Xperia Sola - Problem/buggar

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Ziroo, 31 maj 2012.

  1. Ziroo

    Ziroo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har nyligen köpt en Xperia Sola och är mycket nöjd med den. Det finns dock några saker jag stör mig på och jag undrar nu om fler än jag har märkt dessa saker och hur man kan lösa problemen!

    Till att börja med så var min Sola i koma (även fast jag provat ladda) i 15 minuter efter att jag hade använt den kanske 5 timmar den första dagen. Jag trodde den var helt död, men sen vaknade den av sig själv till liv igen. Detta gör mig förstås orolig att det kommer hända igen.

    Sen så finns det lite andra saker jag har tänkt på:
    • Filmerna inspelade med kameran blir alldeles för komprimerade.
    • Det interna utrymmet delas upp i internt och sdcard, och gör att t.ex. kartor till GPS och data till appar måste sparas på det "interna" sdkortet (4GB) och inte på det riktiga sdkortet (ext_sd, i mitt fall 16GB).
    • När laddaren/USB till datorn är inkopplad blir touchen släpig och frameraten på telefonen sänks märkbart när man scrollar t.ex.
    • När ljud eller musik har slutat spelas upp kommer det ibland ett högt klickljud från den bakre högtalaren.
    • När floating touch är påslaget i webbläsaren scrollar den av sig själv till vänster och jag kommer inte från det vänstra hörnet på vissa webbsidor.
    • Musikspelaren återställer sig och tar bort mina inställningar för att upprepa och blanda låtar.
    • Batterinivån är ojämn och går upp(!) och ner när jag har använt internet via mobila nätverk och belastat telefonen.
    • Den gröna lampan som lyser när man laddar varierar i styrka då och då, och får mig att titta dit.
     
    Last edited: 31 maj 2012
  2. Andreas79skane

    Andreas79skane Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har inte upplevt det som några som helst problem de du skriver.

    Angående videofilmning dock och komprimering, kan du läsa
    denna tråden: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=73222

    Det är felanmält till Sony Mobile Sverige, så det kommer mer info
    i den där tråden jag länkat till ovan.

    Skulle telefonen hamna i koma, håll inne alla knappar för en omstart
    av telefonen, om det nu skulle bli i det läget.

    Men att du tagit ur batteriet är en gåta för mig - det sitter
    väl fast? är väl inte löstagbart?
     
  3. Ziroo

    Ziroo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haha oj, tänkte mig inte för. Jag tänkte på min gamla Heros otaliga omstarter, naturligtvis har jag inte tagit ut batteriet på Solan! :D

    Såg din tråd om komprimeringen av videon och jag hoppas verkligen de fixar det i en uppdatering.
     
  4. MIRvmn

    MIRvmn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har också ojämnt batterinivå så då är jag inte ensam om detta. Sen så stöter den bort mitt minneskort som funkade hur fint somhelst i min neo jag hade innan och inget jag laddar ned hamnar på det kortet men jag ska köpa nytt snart så då får vi se om det blir bättring. I övrigt har den fungerat ganska bra