Tips: Spara batteri - hur gör ni?

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av Gavin_Gadget, 12 mar 2012.

  1. Utacka

    Utacka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Gick ju läsa av via nfc :)

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     

    Bifogade filer:

  2. guybrush

    guybrush Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Okej, beställning lagd på ett Mugen 3900. Supertack för tipset!

    Om några dagar blir det väl då till att klippa sönder en handfull e-bay cases innan jag ger upp och bygger ett eget av gaffatejp och tårar..

    Jag antar att du de facto har en Svensksåld mobil och att den medföljande batteriluckan sitter helt perfekt och att i annat fall hade du nämnt nåt? ;-)
     
  3. Utacka

    Utacka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Jo passade perfekt, jag fick 2 st luckor, ena kom seperat..den passade, kollade aldrig med andra luckan!

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  4. Utacka

    Utacka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    I samma försändelse såklart :P

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
  5. Jennyblom

    Jennyblom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER


    Hej, jag har hämtat juice defender batteri och jag undrar nu om symbolen uppe i vänstra hörnet alltid ska vara visas när den är på ? Det står att man kan stänga av program manuellt, var och hur gör man det ? Eller gör den det själv ? Är det något jag ska göra för att få det att spara så mycket batteri som möjligt ? (eftersom det står på eng så kan jag tyvärr inte tyda allt) Trots dumma frågor hoppas jag på att nån vänlig själ kan hjälpa mig förstå det här :-*
     
  6. Jennyblom

    Jennyblom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Såg oxå att det fanns en app på svenska som hette Green Power, är den något att ha ? Gör den va den ska ? det fanns även en betalvariant, något ni provat ? Är den så bra som det skryts om ?
     
  7. opazo

    opazo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jag tycker personligen att juicedefender är bättre än GP. Framförallt snabbare.

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
    Jennyblom gillar detta.
  8. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Hej!

    Ja symbolen uppe i hörnet visas när programmet är aktivt. Det står en beskrivning för det på startsidan där sköld utan prick innebär att datatrafiken är aktiv, röd prick att den är avslagen och blå prick att du kör tethering eller annat som tvingar datatrafiken till att hållas aktiv.

    Jag brukar under profilerna där det står typ standard, aggresive och extreme välja customize (måste accepteras innan du kommer vidare) och ha mobile data aktiv, samt sync på 30 min (står inställd på 15 min från början). Synkroniseringen gäller hur ofta telefonen synkroniserar mail, väder, facebook och liknande.

    Har inte appen installerad just nu på min gamla lur så kunde inte kika exakt men det ska vara ungefär som jag beskrivit här ovan :).
     
  9. guybrush

    guybrush Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har nu testat monsterbatteriet från Mugen en dag.

    40% kvar, 10h51m on battery.

    Har kört på LTE/GSM/WCDMA (Auto mode) de första två timmarna och den sista timmen, däremellan på WCDMA only (vågade inte riskera något).

    Har under dagen använt den "normalt", utifrån mina behov. Inga röstsamtal, en del sms/mms, lite Google Talk, lite fotograferande (med instant upload i G+ aktiverat) samt lite Google Maps med GPS på. Ett par image upload till Facebook under dagen, samt lite slösurf på pendeln då 4g var aktiverat. Bakgrundsdata aktiverat, ingen Juicedefender.

    Det som dragit mest är Display, med 53%. Intressant att notera är att Cogs dragit 7%, och det spelade jag kanske fem-tio minuter imorse. I övrigt inget anmärkningsvärt på förbrukningen.

    Så jag känner mig helt klart trygg att våga lita på att telefonen går att använda normalt en hel dag utan att batteriet tar slut (och kanske köra bara 3g perioder när jag inte aktivt använder den, för säkerhets skull). Ladda varje natt är ju förstås en självklarhet i vilket fall, men det hör väl såhär typ liksom till med en smartphone.
     
  10. Jennyblom

    Jennyblom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    angående prickarna så står det "radio nånting" och jag trodde det rörde sig om radiostationer och sånt använder jag mig aldrig av ens så det var lite missvisande, men tack för förklaringen, då fatta jag åtminstone de nu ha ha.
     
    Last edited: 26 maj 2012
  11. Jennyblom

    Jennyblom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Eller om du kan/vill förklara det för mig så vore jag dig oxå evigt tacksam.
    Vilken av profilerna använder du dig av ?
    Kör du den fria versionen ? Funkar den tillräckligt bra eller bör man köpa t.e.x. plus ?
    Om jag t.e.x. kör "costumize", gör inställningar där och sen bytar till "advance",
    sparas då inställningar som gjorts på "costumize" ?
    Vilken är "bästa" profilen att ha på ?

