temperatur. Spelar inte så mycket eller använder den.
     
  8. ZiMMeN

    ZiMMeN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    865
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Är de inköpta i Sverige eller är de mobiler som har blivit importerade ?
    Är dom med svenskt baseband? Vet dock inte hur man kan kolla de men ska finnas någon app tydligen.