Fråga: Vad använder ni er One X till?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av MatDiggy, 30 maj 2012.

  1. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Som frågan lyder, vad använder ni er Hox mest till ur användarsynpunkt?

    Själv har jag tappat lusten en aning med att pilla och mixtra, flasha nya roms, och kör för tillfället ganska stock sense. Stor skillnad mot när jag hade min Desire som jag man tweekade det mesta på, och ständigt bytte utseende, rom, ikoner osv. Ett evigt mixtrande med andra ord.

    Med min Hox så känner jag inte riktigt det behovet, utan använder den nog mer som en normalanvändare än så länge. Börjar väl tröttna lite på sense, och tycker att det inte är så rappt som jag skulle vilja i dagsläget, men det stör mig inte nog för att tag i root och flasha custom rom ännu. Det kryper dock närmare och närmare.

    På jobbet använder jag naturligtvis kalendern och gmail frekvent, och även en hel del docs.

    Lyssnar mest på musik, spelar spel på tunnelbanan till och från jobbet. Utöver det blir det mycket tapatalk och en del facebook. Jag har tagit sjukt mycket bilder med den, och det är ju faktiskt en fröjd. Bildredigeringen är riktigt bra för att vara en inbyggd applikation, och jag har renoverat lite gamla bilder som blivit som nya. Går ju inte att jämföra med PS, men för upppiffining on the go, så funkar den utmärkt :)

    Vad använder ni den till mest?
     
    Last edited: 30 maj 2012
  2. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Har haft en bra hög med telefoner och har haft HOX i nån vecka eller två nu, och den är fortfarande inte rootad vilket faktiskt är ett nytt rekord. Min SGS 2 var rootad innan jag stoppade in simkortet första gången :)

    Jag har också tröttnat lite på att roota och testa ROM men det finns lite saker jag stör mig på med HOX, speciellt då jag har 3-brandad telefon, så kommer nog roota men får se om jag orkar byta ROM.

    Jag använder telefonen till att lyssna på musik -- TuneIn Radio, Google Listen (podcasts), Google Music och Spotify. Kan köra bluetooth i bilen så brukar lyssna på musik till och från jobbet, och ibland på jobbet. Brukar också koppla in den till stereon hemma emellanåt, har dock en iPad som sitter där oftast.

    Jag spelar en del på den, mest Rumble och lite Wordfeud. Brukar också browsa forum med tapatalk, och läser alltid IDG och Aftonbladet på morgonen, ibland DN.

    Email och kalender använder jag mycket.

    Andra saker jag använder den till är att kolla kontot med bankappen, ta lite kort emellanåt, ibland när jag ligger i sängen och inte kan sova tankar jag ner något med ADownloader eller kollar en film med Voddler (skärmen är verkligen fantastisk), jag håller koll på mina TVSerier med TVJunkie... tror det var det mesta :)
     
  3. CptChernobyl

    CptChernobyl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2012
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har nog egentligen inte alls utnyttjat de 4 kärnorna mobilen faktiskt har än så länge, mest vardagligt surf och lite spel då och då. Däremot har jag börjat ta kort med den i mycket större utsträckning än tidigare mobiler jag haft vilket är väldigt roligt. Jag tycker just kameradelen av telefonen var väldigt överraskande, genomtänkt och bra :) Men det kanske beror på att jag endast haft en HTC Hero och en Blade.
     
  4. Merley

    Merley Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Handcent SMS, Google Talk, Facebook Messenger, Facebook, Gmail, RunKeeper, XBMC Remote, foobar2000 controller, TeamViewer, Simple Calendar, Pulse, Notes, Music och Bankdroid är de appar jag använder frekvent. Mest Handcent SMS och XBMC Remote skulle jag tro.
     
  5. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Jag är fortfarande fast för att byta ROMs så kör för tillfälligt CM9 ;) Men använder den såklart till allt möjligt annat nödvändigt.

    Använder den som radio och musikspelare i bilen (TuneIn Radio och Spotify). Även som GPS då det behövs.

    Använder den även som fjärrkontroll till Spotify och Filmuppspelning på datorn.

    Inväntar även en MHL adapter och då är tanken att använda luren som "TV" genom streams och liknande. Tänker då även använda den för spel på TVn med hjälp av en PS3 kontroll :)

    Sen använder jag väl den till det vanliga... ringa, smsa och facebook/twitter.
     
  6. lindahl

    lindahl Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    CrDroid 9
    Telefon 2:
    OnePlus 8T
    ROM:
    CrDroid 9
    Mina smartphones är användbara till: mailklient, sms, ringa, surfa, läsa pdf, tapatalk, facebook, whatsapp chattar, ta och dela bilder, kalkylator, jobbapplikationer, diverse tidtagarur, navigator, nummerpresentatör, ballistisk kalkylator, molnlagring, fillagring, vnc viewer klient, ordbok, ip telefon, kalender, väder, flygväder, justera gyro på rc helikopter, xbmc fjärrkontroll, vattenpass, vapentillbehör, kalkylredigering, bankärenden, spotify i bilen, stöldsökning i motorcykeln.

