Tips: Förboka Galaxy SIII - få skön rabatt

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av CDON.COM, 8 maj 2012.

  1. weede

    weede Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Dagens i-landsproblem. självklart surt att inte få det man beställt på den tid som utlovats, men nån rim och reson får det väll ändå vara. CDON kan väll knappas lastas för att du har planerat om din arbetsdag (för en telefons skull)
     
  2. camata

    camata Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    CDON ska självklart lastas ifall jag inte får en Samsung Galaxy S3, vare sig den är blå eller vit, på utsatt datum, dvs den 29 maj 2012. (med undantag för att speditören kan göra bort sig, vilket dock inte hör till ovanligheterna)

    "Kompensation" ska, just det, KOMPENSERA.
    "Generositeten" med denna licens är likvärdigt med att skratta mig rakt upp i ansiktet.

    Jag väntar fortfarande på att min eventuelle leverantör av denna telefon ska varsko mig formellt till den mejl som är kopplad till den beställning som är lagd och förskottsbetald sedan länge.
    Saker av denna vikt ska man inte behöva höra på omvägar, genom sk communities o dyl som de sitter underground och marknadsför på.

    För den ouppmärksamme:
    Arbetsvecka
     
  3. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Herrgud, det är en telefon vi pratar om, inte världens viktigaste sak som dessutom ligger helt utanför CDONs kontroll om inte Samsung kan leverera. Inlägget skrevs 18:30 så de kanske nyss fått veta det så om du tar och lugnar dig och kliver ner från dina höga hästar så kanske de lämnar ett besked imorgon :)
     
  4. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 639
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    16.03 snarare

     
  5. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Och du vet att det är sanning att de fick veta det i måndags? Man kan tro att det är något livsviktigt du blivit blåst på som en väntande hjärtdonation. Visst jag är sur jag med men det får vara någon måtta på det
     
  6. Stekflott

    Stekflott Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER


    Äh, ta ett "chillpiller" och vänta ett litet tag till, den som väntar på någonting gott väntar aldrig för länge. Dessutom så är det inte som att ditt liv hänger på att få telefonen den 29, visst känns det surt men det är sådant man får ta ibland.

    Vill du nu verkligen ha den den 29 så kan du avbryta ditt köp och handla den vita från en annan affär, lär inte vara slut precis överallt.
     
  7. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Ojoj, ovanstående inlägg nr 220 och nr 222 visar hur arg en konsument i dagens läge kan bli... herregud det finns annat en liten löjlig (men iofs kul) mobil....
     
    Last edited: 24 maj 2012
  8. kruso

    kruso Guest

    Vad är så viktigt med den här telefonen?
     
  9. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    För mig handlar det om att man levererar det man har kommit överens om.
    oavsett om det är en mobil eller en bil eller ett utfört arbete.
    Får jag inte min mobil som jag förövrigt väntat på ett bra tag så brister cdon som jag har gjort affären med avtalet som vi har gjort. Dom har trots allt bekräftat leveransen.
    Sedan så finns det såklart saker utanför cdons kontroll men det friskriver inte cdon. Det är dom som är ansvariga och dom får gå på Samsung.
    Men ju mer man läser här så verkar det vara så att det finns blåa mobiler. Så det blir som jag skrev när den visades upp. Jag bokar en mobil. Jag får den inte trots leveransbekräftelse. Jag åker och köper en blå i butik och avbokar mobilen.
    Det var liknande med S2 när den kom fast där fick man inte leveranser bekräftad.
     
    tidsoptimist gillar detta.
  10. Tintorera

    Tintorera Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag veckopendlar och sitter i samma sits som dig men du får väl ta och beställa telefonen till jobbet/boendet under arbetsveckan istället, så gjorde jag..

    Jag håller visserligen med dig att jag gärna hade velat sett någon lite mer officiell information från cdon och samsung men det lär nog dyka upp under dagen. Om det nu visar sig att är så att samsung inte levererar nåt till skandinavien så kan du knappast hävda att det är cdon's fel. Om det istället visar sig att andra återförsäljare får telefonen men inte cdon, ja, då kan man börja gnälla
     
  11. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag vet att jag är riktigt sen ute men jag beställde en vit för en timme sen från CDON, är det någon som vet om jag kommer få den på releasedagen? Eller alla vita är slut kanske?
     
  12. Stekflott

    Stekflott Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER



    Första leveransen är redan "slutsålda" för vita, CDON skrev det igår om jag minns rätt, så du får vänta på andra leveransen i så fall.
     
  13. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Fick precis svar från CDON att jag är med i andra leveransen som förhoppningsvis kommer in den 31:a. Så man kan ju alltid hoppas att man har den på fredagen efter release :)
     
  14. quas

    quas Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag håller helt med dig om att man skall leverera det som är avtalat. Nu är ju inte CDON korkade så självklart har de friskrivit sig från datum som de inte ens själva bestämmer över.

    Sätt det i perspektiv och lugna ner dig för f*n. Det är ju precis som en unge som skriker "Jag vill ha GLASS!", "Men vi har ingen glass hemma.", "BRYR MIG INTE, JAG VILL HA GLASS ÄNDÅ!".

