Tips: Förboka Galaxy SIII - få skön rabatt

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av CDON.COM, 8 maj 2012.

  1. västeråssnubben

    västeråssnubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    597
    Mottagna gillanden:
    192
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra
    Platta:
    Samsung galaxy tab s6
    Övrigt:
    Samsung galaxy watch 6 classic 47mm
    "Blir det ett fuskbygge så är det inte leverantören av virket som är skylldig. Det är ju han som byggde huset.
    Så säger LAGEN. Sedan kan man såklart tycka att det är leverantören som har levererat dåligt virke men det skall fan byggaren ha koll på. "

    Skummaste jämförelsen jag sett på länge länge..
     
  2. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Håller med, skrattade gott... Måste vara jobbigt att reta upp sig så över att man får sin i-landsleksak någon dag senare. Hårt liv!
     
  3. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER


    Ja man skulle kanske dra en jämförelse med något annat men ibland så får man dra något utan för boxen så vissa personer fattar vad det är som gäller samt hur andra tänker. För ibland så uppfattar jag det att en del har noll förståelse för hur andra upplever saker. Vi är alla olika vilket är bra.
    Tänk alla hade sagt Okej det är okej vi kan vänta, skicka mobilerna till Finland istället. dom "gnäller". Fasen vad överkörda vi blir då.
    Ett stort TACK till att som säger ifrån. Vart hade vi varit utan er.
    En diktatur kanske?
    Tillbaka till min snygga jämförelse. Vem har fel i bygg frågan? Där är nog alla överens om att det är snickaren som är boven men i S3 fallet så är det leverantören Samsung. Skall det vara så? hade Sverker sagt.
    Ena fallet så är det si andra fallet är det så och sådant hata jag. oavsett om det är en struntsak som en mobil eller ett husköp.
    Hur som helst så tar inte Konsumentköplagen ingen hänsyn i ansvarsfrågan om du köper en mobiltelefon för 6000kr(för vissa är det jävligt mycket pengar) eller om du köper en tjänst av ett byggherre. Därav valet av jämförelse. Den som säljer varan eller tjänsten är Ansvarig. Thats it.
    I mitt fall är det CDON som är ansvariga, sedan kanske det är Samsung fel men det skiter jag i eftersom jag inte har gjort affär med dom utan med CDON. Ursäkta om jag hänger ut CDON. Men TELIA och TPH mm är lika skyldiga om nu inte mobilerna levereras enligt vad dom har sagt(29/5)
     
    M++ gillar detta.
  4. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Ja i börjar av hela historien så var det inte några dagar utan snarare månad försening.
    Nu är det dagar för vissa och veckor för andra.

    Och historien är inte slut än.
    Sedan så är inte mitt problem att mobilen är sen utan att man inte håller vad man har sagt.
    Hade man sagt det från börjar så hade jag inte varit så irriterad.

    Har du du en fin lista på i-landsproblem ;)
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gXCsRlpbqPM
     
  5. västeråssnubben

    västeråssnubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    597
    Mottagna gillanden:
    192
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra
    Platta:
    Samsung galaxy tab s6
    Övrigt:
    Samsung galaxy watch 6 classic 47mm
    Men hur ska en återförsäljare hantera det då? Omöjligt att skydda sig ju? Om samsung bekräftar ordern återförsäljaren gjort. Vad mycket mer kan dom göra om samsung i sista minuten kommer på att dom inte har telefoner så det räcker till?

    Om jag anlitar en hantverkare att bygga om mitt badrum men sen visar det sig att den toalettstol jag har valt är slut i sverige så är det ju inte hantverkarens skyldighet att åka ut i världen och leta reda på en ny. Man måste väl ha förståelse och lite empati?
     
    easycure1974 gillar detta.
  6. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    självklart men om hantverkaren säger att han har en hemma och när han väl nu nästan är klar med jobbet så säger han att han tog miste. det är där skon klämmer. man bekräftar något man inte kan hålla. är det så svårt att förstå? jag fattar också att det är samsung som trolige. gjort fel men du måste förså att det är Cdon jag har ett avtal med. inte samsung.
     
