Airplane mode och mobile data

Diskussion i 'Samsung' startad av calanbalan, 25 maj 2012.

  1. calanbalan

    calanbalan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Tjena!

    Har haft min 7.7 i runt en vecka nu och haft ett återkommande problem som jag inte lyckas komma runt. Jag har för vana att slå på airplane mode när jag inte använder den för att spara batteri när jag konkar runt på den.

    Problemet är att det efter ett par gånger / ett tag ibland kan uppstå problemet att den inte kan re-enable mobile network. Alltså precis om att den är sim-kort låst. Har försökt hitta nåt sätt att få slå in sim-kort koden igen men icke.

    Ett liknande scenario på iphonen hade resulterat i att jag fått upp en prompt som bad mig ange koden igen men hur kan man triggra detta på android / honeycomb?

    Enda lösningen nu är ju att starta om enheten vilket irriterar mig väldigt. Har testat att slå av och på airplane mode, ändra APN och inställningar yada yada men får ingen reaktion alls.

    Nån som vet någon lösning?
     
  2. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Har du testat att stänga av pinkoden på SIM-kortet? Inte en lösning på problemet iofs men kanske en acceptabel workaround.
     
  3. calanbalan

    calanbalan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Nej inte testat men mest för att det som du säger inte är någon riktig lösning. Får testa och se om det funkar.

    Tack för tipset iaf.
     
  4. Alvedon

    Alvedon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem på min HTC Desire, fast då är det varje gång jag haft airplanemode på. Den hittar inget nätverk för att simkortet inte är upplåst.
    Vad jag då gör är att jag trycker på ringknappen för att ringa och då kommer funktionen för att slå in simkod upp och jag kan rulla vidare....
     
  5. Reffan

    Reffan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kör appen auto airplane mode, kickar igång så fort jag trycker på sovknappen och aktiverar nätverket så fort jag väcker plattan. Funkar kanonbra.
     
  6. calanbalan

    calanbalan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Måste tacka för tipset om auto airplane mode, fy fan vad bra. Även om det andra problemet kanske inte löser sig så är ju batteritiden numera som man vill ha den, helt underbar. Tack igen.