    Vilken leverantör vill du välja istället? De som fortfarande inte informerat sin kundtjänst om problemen och ännu mindre informerat dig? Och de som inte har en tanke på att ersätta dig med något? Även om det nu inte verkar vara mer än några dagar.

    Knappt jag skulle vilja klassa det som ett I-lands problem, det är förolämpande mot I-länderna.
     
    Xebylon, Tråget och weede gillar detta.
  15. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Hur i helvete kan du skylla på CDON?
    Vad tror du alla som beställt vit "som blir utan" för att du ska ha din telefon säger? Då är de i samma situation också, eller hur?
    Men det är väl klart, det är ju också CDON:s fel då de inte tänkt på att beställa EXTRA många vita för att det kan hända något med de blåa, typ som att SAMSUNG inte fixar leveransen (eller vad det nu beror på).

    Har du ställt in dig på att jobba hemma en vecka istället kan du fan ta dig till en fysik butik så du kan få mobilen direkt istället.

    Angående det fetmarkerade.
    Du menar alltså att om återförsäljaren eller speditören inte fixar fram telefonen tills den 29e så är det deras fel?

    Om företaget som gör telefonerna inte fixar dem tills dess så är det inte deras fel heller?

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
    Xebylon gillar detta.
  16. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Jag stör mig inte på att den blir försenad utan att dom bekräftar leverans. Eftersom man är lite utan en Samsungfan just nu så tycker jag det är hur kul som helst att det går bra för S3.
    Och ja det är ett I-landsproblem för att saker skall fungera så får man hålla vad man lovar. Hade vi inte haft våra avtalslagar så hade vi troligen inte varit ett I-land.

    Jag stör mig på det . Samma sak på personer som inte kommer i tid. Egoistisk är vad det är. men vi är alla olika och det är väll tur det.
    Sedan så var det hett ute på lunchen så det hade suttit bra med en glass nu :-)


    Kom på en sak till.
    Jag blir irriterad på dålig information.
    Samsung är ju inte snabba direkt. Fanns ju ett rykte att dom skulle varta sena med dom blåa redan för flera veckor sedan. Varför hemlighålla det eller vill dom vänta och se. Har dom ingen koll på produktionen. Jag är van att jobba där det är ordning och reda annars så kommer det att kosta Jävligt mycket för företaget om man stoppar produktion.
     
    Last edited: 24 maj 2012
  17. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER


    Tror många ser på det på olika sett.

    Vissa Anser att det är Samsungs fel.
    Vist dom levererar inte tillräkligt vilket man kan anse okej med tanke på hur många bokningar. Cdon mm kan inte påverka det.

    Sedan så kan man som jag anse att Cdon mm är bov i dramat för det är dom som säljer mobilerna. Ser det lite som en hantverkare kommer hem till dig och bygger om huset. Det är han du har avtal med och inte leverantören. Han skall se till att avtallet hålls och bygget blir rätt. Blir det ett fuskbygge så är det inte leverantören av virket som är skylldig. Det är ju han som byggde huset.
    Så säger LAGEN. Sedan kan man såklart tycka att det är leverantören som har levererat dåligt virke men det skall fan byggaren ha koll på.
     
  18. Symbiandroid

    Symbiandroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Mate 20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Mate 20 Pro
    Telefon 2:
    S9+
    Telefon 3:
    Moto Z2 Force
    Platta:
    Galaxy Tab S4 64GB
    Platta 2:
    iPad Air Pro 9,7 4G 256GB
    Du kan ju inte vara seriös människa, det är ju tydligt att Samsung har lovat alla återförsäljare att det kommer finnas telefoner till den 29e! Vad skall återförsäljarna inte tro på Samsung då? Självklart lovar ju i sin tur återförsäljarna sina kunder då de troligen fått ett löfte från Samsung.

    Nej du, finns bara en bov i detta fallet och det är Samsung!
     
  19. M++

    M++ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller helt med, om CDON m.fl. hade bekräftade leveranser på S3or, hur kan de då helt plötsligt inte vara bekräftade längre? Samsung måste ju ha en uppfattning om hur många de kommer kunna tillverka och leverera till releasedatumet, var tog de mobiler som var bekräftade att komma till oss som köper från svenska återförsäljare vägen? Tyckte de att det fanns viktigare kunder i andra länder, eller har de helt enkelt lovat ut fler mobiler än de kan tillverka?
     
  20. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Som jag skrev. Man kan se på det på två sätt. vems fel det är egentligen och vems fel är det enigt lagen. Enligt mig som konsument så är det det senare alternativet. Så är det CDON och alla andra som sagt/bekräftat leveransen. För konsumenter skall inte hålla på med leverantörerna utan den man köper varan av oavsett vems felet är. För vi vet inte vad Samsung har sagt till alla bolag. Det kanske är CDON som har tagit sig vatten över huvud och lovat medan Samsung har sagt att ni kanske får xx antal.

    Kom på ett tredje.
    Skulle kunna klassas som Force majeure men det är det inte.
     
    Last edited: 24 maj 2012