Diskussion: Är du nöjd med din Galaxy Nexus?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av baxee, 1 maj 2012.

?

Rösta

  1. Ja, väldigt nöjd.

    160 röst(er)
    73,1%
  2. Nej.

    9 röst(er)
    4,1%
  3. Vet inte.

    8 röst(er)
    3,7%
  4. Har ett par synpunkter, men klagar inte.

    42 röst(er)
    19,2%
  1. Number99

    Number99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S9
    Jag är väldigt nöjd med min om man bortser från att jag ännu inte har fått 4.0.4
     
  2. RilleN89

    RilleN89 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Är ägare utav denna tele. Haft den sen release dagen.
    Ett givet köp för oss som älskar custom roms osv.

    Dock börjar jag bli lite less på den nu. Har några små repor på displayen. Syns inte bra.
    Men studerar man noga ser man små repor.
    Långsam GPU. Vid lite nyare spel så märker man snabbt att det är ett föråldrat chip.
    Ljudet är ett stort minus. Även tjejen gnäller på det. Jag har moddat ljudet så jag får ut mer.
    Men fast jag gjort det låter det inge vidare. Och har tjejen max på sin tele så låter det så pass lågt att man bara bli less.
    Skärmens ljusstyrka anser jag vara lite för låg. Har du på halva så är det nästan för mörkt.

    Annars är jag nöjd med allt. Gott om modifikationer på xda som gör denna tele ännu bättre ;).
    Men jag är sugen att testa något nytt nu. Kanske s3 :) får väl se
     
    Klashosh gillar detta.
  3. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Har du testat applikationen Volume+ på Play?

    Jag tycker att 50% brightness är på tok för ljust om jag inte anvönder mobilen i strålande solsken, men det är för att jag på alla mina androidtelefoner haft nära så lågt som möjligt och vant mig med det.
     
  4. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Batteriet kunde vara lite bättre, annars är jag helt nöjd! :)
     
  5. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Jag insåg samma sak när jag skulle testa Dead Space i helgen... Hackade på rätt duktigt tyvärr. Synd att de inte klämde till med något bättre som orkar skyffla mer och snabbare. Å andra sidan kanske den inte klarat sitt batteri då... Jag måste antagligen köpa en tablet för att spela på istället, eller sälja min nexus för en s3. Velig!


    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  6. RilleN89

    RilleN89 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jorå. Volume+ har jag kört ett tag. Men när jag övergick till cm9 så behövs inte de programet då dem redan höjt volymen några snäpp :).

    Batteri finns ju att byta ut. Har ett batteri som ligger på 2000 :).
    Funderar skarpt på att gå över till s3 faktiskt. Bara man får sålt sin nexus så :P.
     
  7. TookieDroid

    TookieDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2010
    Inlägg:
    1 430
    Mottagna gillanden:
    158
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Enda problemet jag har med min är att den kan starta om 1 gång i veckan typ. Ibland kan det vara jobbigt att mobilen startar om när man skriver ett meddelande. Men annars är jag grymt nöjd med min GN! :)
     
  8. lupus

    lupus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Är överlag riktigt nöjd med min Nexus.

    Skärmen är närpå fantastisk. Färgerna är iofs. så klart övermättade, men gör ju inget så länge man inte ska redigera foton :). "Linne"-effekten från pentile mönstret märker jag heller knappt av, ens på låg ljusstyrka, och drar man på med ljuset går det absolut inte att klaga på det heller.

    Batteritiden är också riktigt skaplig, har haft igång den i ett dygn nu sedan senaste laddningen och den har fortfarande 80% kvar. Visserligen har skärmen bara varit igång ca. 1h, men tycker ändå att det fungerar bra för sättet som jag använder den på.

    Den är riktigt rapp, trots det något föråldrade (i sammanhanget) SoC som sitter i. Svarar överlag kvickt när man ska göra något. Internet går nästan lika smidigt som från datorn t.ex. Men då har jag iofs. bara X10 mini:n som var min förra telefon att jämföra med plus att jag aldrig spelar spel på telefonen.

    Ljudet är också bra, både i samtal och klarar av att leverera mp3-kodad musk med fullt acceptabel kvalitet till hörlurar (FLAC är inte att tänka på med bara 16GB minne :P).

    Tycker också att den är överlag välbyggd och stadig, bara den plastiga batteriluckan vilken knakar om man trycker/håller på "fel" ställen som drar ner kvalitetskänslan.

    Sen det övriga negativa...storleken framförallt. Visst är det trevlig med stor skärm och jag skulle nog ha svårt för en telefon med lägra PPI/upplösning om jag skulle byta, men den är helt enkelt för stor för att på ett bekvämt sätt kunna användas med en hand. Det andra som är synd är mängden flash-minne och avsaknaden av minneskort. Enbart musiken tar ju upp hälften av vad som finns tillgängligt.

