Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

  1. apr76

    apr76 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2012
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem. Inte trevligt. Postade om det här men fick bara ett svar. Kanske inte alla hör ett så högfrekvent ljud? Eller så är det ovanligt?
     
  2. Yockie

    Yockie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Nej. Kollar på anovos servicesida.
    Men de uppdaterar där typ varannan dag. Hoppat från slutprov till undersökning reparation igen. Sen blivit uppdaterad 2ggr med samma status igen.

    Pratat med tph idag och de kunde se på deras egna system att den skulle lämnat servicecentret nu.
    Med nybytt moderkort och skärm. Felet med min var att den inte startade så kan undra vad skärmen hade med det att göra...

    I vart fall blev ingen doa och får hoppas den dyker upp under morgondagen.
     
  3. vaffann

    vaffann Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är kanske ovanligt. Mina två tidigare HOX hade inte detta problem. Ringde tele2 angående retur av telefonen igen, då sa dem att jag kan få en ny HOX alternativt en annan telefon (SGS2 LTE, Iphone 4s bl.a) eller häva köpet.
     
  4. nukie

    nukie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    72
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Iphone 12
    Platta:
    Samsung S8 Ultra
    Platta 2:
    Samsung S8
    Hej, sitter och funderar på om jag skall ta en SGS3 istället för min HOX..hummm. Fick en ny efter min DOA och den nya har "flimmer" på vänstra sidan vid lätt tryck och en glipa i överkanten som man får ner två vanliga papperskanter i. Är det någon som vet om det riskerar att "läcka" in den vägen eller om det bara är en "dammsamlarficka".
     
  5. vaffann

    vaffann Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det från tele2 du köpt så erbjuder dem nog inte SGS3 istället för hox
     
  6. nukie

    nukie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    72
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Iphone 12
    Platta:
    Samsung S8 Ultra
    Platta 2:
    Samsung S8
    :) sådana problem löster jag naturligtvis innan jag poster här. Ville ha en spark i rätt riktning - dvs är den dammsamlande springan ett problem eller bara kosmetika.
     
  7. jeppe1990

    jeppe1990 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jaha, nu efter drygt 2 månader så bestämde sig mobilen för att koppla ner nätverket under ett samtal tidigare idag, sedan gick det inte att få tillbaka det även om jag for över hela staden mer eller mindre.

    Den har visserligen kopplat ner sig innan, dock har det alltid gått att få tillbaka det sedan.

    Så jag tänkte, jag kör väl en systemåterställning då, det skulle jag inte ha gjort.. mobilen kommer till hemskärmen på drygt 2-4 sec ifrån uppstart sedan låser man upp den och då blir skärmen vit...det går inte att komma förbi utan allt man kan göra är att använda "multitasking knappen", det är allt.
    Sedan, klickar man på ström knappen så tycker den att flightmode är aktiverat, stänger av det och startar om, samma veva igen, och klickar jag på ström knappen igen så är flightmode kvar...


    Så jag skickade tillbaka skiten, känns underbart att vara utan telefon i säkert 1månad nu såhär på sommaren..
     
  8. murak

    murak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    ZUK Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Jag hade samma symtom på min förra, som jag nu doat. Jag kommer få besked denna vecka om jag får en ny eller om samma kommer tillbaka, men av vad jag läst i denna tråd så är glipan/springan något som man bör göra något åt. Om det kommer bli problem efter ett tag vet man ju inte då telefonen nyss lanserades.

    Du väljer själv men jag tror du är berättigad till att byta iaf. GL!
     
  9. htc_hd2

    htc_hd2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Då har man äntligen fått en s3 istället för doahox, sitter o pillar på den, underbar telefon men man får erkänna att man saknar skärmen på hox
     
  10. Dodds

    Dodds Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    HOXENs skärm var verkligen underbar. Har nu också en SGS3 framför mig efter fem HOX som blev DOAde. Ska bli kul o se hur skärmen i 3an ter sig... :neutral:
     
  11. RickardCK

    RickardCK Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vilken operatör beställde ni ifrån? Har försökt få en SGS3 istället för HOXen men Tele2 vägrar envist.
     
  12. RickardCK

    RickardCK Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Beställde du via fysisk butik eller Tele2s webbutik (Brightpoint)?
     
  13. fretig

    fretig Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Ni som DOAt tre ggr eller fler borde kunna hänvisa till konsumentens rätt att kräva avhjälpning av felet i enlighet med könsumentköplagens 26 och 27§ ( https://lagen.nu/1990:932)
    Med tre gånger tänker jag mig i analogi med rätten att häva ett köp, skulle ett fel uppstå tre gånger. Vidare har man rätt att kräva en jämförbar produkt och där är SGSIII den enda som lever upp till det. Någonting åt det hållet körde jag och fick muntligt av TPH att få byta till SGSIII. Detta vill jag dock inte då jag gillar min HOX:)
    Har fått en ny vit från nya batchen (***25 nånting) som verkar ok...utöver de härliga "vågorna" vid tryck på kanten.
    Nå, ge er inte utan tjafs om ni nu vill ha en SGSIII och vänd er gärna till er konsumentvägledare i respektive kommun.
     
  14. pibon

    pibon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    DOA:ade min första eftersom det var damm under skärmen, kan leva med vågar som bildas vid hårt tryck men min nya verkar vara extra känslig vid micro-usb porten och det fick mig att fundera lite, är det någon som vet om det här problemet har en negativ påverkan på hårdvaran/skärmen eller om det bara är estetiskt?
     
  15. murak

    murak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    ZUK Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Det har jag också undrat. Jag pratade med HTC support förra veckan och han i telefonen sa att det var normalt att det blev vågor när man tryckte på kanterna. Jag fick intrycket av att han var trött på folk som klagade över det då han var väldigt påstridig trots att jag själv höll lugn ton. Efter som det verkar finnas på alla HOX iaf så ligger det väll i HTCs intresse att man inte DOAr pga av det.
     
  16. Dodds

    Dodds Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Phonehouse så de var nog bara glada att slippa mig :teeth:
     
  17. murak

    murak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    ZUK Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    woot! Nu ligger det visst ett paket från TPH och väntar på ICA! Det skall bli spännande att se om det är den gamla luren som kommer tillbaka eller om det är en ny.

    Fem timmar till quiting time.. >.<
     
  18. Hj3lm

    Hj3lm Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Samsung Galaxy s23 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s23 ultra
    webbutiken.
     
  19. nukie

    nukie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    72
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Iphone 12
    Platta:
    Samsung S8 Ultra
    Platta 2:
    Samsung S8
    Idag har min andra HOX levererats till CDON. Denna gången pga flimmer vid kanterna och den för många bekanta springan ovanför displayen. Skall bli spännande att se hur lång tid det tar denna gången. Förra gången tyckte posten att mitt paket var så kul att frakta att det tog 9 dygn att leverera det. :)
     
  20. mikaelgo

    mikaelgo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2009
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det är tråkigt, men jag var tvungen att göra det... efter 12!! doa med allt ifrån svampiga knappar till extrema svall i LCD-skärmen bytte jag till en SGS3 på TPH fick betala lite i mellan, men känner nu att det var värt det. Har haft Hero, legend desire HD och nu HOX, så är det konstigt att lämna HTC, men jag känner mig sviken när de nu drar öronen åt sig och helt plötsligt säger att det är normalt med svall längs kanterna och ev glipa runt kanterna. så var det inte i början, då fick jag svaret . DOA tills du får en lur som är hel...