  7. Symbiandroid

    Symbiandroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Mate 20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Mate 20 Pro
    Telefon 2:
    S9+
    Telefon 3:
    Moto Z2 Force
    Platta:
    Galaxy Tab S4 64GB
    Platta 2:
    iPad Air Pro 9,7 4G 256GB
    Men de har inte sagt att de har haft telefonen i lager, endast att de fått ett bekräftat datum från Samsung på leverans....
     
  8. weede

    weede Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Men har du köpt en telefon och fått en som är trqasig/dålig kvalité på, utan att cdon har brytt sig om det eller? Nej, du har förbeställt en vara som samsung (troligtvis) har bekräftat att dom ska få 29/5. Då kan ju för f*n inte cdon hjälpa att dom helt plötsligt drar in alla blåa i hela norden! Tror dessutom inte att dom vill att folk ska bli sura å tycka att cdon är skit, genom att först lova folk att telefonen ska vara levererad ett visst datum och sedan bryta det löftet. Därför är jag tämligen övertygad att dom har rätt mycket på fötterna innan dom lovar en sådan sak (t ex att samsung bekräftar leverans). Skärp dig nu lite och tänk efter.
     
  9. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Fasen det känns som man behöver upprepa sig 1000gånger. DET är CDON som jag har gjort ETT AVTAL med. (slå upp vad det betyder) och det är dom som ansvariga mot mig. Inte Samsung. vem som har gjort fel skiter jag som sagt i. Någon i leder har gjort det och det är vi nog alla överens om.
    Sedan är jag nöjd med hur CDON har hanterat detta jämför med andra.
    Dom var först med infon. dom gav oss rabatt. Dom ger oss en navigations appen för 599kr som plåster på såren.Betydligt mer än andra företag. Så dom har gjort vad dom kan. stort plus men i sakfrågan så är det fortfarande dom som är ansvariga mot MIG.
    Sedan så har jag gjort en beställning på en vara. ingen intressant anmälan som du verkar tro. Stor skillnad.
     
  10. HerrHamster

    HerrHamster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Kan ni inte lägga av?
    förstår dessa människor som är uppenbart upprörda och ska börja jämföra med byggen, även om jag anser att just det resonemanget var helt åt fanders. Men tycker att det börjar spåra ut totalt nu.. Tycker CDON har gjort vad dom kunnat, att ens erbjuda någon form kompensation var mer än vad dom behövt göra. ge dom lite cred för det istället för att tjafsa om vems fel det är att man inte får en telefon just den 29'e.
     
    Tråget, erikd, easycure1974 och 4 andra gillar detta.
  11. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Bra skrivet.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  12. camata

    camata Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Klart det är ett I-landsproblem, då de flesta i U-länderna inte ens har råd med denna pryl.

    Det är, som här sagt, CDON som ska stå tillsvars gentemot mig, då det är med dem jag ingått avtal.

    Har ännu inte blivit kontaktad av CDON angående detta.
    Förväntar mig därmed fortfarande leverans av ett stycke blå S3a på tisdag 29 maj.
     
    marw77 gillar detta.
  13. Gallain

    Gallain Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    När man läser en del av kommentarerna här är det så man tappar lusten till att ha samma telefon som dem. Vill verkligen inte identifiera mig (eller att någon annan identifierar mig) med den här sortens kindergarten fasoner.

    Tror jag väntar ett tag med den här telefonen så att lite fler hinna skaffa den. Har ju trots allt en fullt fungerande telefon redan.

    Jobbar med att beställa saker till ett företag och vet hur otroligt svårt det kan vara att få fram saker till kund ibland, räcker att en enda underleverantör får problem i en dag eller två för att ställa till det. Det är ofta långa kedjor med leverantörer på avancerade produkter.

    Jag kan LOVA er att livet inte tar slut på grund av att ni får vänta lite till. Håller jag inte löftet hör av er så skall ni erhålla ersättning*.





