Fråga: Byta HTC one X mot SGS2 LTE ?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av fluppen, 27 maj 2012.

  1. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Tycker ni att man gör ett nerbyte om jag byter min HOX mot en SGS2 LTE?

    Motivera gärna varför..
     
  2. Dawe

    Dawe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag "bytte ner mig" från htc one x till Sony Xperia S därför att skärmen och touchen pajade efter nästan 2v. Jag kan inte påstå att jag ångrar det en dag. Visst den större skärmen var trevlig och ics men det kommer även till denna i sinom tid. Det viktigaste för mig var att det är samma höga upplösning på skärmen, ungefär lika bra kamera. Dock skönare med dedikerad kamera knapp. Samt att lagringsutrymmet är det samma dvs 32gb. Positivt är väldigt mycket med sxs jämfört med one x enligt mig. Bättre batteritid och mycket bättre, stabilare och snabbare telefon/gränssnitt trots äldre och "sämre" hårdvara.

    Hur kommer det sig att du vill byta till just den och inte t ex galaxy nexus?

    Sent from my Xperia S using tapatalk 2
     
  3. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Ja jag har kikat på Sonyn också, verkar trevlig.

    Anledningen att det handlar om just en LTE är att jag blivit erbjuden det bytet.
     
  4. leffefalafel

    leffefalafel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2012
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag har en SGS 2 LTE , Skärmen är på 4,5" vilket är inte direkt stor skillnad men en skillnad är att allt ser så mkt färgrikare och finare i SGS2 LTE tack vare LED skärmen.
    Den har även 4G och jag har lyckats komma upp i 74 Mbs ner :D

    Så för mig är det att byta upp sig om man byter till SGS2 LTE från HOX. Man ska inte alltid kolla på specifikationerna på pappren, testa telefonerna i verkligheten så märker du vilken du gillar bäst, alla vi har olika smak ;)
     
  5. leffefalafel

    leffefalafel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2012
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    HAHA såg nu att det är dig jag skrev till och erbjöd ett byte
     
    Last edited: 28 maj 2012
    Janne303 gillar detta.
  6. Dawe

    Dawe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag vet inte hur skärmen är på galaxy s2 lte men jag tycker inte direkt skärmen på vanliga s2:an imponerar alls jämfört med Hox och sxs plus att den har lägre upplösning. Har för mig att det är samma upplösning på lte?

    Sent from my Xperia S using tapatalk 2
     
  7. spengo

    spengo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag tycker du gör ett nerbyte. Sgs2lte är sämre på alla punkter än hox men har iofs 4g. 4g gör dock att den har dålig batteritid.
     
  8. mangomannen

    mangomannen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 1
    ROM:
    Cyanogen
    Håller med spengo, ett klart nerköp.
     
  9. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Det jag kan sakna på HOX är att skärmen känns blek, det är väl för att jag jämför med Notes amoled..

    Sen gillar jag inte att dom inte har nån menyknapp. I övrigt känns det som en schysst telefon.

    Jag får helt enkelt suga på det lite till..
     
  10. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Snabb fråga som dock blir OT, batteriprocent kan man få upp det i HOX utan att ta hem en app?
     
  11. leffefalafel

    leffefalafel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2012
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Måste säga att alla här verkar inte ha testat eller ens jämfört SGS 2 LTE med HOX i verkligeheten, folk har som jag skrev förut bara läst på internet och vad specifikationerna säger.

    Jag har jämfört med en kompis Sony experia S och HOX och man märker dirket att skärmen på SGS2 LTE är bättre. Upplösningen är lägre på SGS2 LTE men på sådna små ytor är det omöjligt för våra ögon att upptäcka skillnaden.

    Wifi hastigheten på SGS2 är dubbelt så snabb som HOX. Batteritiden är det inget fel på, jag kör med 3G och ibland 4G och telefonen klarar sig på en laddning under natten. vilket HOX gör oxå!

    Om ni inte vet skillnaden så snacka inte skit ;)
     
  12. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Fan det blir svårt det här..

    Ja har en Note också och har haft en S2 och av dom telefonerna slår Noten dom båda på fingrarna.
     
  13. leffefalafel

    leffefalafel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2012
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    note är grym men lite för stor bara ;)
     
  14. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    ..jag tycker nog att det är storleken som gör den telefonen så grym, näst efter skärmen och användarmöjligheterna.
     
  15. leffefalafel

    leffefalafel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2012
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    men den är omöjlig att ha i byxfickan och klumpig :P förstår ej va du menar riktigt, jag har använd en Note och tyckte inte om den alls. Jag kunde inte ens nå andra sidan skärmen med tummen, är tvungen o hålla i med 2 händer :S hellre skulle jag skaffa en PAD.
     