    Å lite till :)
     
  7. bobbii92

    bobbii92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    såg tråden då jag egentligen var ute efter något helt annat men blev nyfiken och bestämde mig för att göra ett inlägg jag också :) jag har inte provat några costume roms även om jag har haft den rootad sen jag fick den, mest för att jag gillar htc sence och inte funnit behovet av något annat ;) som stor musik älskare använder ag min one x flitigt med både spotify och lokal musik. har nu på senare tid börjat använda mig av spashtop remote för att kunna styra datorn från mobilen villet var sjuktigt välfungerande med stöd för allt!! sitter med en ny stationär riggad till 3monitorer koplade i eyefinety och en 4 (projektop) som ett utvidgat skrivbord och alting funkar precis som jag förväntade mig!! som tidiare nämnt så va denhär posten lite av ett sido spår då jag letar efter en remote för att styra mobilen från datorn. jag har även väldigt flitigt använt olika appar för att underlätta mina studier (till mjukvaruutvecklare) så som olika sql managers och så klart anteckningar där jag dock använder appen htc kickade med namnet "anteckningar" det är i stora drag det!! :)
     
  8. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Smsa,ringa,Facebook nödvändiga applikationer några spel då och då. Och musik ibland. (tuneinradio)
     
  9. hanbjo

    hanbjo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    9 månader senare

    Tja.. just nu använder jag min HOX till att hålla en hög papper på rätt ställe.

    Efter att ha haft sönder skärmen en gång, och nu för ett par dagar sen så dog touchen så börjar jag fundera på om telefonen redan har förbrukat sin ordinarie livstid.. även om jag gillat min telefon, men hatar att behöva betala för allt det här...

    Annars var det typ inget som krävde de 4 kärnorna utan var väl bara att njuta av den fina skärmen.

    Får jag igång touchen blir det nog att roota, och göra om telefonen till ett mediacenter för min TV eller så :)
     
  10. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 959
    Mottagna gillanden:
    7 956
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag använder inte min HOX alls, just nu använder min mamma den som telefon - hon använder den till Wordfeud, SMS och samtal - inte mycket mer.

    Jag känner mig mer besviken på den, det var den telefon som skapade min första längtan till en iPhone - som sen Galaxy S3 drog tillbaka, till JB kom, då gav jag upp hoppet.

    Tänkte ett tag att ta tillbaka HOXen i hopp om att JB skulle göra den bättre - men sen kom jag på att den ändå slutade som en fick-utfyllare på eftermiddagarna, när batteriet dött. Annars så använde jag den till kamera, mail, surf, spel och sånt.

    Lite irrelevant prat - men ja, det är hur jag använde den.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  11. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Hur jag fick min HOX var egentligen en slump.
    Förut hade jag en problematisk Blackberry 9900 med ett problematiskt tre abonnemang, abonnemanget är lika buggigt än idag men men man kan inte få allt.
    Det var tänkt att min blackberry skulle vara en slags telefon till studier/jobb då jag hade en privat telefon vid sidan om som plötsligt dog under natten. En Galaxy S2.
    Då var jag kvar med en telefon. Det var också väldigt mycket strul med blackberry telefonen och abonnemanget så att efter ungefär ett års tjat och kontakt med olika verksamheter fick jag fram en deal att göra ett återköp av blackberryn och plocka ut en valfri annan telefon.

    Idag används min telefon ganska flitigt till sociala medier, twitter med två klienter (Plume Premium och twitters egna) eftersom twitters egna klient tvärstannar vid hög trafik och vägrar hämta ny data.
    Instagram, KIK, mycket musikspelande med Player pro tillsammans med bluetooth headset.
    Läser tidningen flera gånger om dagen, Supernytt och IDG resten läses vid datorn.
    SMS och röstsamtal via har faktiskt minskat markant i med nya gratis alternativ med appar, även om jag har gratis sms i mitt abonnemang.
    När jag reser har jag ett flertal bra appar som, Train status sweden, SJ's app,TripAdvisor, Expedia Hotels & Flights.

    Nu med allt sammanfattat ser jag väl ändå ut som en phonoholic.. :D
    Jo ja just det! Den är även utmärkt att ha med mig under tiden jag sitter och skiter!
     
    Last edited: 4 dec 2012
  12. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

  13. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Använder min HOX som komplement och ersättning för datorn. Allt som jag gör på datorn gör jag även på mobilen :)

    Och efter att ha läst tidigare inlägg så kan jag tipsa om att smsa folk man ogillar när man sitter på toa... Det är mycket tillfredsställande faktiskt.