Tips: Min åsikt om Galaxy S3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av chrippe7, 29 maj 2012.

  1. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Halloj Swedroidare, tänkte dela med mig utav min åsikt om denna fantastiska mobil.

    Kan börja med att ge lite bakgrundsinfo, har varit mobilnörd de senaste 2 åren och bytt mobil väldigt ofta, haft bland annat LG Optimus 2X, Desire, Desire Z, iPhone och HOX innan jag nu fick min S3:a då min HOX gick sönder.

    När den blev offentliggjord blev jag som många andra väldigt besvikna på designen, men i verkligheten ser den bättre ut, ligger grymt i handen och är väldigt stilren faktiskt(har den vita). Innan jag skulle hämta ut den så klämde jag lite på en S3:a i Tele2-butikerna men det måste varit något fel med det exet, för den hade den sämsta ljusstyrkan jag upplevt på år och var rädd att det skulle va så med min, men det var det inte.

    Nu har jag suttit och sträckanvänt telefonen i 2,5 timme och tänkte dela med mig av min åsikt om denna fantastiska mobil, för fantastisk är vad den är. Det första man gör när man startar telefonen så märker man direkt vilken fantastisk skärm det är, många är väldigt negativa till valet av Pentile, men då jag inte ser någon skillnad och Samsung säger att det reducerar batteriförbrukningen så är jag nöjd med det valet då jag är en s.k heavy-user och ser gärna att telefonen håller från morgon till kväll.
    När väl telefonen startat upp så kommer man ju då till TouchWiz UI, jag har aldrig ens haft en tanke på att ha en standardlauncher i min mobil då de brukar va hiskeligt fula, även HTC Sense 4.0, men det här var faktiskt första gången som jag övervägde att använda standardlauncher, men valet föll till slut på Apex Launcher, som vanligt. Oavsett Apex, Nova, GO eller standard-launcher så är det ett flyt i telefonen som är helt otroligt, samtidigt som man får en WOW-känsla så känns det så naturligt, det känns lite som att Samsung har gjort det så ansträngningslöst, att det är så en mobil ska vara.

    När jag funderade lite på en HOX eller S3:a så valde jag till slut S3:an då jag har tyckt att det varit så bra flyt på andra Samsung-modeller, men S3:an krossar allt och alla på denna aspekt. S3:ans flyt jämförelse med till exempel HOX i spel(otrolig skillnad i Skyfall Beta) är som att jämföra en iPhone 3GS flyt jämfört med 4S, dock så är 4S inte något i jämfört med denna tingest heller, vill inte avslöja min åsikt direkt men, Samsung Galaxy S3 är världens bästa mobiltelefon och det ska mycket till för att en eventuell iPhone 5 ska kunna knuffa bort dom från tronen. Flytet, prestandan och skärmen är helt otrolig, hårdvaran är grym, mjukvaran är perfekt optimiserad till hårdvaran, men hur är själva mjukvaran i sig då?

    Ice Cream Sandwich är som bekant det som medföljer i telefonen från start, men det är stora skillnader mellan denna och Vanilla ICS. Personligen gillar jag Vanilla lite mer, det ser lite mer "high-tech" ut men det är som sagt en smaksak. En mindre genomgång av de olika appar som klassas som "mjukvaruappar" från Samsung:
    Telefonen - Riktigt stilren
    Meddelanden - Fortfarande väldigt ful UI, men funktionen att lyfta telefonen till örat för att ringa den man smsar mer är något som gör att man överväger att inte använda t ex GO SMS Pro
    Videospelaren - Perfekt, behövs ingen annan app. Funktionen att kunna förminska videon så att du kan surfa eller smsa samtidigt är underbar. +++
    Kontakter - Även här är det lite skillnader, "Swipa" vänster för att skicka SMS till den kontakten, "Swipa" höger för att ringa kontakten, samma sak här = +++
    Klocka och Internet är detsamma som på alla andra mobiler, funkar men oftast använder man något annat istället.

    En sak som jag gillar med Galaxy S3:an är motion-rörelser som är inlagda i systemet, till exempel att du lyfter telefonen till örat för att ringa den du smsar med, smek med handen över skärmen för att ta en screenshot och flera andra smarta finesser, förvånad över att Samsung inte promotade dessa mer under releasen av S3:an.

    Min slutsats av denna telefonen är att den gör precis som sin föregångare, tar platsen som världens bästa telefon.

    Funderar du att köpa denna underbara telefon så säger jag att du ska sluta fundera och köpa denna, den är helt fantastisk och du kommer inte bli missnöjd!

    Har ni några frågor/funderingar/kritik så dela gärna med Er av denna, detta är min åsikt och alla har rätt till sin egna :-)
     
    easyrider, Lias08 och Incubus gillar detta.
  2. D2N2

    D2N2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Alltid roligt att läsa när någon är nöjd . Däremot blir jag alltid tveksam när det inte lyfts fram negativa saker för det finns alltid. Att sedan utnämna den till världens bästa mobila ska man vara lite försiktig med även ;) speciellt efter 2,5 h ?
    Anledningen till att flera av de funktionerna du nämner inte pushades på presentationen är att de redan finns i galaxy note Tex inte unika för sgs3.

    Berätta gärna mer om denhär bild i bild funktionen och hur man kan använda den på ett smidigt och snabbt sätt i det dagliga användandet.

    Fint att du är nöjd
     
  3. mbn_man

    mbn_man Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hur mycket batteri gick åt under dessa 2,5h?
     
  4. Mundane

    Mundane Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    280

    MINA ENHETER

    S3, klart bästa telefonen jag haft.

    SGS, SGS2, SGNote, Desire, Desire HD, Sensation, Sensation XL, HOX, iPhone 3G, 3gs, 4, etc.

