ROM: [Uppdatering av ICS][17 Maj] NEE = Nordic coutries I9100XWLPD/I9100NEELP4

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Gorgeous, 17 maj 2012.

  1. chokladapa

    chokladapa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har ingen backup tyvärr... :( Hur skulle det kunna funka? Några idéer?
     
  2. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Det hände mig när jag startade telefonen en morgon. Dock innan ics kom, jag fick skicka in telefonen för byte av moderkort. Gick på garantin!

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  3. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Flasha stockrom med .pit fil i odin..

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
  4. Camfak

    Camfak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har haft liiite problem med batteriet efter jag uppdaterade till den nya firmwaren för några dagar sen..*Läst runt lite och det verkar ju alltid vara såhär en första veckan efter en ny uppdatering (egen erfarenhet också) men ville ba kolla här först ifall det kanske är något annat för min batterianvändning ser just nu ut såhär:*http://i.imgur.com/EVzII.png*och om man går in på skärmen så har den bara varit igång såhär:*http://i.imgur.com/xHMrJ.png*och ja det verkar ju helt knas att den dragit så mkt på den totala tiden och medans jag nu skriver klart dtta tänker jag ta en sista skärmdump för att visa hur snabbt den drar.. det enda jag gjort med mobilen nu är att skriva detta inlägg och tatt tre bilder nu med den ista och aa.. Det verkar inte riktigt normalt.. Tänker låta den ladda ur helt..*http://i.imgur.com/vWzN6.png
    Kan även tillägga att samma dag den nya firmwaren kom så fick jag precis hem mobilen efter att den varit på lagning så då var det factory reset och sen uppdatera till den nya firmwaren nästan direkt.
    Kanske har det med det här "deep-sleep" som ni pratar om? Vet inte riktigt vad det innebär men aa, att skärmen dragit så mycket är väl knappast normalt för förut var det alltid OS:et som stod för det mesta av batteriet..
     
  5. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    60% kommer från din skärm... Du har antagligen rätt hög skärmstyrka på? ;)

    Och den drog 5% på 5 minuter, du hade antagligen skärmen på och i slutet brukar det gå lite extra snabbt... Så att mja, nog låter det konstigt att din batteritid har minskat, men grafen ser RELATIVT normal ut, beroende på skärmstyrka som sagt var! ;)
     
  6. Camfak

    Camfak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Trodde jag hade automatiskt på men tydligen inte.. Trodde man skulle ha den längst ner: http://i.imgur.com/TuJwO.png ibockad men det är tydligen http://i.imgur.com/hcrKQ.png som det ska vara :P
    Någon som kan förklara skillnaden på dem iochmed jag trodde det var samma sak.. bara att de flyttat på den efter uppdatering.. :o
    Får iallafall se ifall det är någon skillnad imorgon då. Tycker ändå att ljusstyrkan inte borde sluka sååå himla mycket o_O
     
  7. qnorsten

    qnorsten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2011
    Inlägg:
    417
    Mottagna gillanden:
    241

    MINA ENHETER

    Lite sämre batertid på denna än tidgare igår höll den inte alls länge, men var facebook chatten som hade en wakelock. Nu är det fixat men idag har jag bara fått ut 3h skärmtid, 2-3 h radiolyssnande 17h på batteriet och 16% kvar på batteriet. Dej är sämre än det brukar vara. Kör med det större batteriet

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  8. Skee

    Skee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    och där flög ICS ut och in med 2.3.6, sporadiska reboots och kraschar,, funkar inte.. bra det..
     
  9. androidbabe

    androidbabe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Mitt betyg efter uppdateringen är att den scrollar bättre och att det flyter på bättre överlag , verkar som innan ics , får hoppas det håller i sig
    Uppdaterade via Kies
     
  10. Alphashooter

    Alphashooter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag är så där lagom imponerad av ICS uppdateringen. Körde även in uppdatering som kom häromdan OTA. Inatt har mobilen legat orörd men ändå sugit ut 25% batteri på 8 timmar.
    Med 2.3.5 drog den knappt nånting över natten.

    (Kör orotad och har gjort factory reset efter ICS uppdatering, även testat "swipe partition cache")
     
  11. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Är många som har problem med extrem batterydrain på ics... Tjejen skickar snart ut luren genom fönstret.
     
