Diskussion: Lite hackigt

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av urbanlarsson, 25 maj 2012.

  1. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Har använt min HOX lite nu och innan jag fortsätter så vill jag säga att jag gillar den, och detta kommer från en person som just nu har fem olika telefoner (iPhone, SGS2, HOX, Lumia 800, Blackberry).

    Mitt problem med den är dock att jag tycker den hackar i interfacet, vilket irriterar mig något fruktansvärt. Min SGS2 flöt betydligt bättre, den var dock rootad och jag använda siyah kernel, undervoltat och överklockad.

    Jag testade byta Launcher men det hjälpte inte (ADW och Go).

    Någon annan som upplever detta?

    Jag hade tänkt låta bli att roota då jag är lite trött på att byta ROM hela tiden, och jag trodde att en telefon med denna prestanda skulle flyta på hur bra som helst, men om jag inte kan fixa detta så är jag näst intill tvungen att roota.
     
  2. Linuz

    Linuz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag installerade Apex launcher. Fungerar rätt bra. Annars kan du testa med factory reset. Det hackar lite för mig med när jag har en screen full med widgets. Men det stör mig inte det minsta. :D

    Jag har inget behov av att roota heller.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  3. DigitalDeleriu

    DigitalDeleriu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    1 146
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    ROM:
    Stock
    Hur hacka? Min har blivit kanon efter alla uppdateringar. Kör stock. Ingen launcher. Sense flyter.på bra.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  4. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Hade samma upplevelse, blev tokig. Som tidigare nämnt; särskilt hemskärmar fyllda med widgets gör att det hackar. Rootade och la in ultrasmoothrosie (tvingar 60 fps i sense) och nu flyter allt på helt perfekt :)
     
    urbanlarsson gillar detta.
  5. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Ok tack, hade inte tänkt på att det var widgets som skapade problemet, blir nog till att roota, vill ha mina widgets!

    Tack för romtipset, ska testa det romet.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  6. Dawe

    Dawe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag upplevde också en del sådant i min den korta tiden jag hade den. Tycker faktiskt att desire s som jag hade innan den flöt på bättre många gånger. Nu har jag dock Xperia s som alltid flyter på som en dröm fast gränssnittet i sig är mycket snabbare ån sense visserligen.

    Om jag var dig skulle jag nog roota och lägga in t ex insertcoin för one x. Den verkar riktigt cool vad jag sett. Hade nog lagt in den romen själv om jag fortfarande haft den telefonen

    Sent from my Xperia S using tapatalk 2
     
  7. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Det är föresten ingen rom utan en mod som bara flashas på samma sätt som romen. Jag kör på ARHD i basen och några småmods ovanpå (EQS, nån autobrightness som kör skärmen ännu mörkare, och då ultrarosie).

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1656201
     
  8. Sphex

    Sphex Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max
    upptäckte att om man använder bilder med lägre upplösning som wallpaper, gärna sense egna wallpapers blir flytet bra mycket bättre, från början körde jag wallpapers med 1440x1280 vilket är native och det flöt på mindre bra.. kanske ska pröva ultrasmoothrosie
     
  9. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Tog bort alla widgets och la upp en lowrez bakgrund, tycker fortfarande att det hackar, blir till att roota nu.

    Har ju en tre-mobil så är ju tvungen att roota ändå. Hur f**n tänkte tre när dom tryckte in all skit i telefonen, och också så man inte kan ta bort det utan att roota.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  10. slayer

    slayer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag tycker att sense laggade som fan Apex va bättre
    Men nova launcher flyter grymt bra inget lagg
    Testa den
     
  11. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Nu har jag rootad och kört in InsertCoin samt ultrasmoothrosie, nu börjar det flyta på som jag hade förväntat mig, blev verkligen stor skillnad.

    Jag gillar också hur knapparna mappades om så man fick "tillbaka" menyknappen och slapp prickarna.

    Nu är jag nöjd med HOX, väntar på en lite bättre build av CM9 så ska jag köra med den istället.
     
  12. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Önskar jag kunde göra det samma, var det svårt? Jag har inte fått grepp om det där med root osv.. Känns som att det är för mkt att sätta sig in i, är i övrigt tekniskt lagd vill jag tycka ;)