Fråga: Snabba frågor, snabba svar.

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av FearKill, 5 maj 2012.

  1. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Behåll 3 och ta 3pott 299.
    Då ingår S3 mobilen utan någon merkostnad och du kan anända alla 299 kr för att ta mobilsurf abb och moibl abb.
    24 x 299 = 7176 kr, dvs drygt 2900 mindre än det du skrev samt mer för pengarna.
     
  2. Easter90

    Easter90 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Får man fråga varför du tycker 3 suger? Undrar eftersom jag själv byter till 3 från Tele2 för Tele2's nät värdelöst till och från :P
     
  3. mbn_man

    mbn_man Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har använt tre i 2 år nu och jag är supernöjd med abbonemanget! Dock måste man luska á la Sherlock för att verkligen få reda på vad deras erbjudanden innebär.
     
  4. hasse77

    hasse77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2012
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Du får gärna nämna vad det var som inte nämns tydligt och som du kollade upp, tack. :)
     
  5. spyvingen

    spyvingen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    825
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Jag ty ker tre fungerar jättebra här haft det ett par år nu. Det enda man skulle kunna klaga på är väl data hastigheter man jag har inget och jämföra

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk 2
     
  6. mbn_man

    mbn_man Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jadu. Tex. ett påstående som "Fri surf" är ju egentligen bara 10GB i månaden i 24 månader. Sedan så använder jag i mitt nuvarande abbonemang de alternativa tilläggstjänsterna "sms100" och "1GB surf", och dessa tjänster kostar 49kr i månaden som de säger vid köpet ska dras av från abbonnemangsavgiften (199-49-49=101kr), men så blev inte fallet. När jag ringde kundtjänst så sa de att mitt abbonemang (3pott199) inte funkade så utan att de slumpade av rabatten på samtalen, surfet, messandet och allt sånt.
    Summa summarum betalar jag nu alltid 199+49+49 i abbonemangsavgift, för att sedan bli slumpartat rabatterad på de kostnader som blir vid samtal och sms (då jag alltid ringer och messar för mer än 199 kr i månaden).

    VÄLDIGT krångligt och falsk marknadsföring. Istället för minus 98kr på abbonemangsavgiften så blir det PLUSo_O. Tacksamt nog så blir alltid rabatten 200 kronor sammanlagt. Riktigt hur och varför har jag inte orkat tänka ut med den summan dras av från samtalen och messandet.

    Hoppas jag gör mig något förstådd. Det jag vill komma fram till är att tre aldrig är självklara med sina avgifter och abbonemang, men sen om de gör rätt eller inte vet man ju knappt själv:o.
     
  7. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Förstår inte ditt "problem"??
    Har 3pott 299 själv och det funkar precis som du skriver ovan.

    Om jag TOTALT har abb (typ 3 Vänner 69 för att ringa 3000 minuter fritt smat 3000 smsm s till alal på tre smat till fasta nätet) + öppningavgifter + abb för surf 89 så dras ju alla dessa avgifter av från de 299 kronorna och om jag råkar RINGA för någoot mer än detta så tillkommer det ju.
     
  8. iNDePeNDeNt

    iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Har beställt en SIII på faktura och nu undrar jag, OM jag skulle komma fram till att jag trots allt valt fel färg. Vilket är då bästa sättet att låta den gå tillbaks? 1: Hämta ut den och skicka den Rek?. 2: Säga till på utlämnings stället att jag inte vill ta ut den och att dom kan skicka tillbaks den? (Skulle det kosta mig?)

    (Tänkte för säkerhets skull dra och kolla in den i affär INNAN jag tar ut den, därav frågan..)
    Tacksam för sakligt svar. :)
     
  9. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Om du beställt den hos CDON så ska du meddela dem senast fredag eller söndag. CDON.com svarade på exakt samma fråga i sin tråd i förrgår eller så. Där står det deras sista datum. Om du ångrar ditt färgval kommer du sist på listan till det nya färgvalet, så du vet om det.
     
  10. iNDePeNDeNt

    iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Jo, det är jag medveten om. Min fråga gällde en redan skickad mobil. :) Kommer ju antagligen inte kunna kolla på mobilerna i affär förrens den 29e, inte i närheten av där jag bor iaf. Skulle iof nöja mig med en dummie i blått men vart hittar man en sådan? Har sett den vita live, vet att den är snygg, men kanske är den blå as massa snyggare?? (Bor i norra västmanland om någon sett till en sådan i krokarna och vill tipsa)
     
  11. Gregger

    Gregger Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    När jag läst på lite så verkar det som om Tele2 är riktigt uselt. Alla surfar i typ 0,5 mbits och det laggar och går segt. Jag surfar i runt 4 mbits med mitt 3kontant (200 kr påfyllning = frisurf), kanske inte är så bra att byta. Det som jag tycker är dåligt med 3 är att det ska finnas en max kostnad för surf om man inte har något tillval, typ 25 kr /dag. Av någon anledning har inte mitt kort det utan jag kan enkelt bli av med 50 spänn på ett par minuter.

    Det är synd att dem brandar S3:an, annars vore dem kanske helt okej. Får väl köpa den från typ Siba och sen köpa till ett 3 abonnemang vid sidan av.
     
  12. kluven

    kluven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tror ni man måste förboka telefonen om man handlar av elgiganten/mediamarkt, så den inte är slut den 29e? Ville känna på telefonen litegrann innan jag köper den och se så jag tycker om den!
     
  13. spyvingen

    spyvingen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    825
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    beställ på nätet istället så kan du känna på den i två veckor och sedan skicka tillbaka den.
     
    bulldog_3 gillar detta.
  14. Stekflott

    Stekflott Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Pratade med 2 Telia-anställda idag, Telia-SGS3 kommer att vara operatörslåsta, verkar som att det blir CDOn för mig.
     
  15. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Och den jag frågade på fejjan sa att det skulle dom inte vara.
    Bra gjort som vanligt telia!

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  16. Stekflott

    Stekflott Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER


    Jag har mixxade åsikter då jag har hört en sak på I-net och nu 2 Teliaanställda som sa att SGS3 kommer att vara operatörslåsta till Telia. Min åsikt lutar mot att beställa från CDON trots rabatten från Telia pga det. Jag har ett jobbnr, men vill ha mitt privata kort i.
     
  17. egget01

    egget01 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har ställt samma fråga till Telia och fått detta svar:

    Hej!

    Hej.
    Kommer samsung galaxy s3 vara:
    1. Operatörslåst?
    2. Vara Telia brandad?

    Tack för din förfrågan.
    Endast samtliga modeller av iPhone är operatörslåsta till Telia. Svaret på din andra fråga är: nej Samsung Galaxy S3 är inte Telia Brandad.

    Så om dom nu skulle vara operatörslåsta kommer jag lämna tillbaka den;)
     
  18. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Är det T9 search i SGS3 dialer?

    Förklaring : i standard telefon appen om man vill ringa en kontakt tex "mamma" så kan man trycka siffrorna 62662 så kommer "mamma" upp.

    Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
     
  19. filur93

    filur93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Ja, är rätt säker på det. Samsung har använt det sedan den första Galaxy S
     
    Davil gillar detta.
  20. teamocil

    teamocil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Är det lika lätt att NFC-överföra mellan en Nexus och en S3 som mellan två nexus till exempel? Eller kan S3 bara skicka till annan S3 pågrund av "S" beam?