  12. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Sjukt missnöjd med hur Samsung hanterar sin mjukvarukvalité. Kärringens mobil kraschade som sagt och den har aldrig flashats eller trixats med öht. Allt är 100% original ändå kan fel uppstå med en OTA-uppdatering där telefonen inte går att fixa med hjälp av supporten. Faktum är att supporten sa till mig när jag ringde dom att många har fått problem med ICS uppdateringen och att det hela är ett "lotto" (Supportsnubbens egna ord!).

    Anyway, jag tog tjuren i horna och blåste om telefonen med hjälp av Odin. Nu funkar luren bra igen. Fast de är fan att man ska behöva gå och använda tredjeparts verktyg när skiten strular.

    En fråga förresten: Nån mer som har problem med att TWiz eller GoLauncher inte startar på rätt "hemskärm" när launchern startar upp? (efter den har swappats ut och behöver restarta)

    Min landar alltid på skärm 3. När jag tog bort alla widgets där så startade den på skärm 4. Så nåt är skumt. Kollegan som kör Twiz har problem att den alltid startar på skärm 5. De är bara att trycka på hem-knappen igen, men störigt för de ska inte vara så.
     
  13. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Odin är inte tredjepartsverktyg utan det är samsungs men jag förstår vad du menar

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  14. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Jo, känns som att ICS var en rejäl flopp stabilitetsmässigt. Hoppas google är medvetna om det och jobbar häcken av sig till att få till ett stabilt och lätt system till Jelly Bean. Att ics var googles vista och sen kommer den mycket bättre och lättare och snabbare win 7.
     
  15. Alphashooter

    Alphashooter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Var hittar man firmware om man ska köra med Odin?
     
  16. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Finns en länk i något inlägg i just denna tråd om jag minns rätt... orkar inte titta igenom alla inlägg åt dig.
     
  17. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Hur kan den vara det, då är kies oxå det
    Edit:
    Tydligen kallas det 3parts, trodde inte det då det är för just samsungs lurar samt det dom verkstäderna använder
    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 23 maj 2012
  18. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    1. Gå till http://www.sammobile.com/firmware/
    2. Regga ett konto: Du behöver inte ange en riktig epostadress om du inte vill. De skickas ändå inget aktiveringsmail.
    3. Logga in på sidan när du har skapat ett konto.
    4. Sök efter: I9100NEELP4 överst på sidan.
    5. Klicka på Download och du kommer till hotfile.com. Ladda ner filen. De tar ungefär 20-30mins om du kör på gratis varianten.
    6. Ladda ner odin: http://www.ziddu.com/download/18590353/Odin3-v1-1.85.zip.html (Funkar inte länk googla efter odin 1.85.)
    7. Packa upp både I9100NEELP4 zippen och odin.
    8. Starta upp odin och klicka på PDA och välj I9100NEELP4 filen (den slutar med ändelsen .md5)
    9. Stäng av din telefon och starta upp den på nytt genom att hålla inne vol-ner + home och tryck sedan på PWR och släpp alla knapparna när du ser download texten på din skärm. Bekräfta med hjälp av volymknapparna att du accepterar. Det ska nu stå Download... på din mobil.
    10. Anslut USB-kabeln till din dator och mobil.
    11. Odin ska nu visa "COM ?" ? = var 4 för mig men kan vara något annat för dig.
    12. Om nu Odin visar gul status på COMporten så är de bara att klicka på Start.

    Ändra inte på några av de val som är kryssade inne i odin. Du ska alltså bara starta odin, klicka på PDA, välj din nertankade .md5 fil och anslut telefonen, kolla så de lyser gult, och tryck sedan på Start.

    De tar cirka 3-5minuter. Färdigt.
     
  19. NiLe

    NiLe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Samma sak har hänt mig, de bytte ut mainboard på garantin, det tog en vecka.
     
  20. crapmind

    crapmind Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    451
    Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23plus
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 44mm
    Telefon 3:
    LG Tone Free ftp9w in-ears
    Platta:
    Acer Spin 513 (MT1380)
    Platta 2:
    Trådlös laddare Duo ep 527533
    Om ja gör denna guide får ja då en ren installation av ics utan samsungs tw launcher mm?? Är det det enda man behöver göra??