  16. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Det är nog det som är grejen med Note, att övervinna det där med enhandsgrepp, när man väl accepterat att det mesta av användningen (förutom nåt ansträngt bil-sms) är tvåhandsanvändning har man en vansinnigt grym mobil som ersätter och slår det mesta i den mobila världen idag.
     
  17. leffefalafel

    leffefalafel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2012
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag kan inte hålla med dig, men jag förstår att man vänjer sig fort vid telefonen.
    Det där med att en telefon ska vara så mycket bättre än andra tycker jag är onödigt, de flesta nya android telefoner gör och klarar av precis lika mycket. Tro mig din note klarar inte av något program som ingen annan telefon idag gör ;) Så frågan är, okej om alla specifikationerna som står på pappret är lite bättre men vad är det du egentligen gör som skiljer din telefon från tex, Google Nexus ?
    OBS! Alla de note specifika programmen som gör att man kan skriva och sånt finns att fixa till sin telefon via root;)
     
  18. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Det är förstås smaksak det där med storleken på skärmen, framförallt när de kommer till Note! Har inte träffat på någon som är i ett mellanläge mellan missnöjd och supernöjd. Helt enkelt så kan den stora skärmen passa någon perfekt, för den andre allt för klumpig.

    För att komma On-topic. Så ska jag säga som representant från en LTE, som inte erbjudit dig bytet (mer objektiv kanske?). Du får helt enkelt titta på vilka möjligheter du har med respektive telefon och se över användbarheten till din vardag. När kampanjen kom med 345kr/mån för maxpris hade jag faktiskt beställt en HOX från början, men avböjde den till förmån av LTE.
    Som Stockholmare tyckte jag att 4G.. det skulle nog vara nåt. Inte för att mobilsurf blir förjäkligt mycket snabbare - men det har varit smidigt när man fått in 4G och snabbt behöver gå in på t. ex www.sl.se för att hitta rätt resealternativ. Det har varit skillnad där. Nackdelen är väl att 4G inte går att räkna med fullt ut, inte ens i Stockholm.
    Men jag såg möjligheten att surfa snabbt på min surfplatta. Det var en platta som inte hade 3G och tanken var för mig att skaffa en smartphone som skulle agera modem till min transformer. Visste inte ens då att 4G-telefon fanns då. Då blev det helt klart givet att det var telefonen för mig. Särskilt när jag fick ett 4G-abonnemang för 345kr i månaden, maxpris. 10GB surf. Fick i lördags för första gången vara hjälte med min 4G när vi var ett gäng som streamade Eurovision song contest där Wifi:t i lokalen var allt för segt.

    HTC one X är en bra telefon och klår LTE på många håll gällande prestanda. Däremot har Samsung Galaxy S2 LTE möjligheter som ingen annan telefon har. Javisst, batteritiden är inget att hurra för när man vill surfa med 4G hela dagarna, men som sagt.. 3G är inte uteslutet. Dessutom har den lägre upplösningen en batterisparande funktion eftersom högupplös skärm drar mycket kräm. Kan också säga att det går väldigt fort att ladda min telefon iaf. Den klarar sig på en dag och när jag laddar den hemma så är den ofta full-laddad kanske efter 3h max. En annan fördel med S2 LTE kan ju vara att den kan få ett minne upp till 32GB+16GB internminne och har ett utbyttbart batteri om man nu vill köra en fetare eller när batteriet helt enkelt har slitits.

    I mina användningsområden hade det varit en uppgradering. Men om du t. ex redan har mobilt bredband och bor där inte 4G finns så är det en mindre användbar telefon förstås.
    Hoppas jag kunde hjälpa till!


    Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2
     
  19. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Sjukt bra recenserat, tack för ditt inlägg. Jag blir faktiskt mer och mer kär i min HTC, har kört den nu i ett par dagar så som det är nu lutar det åt att behålla den ett tag. Anl är också att jag vet inte hur mlt användning jag egentligen har av 4G vilket egentligen var det som intresserade mig mest.

    Till en början var jag inte nåt vidare nöjd med HTCn men nu när man lärt känna den så börjar jag som sagt trivas med den och har börjat inse att det är en jäkligt grym telefon..

    Dock börjar jag bli lite nyfiken på S3an nu
     
  20. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    De e just däremot att LTE är unik i sitt slag med 4G. Det blir grymt om du behöver mobilt bredband. Att dela 3G till dator kan ibland vara riktigt segt även bara genom att hänga på detta forum. Gott komplement till när Internet hemma hänger sig. Sen som sagt att streama på bortaplan. Kommer exempelvis bli mycket nödvändigt vid fotbolls EM för mig :)

    Men du har fått fördelarna och hoppas du känner dig nöjd med ditt val.

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2