ROM: [Uppdatering av ICS][17 Maj] NEE = Nordic coutries I9100XWLPD/I9100NEELP4

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Gorgeous, 17 maj 2012.

  1. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Vem har sagt att vi ens kommer få 4.0.4? Har inte sett något officiellt uttalande om detta!?

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
  2. nakti

    nakti Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2011
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det är ju samma problem på den senaste uppdatering med att kontakternas namn inte känns av när man får sms. Står istället +46xx osv. Och att telefonen hänger sig o startar om sig lite då o då som aldrig förr i äldre versionen av 4.0.3.
     
  3. Alex

    Alex Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag tror detta hänger mer på vad du har installerat för appar etc. för jag har inte de problemen - aldrig haft.

    Däremot lyckas ja inte få denna lilla firmware uppgradering?!
    Jag kollar varje dag efter OTA och har "sökt" efter uppdateringen via Kies på 3 olika datorer. Det finns inget till mig? :(((((
    Just nu har jag ver. PDA:LPQ / PHONE:LP2 / CSC:LP3 (HTS) och senaste ver. är samma står det bara. Fast det är ju inte.
     
  4. speedline

    speedline Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    1 596
    Mottagna gillanden:
    272
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    Så länge du har produktkoden HTS så lär du inte hitta denna uppdatering då den är släppt för dem med NEE som p-kod

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  5. Alex

    Alex Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Ofan? Det framkom lite otydligt för mig :)
    Va märkligt. Vad är HTS för p-kod? Den är köpt av 3 i Sverige vad jag vet så det skulle vara mycket förvånande om den inte var Nordisk?!

    Tack för svaret speedline!
     
  6. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    3:s mobiler är ju brandade och låsta till 3.
    Detta innebär att 3 modifierar den officella uppgraderingen från Smsung med det som de vill lägga in och detta brukar ta någon till några veckor ytterliggare efter den officiella uppgraderingen kom ut och jag tror inte det gått mer än cirka 10 dagar ännu sedan den kom i Norden.
    Du får alltså uppgraderingen från 3 och inte från Samsung.
     
  7. speedline

    speedline Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    1 596
    Mottagna gillanden:
    272
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    Jag skulle kunna tänka mig att det är 3s egna mjukvara som du har. Dom gör tydligen egna förbättringar? till telefonerna som dom säljer
     
  8. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 175
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    NEE, XEE, VDS, HTS, TLA innebär alla att telefonen är anpassad för den nordiska marknaden.

    Anledningen till att det finns så många är att dom symboliserar olika kombinationer av operatör/land.

    Har själv stämt av detta direkt med Samsung och fått ovan info (samma) av två oberoende Samsungkällor.
     
  9. Alex

    Alex Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jaha! Tack alla för era svar! Då trillade polletten ner för mig... Hade av någon anledning hunnit förtränga att den var "brandad".
    Usch, nä nu är jag trött på skiten. Dags att roota tror jag :)
     
  10. Topeli

    Topeli Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    197
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 11 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 11 Pro
    Telefon 2:
    Nokia 6510
    startade uppgraderingen via Kies, men den stod bara och tugga och tugga och tugga..
    så de slutade med att ja avbröt de hela, om de hade skitit sig hade de blivit en ny mobil.

    Har dock inga problem med mobilen efter att ja plockade bort "3" och deras innehåll
    innan ja lade in en ren 4.0.3 version från samsung.
    Så de blir nog att överväga att inte ta denna uppdatering som kommit, väntar på
    något nyare istället.
     
  11. dstr

    dstr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vi har samma problem här, med att den numera matchar numret exakt mot telefonboken.

    För oss är dock huvudvärken betydligt värre, eftersom vi sitter i någon Telia-centrex lösning då vi både har ett mobilnummer och ett 010-nummer på sim-kortet. När det kommer in samtal på 010-numret så lägger den på två nollor i början.

    Fram till senaste uppgraderingen (fast det kan kanske var näst senaste?) så fungerar inte uppslaget mot telefonboken.