    Hoppas att du orkar svara på mina frågor ;)
     
  12. Jennyblom

    Jennyblom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    :ehm:, förlåt men jag hittar inte sync när jag har "costumize" vald så vart hittar jag den ? Eller e det den som heter "Frequency" som är sync ?
     
  13. Jennyblom

    Jennyblom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nått jag önskade var att man inte blev ansluten så fort jag öppnar skärmen, om jag t.e.x. bara vill greja i inställningarna eller ställa nått alarm o inte ska ut på internet alls så vill jag ha den av kontrollen, men vad jag förstod så var man tvungen att köpa plus eller ultimate för att kunna kontrollera det själv va ?

    En annan funktion e att jag vill kunna spara mer på batteriet, 35-40 % innan den börjar stänga av grejer men det e gråmarkerat så antar att man måste köpa plus eller ultimate då ?

    E det Plus eller ultimate jag ska köpa för de behov jag önskar ovan ?

    (hoppas jag inte "snor" tråden nu men vill vara säker innan jag överhuvudtaget köper nånting o om det e värt pengarna.
    Tackar återigen för all trevlig respons ! <3
     
    Last edited: 26 maj 2012
  14. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Att den börjar stänga av saker är samsungs inbyggda energisparfunktion, den hittar du i vanliga settings menyn med en återvinningssymbol om jag minns rätt (min telefon är på service). I den kan du ställa in om det ska vara aktivt vad som händer och vid vilken nivå.

    Radio i JD innebär alltså gsm-, 3G- eller 4G-radio, vilka stängs av för att spara batteri.

    Precis du ska kolla så att Schedule är enabled och frequency på 15m eller 30m. Det styr hur ofta du synkroniserar mail etc.

    Mobile data ska vara enabled för att den ska stänga av och på datatrafiken automatiskt.

    Alternativt kan du göra det själv med en widget som t.ex. https://play.google.com/store/apps/...sMSwxLDEsImNvbS5mYXJwcm9jLmRhdGEuZW5hYmxlciJd
    Dock så måste du då själv tänka på att stänga av data när du stänger skärmen så jag tycker JD är smidigt. Eller så stänger du bara av igen på widgeten när du vet att du är inne för att ändra någon inställning, men skulle tro att det endast gör marginell skillnad.
     
    Jennyblom gillar detta.
  15. Jennyblom

    Jennyblom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Aha, tack så mycket ! Tror jag låter JD stänga av data annars lär jag väl glömma det :P Bör jag således ha energisparfunktion igång oxå även om jag använder JD ? Den växlar ju bara till sparläge vid låg batterinivå precis som JD ? Antog att den "störde" JD inställningar om man gick in o ändra i telefonens inställningar ?

    Annvände du bara gratisversionen ? (hoppas det e ok att jag frågar) va händer om jag går in i profilen "aggressiv" o gör inställningar där, försvinner dom sen när jag bytar till "costumize" igen då ? Är dom typ beroende av varandra ?
     
    Last edited: 26 maj 2012
  16. yopnono

    yopnono Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det bästa är att root'a luren, sedan avinstallera/stänga av alla skit saker som ligger i upstart.
     
  17. Jennyblom

    Jennyblom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag skulle helst vilja slippa göra det, annars tack.
     
  18. behnaam

    behnaam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jag har lagt upp lite matnyttig information om hur jag gör för att nå upp till 2 dagars batteritid, i testpilotstråden. Kika gärna på den här
     
  19. Jennyblom

    Jennyblom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det var bra information, men hur gjorde man nu för att stänga av 4g :P ?
    3g har jag nytta av så då kan jag väl inte stänga ner bakgrundsdata ?
    Det här med apparna i juice defender får du gärna förklara närmare, har man alltså olika profiler beroende på vart man befinner sig ?
    Ska jag ändå ha energisparläge i inställningarna på telefonen fast man använder juice defender ?
    Tack för informationen !
     
    Last edited: 28 maj 2012
  20. behnaam

    behnaam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Saxat från Calles inlägg för att endast köra 3G:
    3Gn kan du självklart ha på så mycket som du önskar, men du kanske inte är i behov av den när du är hemma där du förmodligen har ett trådlöst nätverk. Stäng då av 3Gn eftersom att Wifi kopplingen stängs av i och med att du stänger ner skärmen, vilket leder till att 3Gn går igång.

    Det jag har gjort är att ändra de olika profilerna, för att de ska ha vissa egenskaper beroende på mina behov. Aggressive har jag satt för när jag har lite tid, balanced under dagtid. Dessutom så kan man ställa in så att vissa funktioner går igång beroende på vart du befinner dig genom deras "Triggers"(premium varianten). Kika igenom JDs wiki, där får du mer djupgående info. Testa dig fram till det som känns bäst. Annars så finns det en mängd olika appar med liknande funktioner, som kan vara enklare att förstå.

    Du kan köra på båda, men det är onödigt eftersom att du kan sköta allt i JD.