Memrly: Mitt första spel

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av Fredkr, 24 maj 2012.

  1. Fredkr

    Fredkr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Första posten här får passande bli lite marknadsföring för min första publicerade app, Memrly.

    Det är ett simpelt och stilrent memory spel med lite powerupps och powerdowns beroende på hur många brickor man tar i rad, eller hur många missar man får i rad.

    Det är gratis, så testa det gärna och lämna lite feedback
    Ladda ner här
    Tack för mig!
     

    Bifogade filer:

  2. nadam

    nadam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Sony Xperia XZ1 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Testat på Galaxy Nexus. Funkar väldigt bra, men hittade några småbuggar eller annat som kan förbättras:

    - High-score-kappen är lite väl liten. Samma sak med menyn där man väljer svårighetsgrad.

    - När man skriver sitt namn så hamnar Start-knappen bakom tangentbordet. Kan lösas med en ScrollView tror jag.

    - När man klickar på "New game"-knappen så startar inte ett nytt spel. Kanske borde kalla den knappen "Save" eller "Ok" istället.

    - När High Score visas så finns en Mute-knapp som inte verkar ha någon funktion.

    - Om man går in på High Score och trycker på bakåt-knappen så kommer man till en tom vit skärm.
     
    Fredkr gillar detta.
  3. Fredkr

    Fredkr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tippsen!

    Skall fixa alla snarast
     
  4. mille7

    mille7 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nice. Fastnade ju me spelet, fick precis 12 på hard :) Testat på en Blade.

    -"Choose a Diffuculty" är texten Hard, medium, Easy ganska liten samt att rutan sträcker sig över hela skärmen men texten kanske bara är en tredje del av skärmytan samt att Hard, Medium, Easy står väldigt långt till vänster.

    - När man startat spelet och trycker bakåt kommer man till en tom vit skärm.

    - Jag kan skriva in siffror i Count. Borde inte count vara en TextView?

    - Reboot = Restart?

    EDIT: -Är det en Editview i Highscore? borde inte det vara en textview?
    Sen en skulle det vara roligt att kunna byta gridsize (från 24 brickor till 35 osv) samt att kunna byta färg på brickorna eller byta till valfrittmönster :)
     
    Last edited: 29 maj 2012