    Sen verkar radiomottagningen vara sådär. På jobbet har jag inte haft några problem och alltid fulla staplar, men i lägenheten tappar jag ofta internetuppkopplingen. Men det är svårt att säga om det verkligen är telefonen som är dålig eftersom jag dels flashat om den till yakju med senaste radion, dels har jag sunk-operatören Tele2 och haft en del problem med mottagningen även på min gamla telefon.
     
  9. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Som lupus säger, batteriluckan knakar. Min kamera skramlar också, men det beror till största delen på att det är autofokus-delarna som helt enkelt för missljud. Trist bara att det verkar bli högre och högre ljud ju längre tiden går (Min N1:a var likadan).
    Den fysiska storleken är lite bökig, också enligt vad lupus sagt. Enhands-navigering/användande är riktigt osmidigt.
    Jag tycker att samtal kan vara lite knepiga. Om man råkar prata i munnen på varandra verkar det som om högtalaren klipper/sorterar/filtrerar bort ljud, alltså att jag inte hör vad den som pratar säger. Det går kanske en halv sekund innan det kommer tillbaka, vilket inte är tokmycket, men jag tycker det är lite irriterande. Nu ska man såklart inte prata i munnen på varandra för att det allmänt blir en tokdålig konversation men ibland så händer det (oftare än andra gånger).

    I övrigt är detta helt klart en uppgradering mot N1:an i alla andra avseenden.
     
  10. Reinhold

    Reinhold Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Efter 4.0.4 är jag nöjd. Innan dess var GPS:en katastrof.
     
  11. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Bästa telefonen jag haft sen Desire HD'n kom men självklart har man några synpunkter men inget man klagar på!
     
  12. circ

    circ Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag kom från en HTC Legend innan så skillnaden blev riktigt stor.
    Bortsett för några buggar här och där (random omstarter, signal loss t.ex.) så är jag mycket nöjd med min Nexus.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  13. Notch

    Notch Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Både ja och nej.

    Tycker det händer lite väl ofta att appar & widgetar kraschar och sen är jag sjukt less på signal drops, har testat allt jag hittat utan att få ordning på det.
    Tycker det känns tråkigt och rätt kasst att en high-end telefon har såna problem med mottagningen.

    Förutom det ovan är jag nöjd med den, får väl se i höst om det blir att fortsätta med android eller gå tillbaka till ios. Löser dom problemen med mottagningen så blir det att fortsätta med android annars vettefan.
     
  14. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Just detta kan man väl inte rimligen beskylla Galaxy Nexus/Android på, kan jag tycka.
     
  15. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 368
    Mottagna gillanden:
    17 845
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    För övrigt så kanske det inte telefonen det är fel på

    Tänkte precis samma sak
     
  16. flash88

    flash88 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag läser flera som tycker att skärmen är fantastisk och att det är ett av de stora plusen.
    Missförstå mig rätt, jag älskar upplösningen, storleken och de lite mjukare färgerna än exempelvis GS2. Men jag stör mig på en sak, jag vet inte om det är just min skärm eller mobil i övrigt det är fel på. Men jag har aldrig hittat någon som klagar på det.

    Det är att högst upp på skärmen (i porträttläge, till väster i landskap) syns det en en blåaktig ton som fade'as ut och syns inte alls en bit ut i skärmen. Det är extra tydligt när jag har ljusa bakgrunder, typ div. Hemsidor, eller som nu när jag skrivdr detta inlägg.

    Någon som vet ifall det går att komma runt detta, eller om man får leva med det? Eller är det ett reklmationsfall?
     
  17. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Det låter helt klart inte riktigt fiskt och något jag iaf skulle försökt få åtgärdat genom att försöka mig på ett garantiärende.
     
  18. wunderbaum

    wunderbaum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Gillar den men den är inte helt smooth. Minilag ibland även med ICS. Märkte det på S3 med.
     
  19. Notch

    Notch Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har du nått mer förslag jag kan testa för att bli av med signaldrops så testar jag gärna. Eller vad är det du menar med den kommentaren?

    Att widgetar och appar krashar lite väl ofta är bara irriterande, sen om det är utvecklarna som inte får ordning på programmeringen eller om det är vanligare i Android har jag ingen aning om...
     
  20. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Jag kan också tycka mig se en del mikrolagg här och var, och då har jag inte i mitt eget tycke så värst många saker på launchern:
    * To-Do widget
    * 3st Bankdroid-widgetar
    * Power Control widget
    * Memo-widget
    * 3 ikoner

    Jag märker lagg framförallt när jag ska ringa, lägger på eller låser upp telefonen. Detta är dock inte mikrolagg, utan känslan av att jag måste, vänta, på, att, komma, fram, dit, jag, vill. Vilket ofta är hemskärm och telefon.

    Mikrolaggen brukar jag annars lägga märke till när jag kommer tillbaks från en app som käkat en del minne och det verkar som garbage collectorn vill ta tillbaks en del av det minnet samtidigt som det ska renderas fram nya vyer när man ska swipa lite på hemskärmen eller i app-drawern.
    Och så kan det förekomma en hel del lagg i listor, men det är ordentligt upp till utvecklare att göra listorna mer lättviktiga så att de inte påverkar flytet i scrollningen.