Asus t300 VS Asus t700 VS ipad 3

Diskussion i 'Allmänt' startad av anderssons91, 22 maj 2012.

  1. anderssons91

    anderssons91 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2012
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag ska köpa en surfplatta nu inom de närmsta månaderna.
    Mina behov är att jag vill ha en snabb, laggfri platta som jag kan surfa på, samt så vill jag använda den för anteckningar av föreläsningar och för att skriva uppsatser då jag läser på högskolan. Även viktigt att plattan har bra med plats då det är gött att ha lite filmer på, gärna möjlighet att ansluta USB för min externa disk.
    Att plattan skall ha 3g är inget måste då jag kan använda min iphone 4 som hotspot. Går sällan någon stans utan telefonen.
    jag är beredd att lägga upp till 7000 men det är alltid roligt om det blir billigare, är student och har inte någon direkt inkomst att skryta med.
    tre surfplattor har jag tänkt på:
    1. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=749472 - asus transformer TF700 Infinity WiFi
    2. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=749464 - asus transformer TF300T Wifi
    3. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=746164 - apple ipad 3 WiFi 64gb (behöver dock köpa till ett tangentbord)

    Nu är det främst asus plattorna jag är intresserad av, men jag har hört att hemsidor, appar osv är mycket bättre utvecklade till Ipaden och har därför den i åtanke också.

    Vilken borde jag ta? För- och nackdelar med de 3 plattorna. Vad använder ni, till vad och hur nöjda är ni? Kanske andra modeller/märken som jag inte tänkt på?

    Vänligen,
    Andersson
     
    Last edited: 22 maj 2012
  2. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

  3. Turritops

    Turritops Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Kul att den börjar dyka upp i listorna men de får nog fila lite på beskrivningen:

    Funktioner: Fingeravtrycksresistent beläggning, skinande, Gorillaglasögon 2

    Jag kommer köpa den ändå, med eller utan glasögon. :) Jag har en TF101 och är kanonnöjd, den här verkar bättre på varje punkt.
     
  4. Helldude

    Helldude Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2011
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Jag har använt en TF101 i mina studier i snart ett år nu och är väldigt nöjd. Skulle dock inte säga att den lämpar sig för att skriva uppsatser på, jag brukar föra anteckningar, googla det jag inte förstår.
    Överlag är jag jättenöjd men det är ingen ersättare för en dator (har en stationär)

    Utbudet av appar är lite tunt men jag har det mesta jag behöver iaf. Hade jag köpt en platta endast för att ha den som "leksak" hade jag nog valt en ipad istället men tangentbordet är riktigt bra att ha om man vill jobba med den.
     
  5. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Jag skulle faktiskt köpt en iPad. På plattor tycker jag allt att Apple fortfarande ligger före allt annat. Eller, det beror på vad man tycker är viktigt. Jag vill ha en laggfri upplevelse. På telefoner vet vi att Android går att få i stort sett lika mjuka som en iPhone. Plattorna - not so much. Sen brukar andra sjukt nog iPad vara billigare än allt annat. Det är nog iofs mer så att Android-plattorna är jävligt dyra men resultatet att iPad känns billig i vissa fall står kvar.

    Själv väntar jag på Windows 8-plattorna :)
     
  6. PsychoCheF

    PsychoCheF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Appropå Kompletts specifikationer:

    Fyrdubbelkärnig - Här smyger man in den första 8-kärninga surfplattan :D

    Miljöljussensor - Bra med miljötänket :)

    Ursäkta OT.
     
  7. CptChernobyl

    CptChernobyl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2012
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Går i samma tankar som du och tänker använda den till ungefär samma grejer. Jag har dock bestämt mig för Transformer Pad Infinity ( t 700 ) eftersom skärmen är anpassad för16:9 om jag inte missminner mig vilket gör att filmer kommer fylla ut skärmen fint. Även det tangentbord som är lite grejen med transformer serien verkar väldigt smidigt och jag kan tänka mig att det är smidigt vid föreläsningar och dylikt. Jag vet att iPad också har denna möjlighet men dock inte lika anpassad och integrerad som Asus.

    Dessutom tilltalar Android mig mer än ios eftersom det finns fler ingenjör appar för alla möjliga småsaker :)



    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  8. Frequey

    Frequey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8
    Själv har jag svårt att inbilla mig hur det kan vara smidigt med en tablet vid skolarbete/jobb. När man kommer till just skrivandet och seriöst arbetande/pluggande så är väl en bärbar dator ett bättre alternativ, inte minst möjligheten med olika fönster osv som finns på Windows. Eller har jag fel?
     
  9. io53

    io53 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    815
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Jag skulle inte välja en platta att använda till skolarbeten om det inte är som komplement till en dator. Men det gör du ju som du själv vill. Ska du ha en platta så skulle jag nog rekommendera en iPad helt klart, eller nexus plattan om det hinner komma någon sådan innan du ska köpa plattan.
     
  10. CptChernobyl

    CptChernobyl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2012
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Motivering på det?

    När det kommer till skrivande så har du kanske rätt, däremot innebär ju "att plugga" bra mycket mer än att skriva. T.ex ligger ju nästan allt skolmaterial ute i PDF format och då är det bra mycket smidigare att dra upp plattan än en laptop. Nu råkar ju jag ha en ganska bastant laptop men jag kan ändå tycka att plattan kan vara smidigare i det avseendet, speciellt om man sitter på en buss som många pendlande studenter gör.

    Skrivandet underlättas ju dock om plattan har ett ordentligt tangentbord som Transformer serien har men jag har även skrivit långa texter på min kära mors Ipad utan tangentbord och det funkade också bra. Det är riktigt nice att kombinera plattan med Google Docs och bara plottra ner massor av text i skolan och redigera det ordentligt efteråt när man kommer hem.
     
    Last edited: 30 maj 2012