Fråga: Är skärmen för stor?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av monster-inc, 28 maj 2012.

  1. monster-inc

    monster-inc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej, är osäker på om detta tagits upp förut men kunde inte finna något topic som var lika.

    Jag har egentligen en åsikt och ett par frågor.
    När jag tittar på bilden som jag har klippt in nedanför från Slashgears recension (http://www.slashgear.com/samsung-galaxy-s-iii-review-27230300/) så tycker jag helt enkelt telefonen känns för stor! Jag har själv en SGS1 och syrran har en SGS2. Jag tycker SGS2 är nästan det största yttermått på en telefon jag kan ha. Och nu då, när jag tittar på denna bild, ser SGS2:an liten ut. Jag vet att flera personer som äger en sNote säger att man vänjer sig, men i vardagen borde ändå storleken bli en negativ faktor. Jag t.ex. gillar att ha mobilen med när jag springer men denna best känns kanske för stor för att ta med sig.
    Sen tänker jag lite grann på om skärmen blir för stor kanske appar och spel blir svårare att använda. T.ex. om man behöver söka efter en kontakt i telefonboken så når inte tummen upp till rutan för att skriva in söknamn eller liknande.
    Så mina frågor är: Är jag paranoid som känner såhär? o_O
    Finns det någon annan telefon (i närtid, gärna från Samsung) som kommer ha liknande specs. (rundade former, GLONASS, minst 2 kärnor, STORT batteri med lång batteritid, 4-4.3" display, BT 4.0) som denna fast ha lite nättare yttermått?

    [​IMG]

    Mvh
     
    TheeDude gillar detta.
  2. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Detta är såklart en smaksak och är olika från person till person. När jag köpte min Galaxy Nexus så älskade jag den direkt. Jag fick en kollega att köpa den och han var lite skeptisk i början men efter 2 dagar så sa han att han aldrig skulle få för sig att byta ner sig till mindre storlek.

    Så är man inte van vid stor display så vänjer nog de flesta sig. Självklart kan det bli lite jobbigare om man har små händer.

    Jag har hellre för stor display än för liten. Det går ju inte använda en iPhone pga. den är så liten, tycker jag iaf :P

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag har med en galaxy nexus och jag tycker den helt ok. Jag har inte små hände rmen tycker den är lite i största laget för att manövrera med en hand så en sgs3 lär ju vara omöjlig på den biten känns det som. Fick en iphone på jobbet och den är väl rätt trevlig men där blir skärmen som en dvärgskärm i jämförelse... 4.3" känns hyfsat optimalt för dom flesta känns det som.
     
  4. callip

    callip Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Visst är skärmen stor, men som tidigare insändare skrev så är detta nåt man vänjer sig vid väldigt fort.

    Jag kan bara inte riktigt förstå hur du kan säga att SGS2 ser liten ut bredvid :S när jag kollar så ser dem nästan ut att vara i storlek med varandra fast det är mindre döyta på SGS3. Självklart är den större, men inte så mycket att det borde få dig att rygga tillbaka för den.

    Gå och kläm på den i butik imorgon och se vad du tycker :)

    Lycka till!
     
  5. corb06

    corb06 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    1 172
    Mottagna gillanden:
    635
    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch5 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Mm jag är lite besviken på upplösningen. Jag tänkte genast 1080p när jag hörde första ryktena om 4.8" skärm. Varför har Samsung nöjt sig med 720p? Verkar ju meningslöst att ha 720p på så stor yta..! Det finns massor med telefoner med 720p på 4.3-4.6", att sträcka ut det antalet pixlar till en ännu större skärm gör ju bara att allt ser mer kantigt ut.. Dåligt Samsung! Jag behöver inte större ikoner och text, utan mindre ska det vara så man får plats med mer utan att scrolla!
     
  6. Dawe

    Dawe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag har inte testat den dock ägde jag en one x innan min sxs och jag tycker faktiskt den blev jobbig att använda många gånger iom den stora skärmen. Att navigera med en hand var inte lätt inte. Hade svårt att nå övre delen av skärmen där meny knappen befinner sig på de ics anpassade apparna plus rullgardinsbaren. Samt även någon av de nedre kapacitiva touch hörn knapparna beroende på vilken hand man höll nallen i.

    Till senaste inlägget: det finns inte överdrivet många mobiler med 720p upplösning. Mig veterligen är det 5st som finns ute. Fler som kommer dock.

    Sent from my Xperia S using tapatalk 2
     
  7. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Säg gärna vilka telefoner du menar för det finns inte många telefoner som har så hög upplösning som 720p.
    Vad jag vet så finns det inte en enda telefon med 1080p heller och vill man ha det så får man vänta på att det kommer telefoner med LG's 5" 1080p display med 440ppi...

    Ska man ha 1080p på mindre displayer så tror jag det blir jävligt kostsamt att producera om det ens är lönt, just nu iaf. Och t.ex en 4.3" display med 1080p bli det en jävligt hög ppi och jag tror inte ens du ser skillnad på det över huvudtaget gemfört med en 720p display.
     
  8. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Ja men med S3 har du ju en menyknapp tillgänglig så man behöver inte sträcka sig för att nå övre högra hörnet. Det lär ju göra under för användandet, blev också irriterad över just det på One X så jag tackar Samsung för att de inte följer Googles rekommendationer om menyknappen utan låter användarvänligheten gå före riktlinjer
     
  9. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Vad ska du med 1080p till? varför skulle det se kantigt ut? hittar du en enda recension som säger att det ser ut så?

    Få plats med mer saker i alla ära, men du måste ändå zooma in för att kunna läsa texten. Så detta är ett ickeproblem. 720p räcker gott och väl åt mobiler under 5 tum...