Övrigt: VIKTIGT! Samsung levererar inte några blå Galaxy SIII till Skandinavien inför release

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av CDON.COM, 23 maj 2012.

  1. Frolle

    Frolle Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Förövrigt, någon som hört något nytt under kvällen? Något mer "rykte" om när den första batchen når Sverige?
     
  2. Easter90

    Easter90 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Pallade inte vänta, det blev en vit men det är bara sätta ett skal på den så blir det en annan färg ;)
     
  3. Daniel.er

    Daniel.er Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag hade hellre sett att telefonen rullar ut från fabrikerna i tid med en basic svart färg, istället för med "borstad stål-look" som blir försenad.

    Någon sorts problem, vet inte riktigt vad som menas med det. Jag kan bara utgå ifrån mig själv, och min optimus 2x har varit långt ifrån problemfri. Byter gärna ut den så snart som möjligt.

    Men du måste hålla med om att; Samsung var sena med att presentera telefonen. Mwc kom runt hörnet (slutet av februari) och det var väldigt tyst ifrån Samsung. Sen spekulerades det ut i det extrema med rykten, osv. Tiden gick. SIII:an fick äntligen ett datum för officiell presentation, och efter det fick telefonen äntligen ett datum för release. Sen blir det fortfarande ingen telefon även fast releasedagen är här, bara för att du valt en viss färg av telefonen. Tystnaden lyser med sin frånvaro, utan den enda matnyttiga informationen om eventuell leveranstid kommer till en början ifrån enstaka underleverantörer.

    Visst, det är ett i-landsproblem. Så, smack. Då fick vi det ut världen. ;)
     
    Dahliz91, Davil, Timpppa och 1 annan gillar detta.
  4. Hrc4u

    Hrc4u Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    största problemet för mig om dom blå inte dyker upp strax är......risken bränna skattepengarna som kommer nästa vecka på nå annat... =/ :D
    men hoppas hårt...å behåller min kölapp på cyberp...nr...under 20 iaf.. :P
    /H
     
  5. Dunord

    Dunord Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vet ni vad? We've all been Samsunged.
     
    Incubus, Dahliz91 och janhol gillar detta.
  6. skinza.se

    skinza.se Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Man kan ju inte göra Äppelmos för tidigt, då blir det ju gammalt :)
     
    Last edited: 31 maj 2012
  7. j0han

    j0han Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Måndagen den 4e sägs det.
     
  8. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Har haft en konversation med CDON över pm pga vissa frågor. Min senaste fråga gällde hur pass aktuellt 11/6 fortfarande var. Detta var deras svar:

    Vi uppdaterar SGS3 trådarna regelbundet och den senaste info vi fått från Samsung är att det kommer dyka upp ett väldigt litet antal blåa den närmsta tiden (ca 300-400) och dessa kommer endast de 4 stora operatörerna ha tillgång till.

    Vår leverans kommer som det nu ser ut tidigast mitten - slutet av juni och vi kommer vara en av de återförsäljare som får tillgång först.

    11/5 gäller inte längre då Samsung inte levererade den volym vi räknade ut datumet på, så fort vi får en ny leveransbekräftelse kommer vi ta fram ett nytt datum för de som har bokat.

    Anledningen till all denna ovisshet är på grund av att Samsung själva inte har en aning när telefonerna kommer till Sverige.


    CDON är typ bästa återförsäljaren i dagsläget med att ge information som känns trovärdig och de ligger verkligen i med att göra sina kunder (och även de som inte är deras kunder) så nöjda som möjligt. Riktigt uppskattat!
     
    erikd, foxman, Ellet och 7 andra gillar detta.
  9. j0han

    j0han Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Så teh white is the wai to goo :D
     
  10. MrSGS2

    MrSGS2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Avbokade min nyss på CDON känns som att den blåa versionen kan komma dra ut på tiden innan den produceras för full rulle så alla får den för leverans, CDON han inget fel med detta att gära ska någon dras fram så är det dem högst upp i Samsung kedjan som borde få foten för deras seghet kring produktion och framtagning av kvaliatib färg på nallen!
     
  11. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Telia bekräftar och lovar leverans av blå 3a den 19/6 .. Jag lade order 22/5



    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  12. Frolle

    Frolle Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okaj, låter väl sådär.. Men måste hålla med om att CDON har gjort det bra, tex Halebop (som jag har bokat från) har inte ens gått ut med information om försening officellt via mail. De har svarat på sin facebooksida men det är de enda.

    Men de 4 stora operatörerna, Telia, Tele 2, Telenor och 3? Eller tror ni Halebop får in, eftersom de är "sammarbetspartners" med Telia.
     
  13. Hellscreamer

    Hellscreamer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag sj skippar SGS3 och köper en helt ny SGS2 till ett riktigt bra pris. Enligt mig själv ser jag inte så många uppgraderingar på S3an mer än processorn så SGS2 duger för mig.
     
  14. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Jag håller med till fullo. Vill man ha den blåa är det ju bara ta det lugnt och vänta. Självklart vill jag också ha min nu, men jag är inte så barnslig att jag inte kan vänta ett par veckor om det behövs.
    Dessutom ger det bara communityn mer tid att skaka fram custom roms och kernels innan man får sin telefon :)
     
  15. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Skärmen och batteriet I'd say.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
    tidsoptimist gillar detta.
  16. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Bara och köpa 2000mah-batteriet till s2an
     
  17. Bergling

    Bergling Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Lenovo Tab 4
    Övrigt:
    Mi Box 3
    En av de främsta anledningarna att det blir S3:an för min del, är att det inte finns någon begränsning av minnet man kan installera appar på. Visserligen räcker 2 GB (som på S2) ganska långt, men varför överhuvudtaget ha en begränsning? Många av dagens spel är rätt stora och det plockar på. Kommer ju att kännas som rena himmelriket från Nexus One, där jag hela tiden ligger och balanserar på gränsen innan varningen om lite minne poppar upp. (blev kanske lite OT).

    Men CDON skall helt klart ha en eloge för att man aktivt gått ut med information.
     
  18. Dahliz91

    Dahliz91 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Halebop är Telia.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  19. ZlitZ

    ZlitZ Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Cdon har ju inte heller gått ut med nått officiellt. Man har ju inte fått något email från dom, har endast fått läsa om det på detta forum.
     
    Satoki och ZyvoX gillar detta.
  20. Satoki

    Satoki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2011
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro
    Någon som använt Samsung Navigator Vouchern? Är den nå bra? Eller precis likadan som navigatorn i google maps?