    *Ersättning bestäms av löftesgivaren
     
    wuqqs och easycure1974 gillar detta.
  14. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    Tala om vart du jobbar så jag vet vart jag aldrig ska handla ifrån

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
    marw77 gillar detta.
  15. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Det är tråkigt att läget är som det är.
    Jag ser inte hur saker och ting kan bli bättre genom att klaga på ett forum.
    Det är ytterst tragiskt att det tydligt lyser igenom vilka som är ensam-barn som fått allt de pekat på i sin uppväxt.
    Var nöjd med att det som allt lutar åt blir försenat med 1-2 veckor och att det dessutom är en mobiltelefon och inte ett organ till en släkting som väntar på donation eller ngt. Då är det på liv eller död. Detta är inte det. Know the difference.
    Själv beställde jag min mobil den 12 maj. En dag efter vad CDON i dagsläget kan garantera mobiler till kunder som beställd. Tycker jag det är surt? Ja, mycket. Gråter jag som ett litet barn över det? Nej, inte ens i närheten.

    För att återgå till trådens rubrik, så anser jag fortfarande att CDONs rabatt är grym och att de är grymt schyssta som väljer att marknadsföra sig mot oss specifikt på Swedroid. Jag ser inte några andra företag som gör det och det ska CDON ha en stor eloge för.
    Tack CDON för visat intresse till oss! Ni lyfte väldigt mycket i mina ögon med er kampanj genom Swedroid och jag hoppas ni fortsätter med det i fortsättningen!
     
    Nephisto, DrT och Gallain gillar detta.
  16. västeråssnubben

    västeråssnubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    597
    Mottagna gillanden:
    192
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra
    Platta:
    Samsung galaxy tab s6
    Övrigt:
    Samsung galaxy watch 6 classic 47mm
    Vill egentligen inte driva på det här mer, men känner att jag måste skydda cdon lite.. Kollar man på deras hemsida så kan man läsa detta
    citat
    "Förhandsbeställningar
    Produkter som kan förhandsbokas har en svart Bokaknapp.
    Vi skickar din vara så snart den kommer i lager. Om du väljer att förhandsbeställa en produkt och samtidigt köpa en produkt som släppts/finns i lager, så sänds den vara som finns i lager så snart som möjligt, senast inom sju (7) arbetsdagar."
    Slutcitat:

    Självklart har du ett avtal med dom.. Men förstår inte vad du vill att dom ska göra annorlunda?
     
  17. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Ni är inte ett dugg kloka som klagar på CDON i detta fallet när det de facto är Samsung som felat.
    Ni skjuter er själva i foten så att säga.....
    I och med alla klagomål så kommer säkert inte CDON någonsin våga sig på en liknande kampanj med rabatt....
    Vore jag dem så aldrig i livet göra om en liknande kampanj....
     
    73danne gillar detta.
  18. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    god morgon. hoppas att flera har vaknat på rätt sida. håller med i all cdon ät bra. dom har än så länge gjort mer än dom har behövt. stort plus för det. för det blir en jävla massa goodwill. men faktum kvarstår som du själv skrev. det är dom vi har avtalat med och dom har bekräf leveransen. nu hoppas jag ALLA får en trevlig fredag trots alla hårda ord. vi får inte glömma att många upprörda och då blir det lätt pajkastning.
     
  19. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER


    bara att inse. vissa klagar,vissa tar skiten. en av gruppen får saker att bli bättre till nästa gång. jag märker vilken grupp vissa hör till. bara bra för vi behöver olika åsikter annars blir det så jävla tråkigt.

    FYI!!! jag har två stora syskon och jag har alltid fått jobba för att få något eller spara länge för att ex få dom där nike skorna som var så tuffa på 90talet.Under min uppväxt så har jag lärt mig att man håller vad man lovar/avtalat.
     
    Last edited: 25 maj 2012
    S-Droid gillar detta.
  20. Dahliz91

    Dahliz91 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    CDON har väl aldrig avtalat att leverans sker den 29/5? CDON kommer ju fortfarande leverera vad de lovat och mer där till (i och med kompensationen).