    Bug eller feature? Jag har letat, men inte hittat någon inställning för det.

    edit: Det är alltså när ett nummer är inlagt som +46 som den inte matchar när den lägger på 00 före längre. Dvs om 08-1213XX ringer, och ligger i telefonboken som +4681213XX så fungerar det inte om personen ringer till 010-numret, eftersom det då presenteras som 00081213XX.
     
    Last edited: 28 maj 2012
  12. n_sandstrom

    n_sandstrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Någon mer som har problem med facebook-appen sedan uppdateringen? Låter jag min ligga öppen i bakgrunden ligger cpu-användningen stadigt och pendlar mellan 16-30%. Ibland mer, men aldrig under 16%
     
  13. nakti

    nakti Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2011
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Mailade samsung och fick svar om att göra en fabrikåterställning av telefonen, o göra en backup innan. så får prova o se om de funkar annars skulle ja maila tillbaka dem.
     
    dstr gillar detta.
  14. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Är det bara för mig denna uppdatering gjort att den ibland inte registrerar tryck då man tex ska starta en app? Händer väldigt sällan men förut hände det aldrig.

    En annan grej som inte direkt har med denna uppdatering att göra utan mer ics, hur är det för er om ni ska in i telefonloggen eller kontaktboken? Tar det lika lång tid som på en mobil från 1998 för er också? Det startar, blir svart, vänta, vänta och sedan ploppar det upp. Vill minnas att det inte var såhär med 2.3.x?

    Någon lösning på detta? Eller är detta något man får helt enkelt finna sig i med ics? (fabriksåterställning och rensad cache gjort ett otal gånger, inte pga detta dock som alltid varit såhär med ics)
     
  15. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Varför är det självklart ? har du sett hur det ser ut i vissa trådar..?
    Har säkert flashat stock Ics (sanaste v) 3-4 gånger och aldrig haft några problem... antingen gör du fel eller så har du otur...
     
  16. puttePRO

    puttePRO Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fel av mig... inte självklart.... men ja.. jag har gjort allt det du sa..
    Har aldrig haft problem med telefonen innan (all skit som man kan läsa här på forumet med FW innan ics). Har också flashat in ICS 3-4 gånger med olika resultat.
    Göra fel, ha otur?.. tja... går ju inte göra mycket mer än att flasha in skiten. Går ju inte att göra på så många olika sätt. Ändå blir resultatet olika, då menar jag i känsla på scroll, batteri etc.

    Jaja... jag stannar på GB.. och hoppas att det kommer en nyare version snart med ytterligare buggfixar innan jag uppdaterar igen.

    För mig passar det bäst. Tycker att 2.3.5 är rock-solid! och min telefon fungerar bra/super med den.
     
  17. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Väldigt konstigt att du får så olika resultat när du flashar...blir det "skit" när du har återställt dina appar eller är det skillnad direkt efter flash?

    Jag menar inte att det är fel på gb, tvärtom... men jag tycker att det är synd att inte det ska funka för alla med ICS..

    Vi får hoppas på ytterligare en uppdatering så att du får flyt på din lur med ICS..

    :)
     
    puttePRO gillar detta.
  18. deks

    deks Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    känns som min gps blivit segare efter denna uppdatering och här om dagen hände en nästan läskig sak med min gps när jag hade tråkigt och satte igång den så hitta den inte exakt vart jag var någonstanns.

    Den började gå omkring lite och jag tänkte att den inte hitta någon gpsmottagning bara, men när jag kolla nogrannare börja det läskiga den gick vägen precis som jag vart ute den dagen och det var kanske en 40-50 mins promenerande. :O
     
  19. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    När du säger det, så har det faktiskt varit så för mig, men jag har bara trott att jag inte nuddat ordentligt...

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  20. puttePRO

    puttePRO Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det är scrollningen/touch-känslan som jag stör mig mest på. Tycker att i GB så har man en mera "riktig":ehm: känlsa i touchen. Har ju sagt innan att jag ritar en hel del på telefonen och då är detta väldigt viktigt.

    Sedan e det ju så att man måste ju inte ha det senaste(vågar man säga så i detta forumet:scared:) om det fungerar bra som den är.

    Och ja, vissa features från ICS vill jag ha.:cry:. och därför kommer jag att prova med en uppdatering igen när samsung petat o_O lite till...