    S3 spöar alla dessa med hästlängder!
     
  5. D2N2

    D2N2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER


    Utveckla gärna mer. Den typen av kommentarer ger inte läsaren så mycket.
     
  6. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Haha jo man ska ju alltid vara lite försiktig med sådana uttalanden, men man har ju följt upp lite innan och rent prestandamässigt sett är ju HOX den enda som kan utmana, och då jag har haft både och tycker S3:an slår HOX med hästlängder så tyckte jag att man kunde utnämna den till det ;)

    Helt ärligt så kan jag inte direkt komma på någon negativ sak, det enda jag kan påpeka är att någon gång ibland är menyerna lite oskarpa i övergångarna när man till exempel tar fram "Settings"-menyn på stocklauncher, men det är mjukvaran som säkerligen uppdateras sen.
    Kanske bara jag som inte listat ut hur men har letat i cirka en kvart nu efter hur man har en egen bild som bakgrund i landskapsvy, alltså att den scrollar med när du scrollar på hemskärmarna, hittar inget sådant :o
    Återkommer om/när jag hittar något negativt!

    Alltså bild i bild fungerar vid videouppspelning, kanske var lite otydlig, men jag tycker att det kan vara perfekt om man som jag till exempel kollar mycket på film på mobilen på till exempel tåget, sen kommer man på att man behöver skicka ett mail, kolla buss-tiden eller något liknande och då behöver man inte stänga ner filmen utan kan fortsätta kolla och sen återgå till hemskärm på väldigt enkelt sätt :-)
     
  7. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    På 2,5 aktivt användande, skärmen kanske avstängd i 10 minuter MAX där jag laddad ner alla appar jag ska ha, laddat ner andra saker och fixat massa saker så var batteritiden nere på 67%, känns ganska lovande med tanke på att det är första laddningscykeln och att den användes riktigt tungt!
     
    mbn_man gillar detta.
  8. skinza.se

    skinza.se Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag hade en Desire från början. Var nöjd med den. Dock så tappade jag bort den vilket ledde till att jag köpte en iPhone 4. Tycker dock att den börjar bli lite för seg nu.
    Var och klämde på S3:an idag och vilken skillnad. Formen, skärmen, snabbheten, ja allt :)
    Blir att leta upp ett ex under morgondagen.
     
  9. Wellness

    Wellness Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag skall ärligt erkänna att jag är ett inbitet iPhone fan. Idag googlade jag på lite mobiler och fick se s3:an. Läste om den och tittade lite på youtube och bestämde mig. Så nu har jag haft min s3:a i några timmar och skall gladerligen erkänna att jag älskar den :) Dock är det två appar jag saknar från min iphone den första är en appa där jag kan spara alla min lösenord och den andra är Photo manager Pro som är ett program där jag kan spara alla mina bilder och radera dem från telefonen. Dock kan jag föra tillbaka dem till telefonen om jag vill. Förutom dessa två så är jag helt kär i S3:an :) Grym telefon som i ärlighetens namn slår iPhone 4s med hästlängder...
     
  10. Lias08

    Lias08 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    658
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15
    Telefon 2:
    iPhone SE
    Spara lösenord: https://play.google.com/store/apps/...251bGwsMSwxLDEsImNvbS5hbmRyb2lkLmtlZXBhc3MiXQ..

    Photo Manager: https://play.google.com/store/apps/...51bGwsMSwxLDEsIm1vLmluLmVuLnBob3RvZm9sZGVyIl0.
     
    janhol gillar detta.
  11. Mundane

    Mundane Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    280

    MINA ENHETER

    Ja, tänk dig en android lur som fungerar perfekt.

    Inget lagg någonstans, asbra batteritid, underbar skärm riktigt trevligt ljud i hörlurarna.
    Vet inte vad mer jag kan säga. Har bytt telefon så jävla mycket för det varit småfel i varje en och jag är petig som få. Nu har jag hittat telefonen jag kommer ha tills den går sönder. <3

    Nu inväntar jag bara leksaken så man får trådlös laddning till den. :D
     
  12. Wellness

    Wellness Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  13. Lias08

    Lias08 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    658
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15
    Telefon 2:
    iPhone SE
    Det finns garanterat den photo app du söker till android också men i annat namn kanske.
    Ställ din fråga här: https://swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=53
     
    Last edited: 30 maj 2012
  14. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Efter att ha använt den nu lite mer och en del av "hypen" man haft har gått över så har jag faktiskt hittat några saker som är negativa med den.
    Den hänger sig lite då och då, samt att den kan vara väldigt seg på att reagera när man väl tryckt på skärmen. Apparna känns inte heller anpassade för S3:ans skärm om man ska vara ärlig.. Det är egentligen bara småfel som man stör sig lite på men som tar bort den här "helt perfekt" känslan typ.
     
  15. Mundane

    Mundane Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    280

    MINA ENHETER

    Du har väl haft lite otur. Inte märkt av något sådant senaste dagarna jag haft min. :P
     
  16. Dawe

    Dawe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Att apparna är dåligt anpassade är på grund av nya telefoner osv. Var samma sak hos one x med när jag hade den.

    Sent from my Xperia S using tapatalk 2
     
  17. Mogge44

    Mogge44 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det låter intressant. Men vad är det för skillnad på det du söker och Dropbox?
     
  18. Wellness

    Wellness Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej, vet inte har inte testat dropbox men måste man inte ha internetuppkompplig för att komm åt det man lagt där? Det behövde jag inte till den appen.
     
  19. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Nej, man kan välja att kunna komma åt dem offline också! Då laddas de ner till telefonen.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  20. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    vadå kan man få 50gb offlinemateial i mobilen. borde vara max mobilens minne ;)