Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

  1. nukie

    nukie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    72
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Iphone 12
    Platta:
    Samsung S8 Ultra
    Platta 2:
    Samsung S8
    Blir min DOA godkänd blir det byte till SGS3 för mig också. Var mycket nöjd med min HOX men störde mig på "svallet" vid kanterna och glipa runt kanterna. Det skall inte behöva vara så på en top of the line produkt.
     
    mikaelgo gillar detta.
  2. albinsson

    albinsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    +1 på den

    Skickade iväg min tredje nu. Svall på vänster sida men EJ på höger borgar väl för att det inte "ska vara" så....
    Skulle dom mot för modan säga att det "ska vara" vågor får jag väl DOA den för att högersidan ej uppvisar dessa ;)
    Tråkigt....
     
  3. bYkICr

    bYkICr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Fick du betala mellanskillnaden? Det behöver inte jag, bytte rak av bara. Nu e jag supernöjd med min S3.
     
  4. CaptainObvious

    CaptainObvious Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ni som fått HOX utbytt till SGSIII efter ett antal DOA, har ni cashat HOXen eller tagit den med tele2´s MAXI eller TRE´s Total och ändå fått den bytt?
     
  5. Johnkan

    Johnkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Jag bytte på mitt abb, Tele 2 Maxi Unlimited. Betalar inget extra utan byte rakt av. Butiken får ju samma ersättning för HOXen oavsett om du använder den eller ej så ska inte vara något problem, HOXen var ju värd samma som S3 när kampanjen fanns.

    Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
     
  6. CaptainObvious

    CaptainObvious Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tackar för svaret. Köpte du din hos TPH? Var meningen att samma skulle hända mig idag men vi stötte på patrull tydligen eftersom den inte ingick från början fick jag till svar efter dom ringt nåt samtal. Dom skulle försöka få tag på nå folk på måndag igen som tydligen hade gått hem för dagen.

    (Köpte också Tele 2 Maxi Unlimited med HOX hos THP)
     
  7. Johnkan

    Johnkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Stämmer visserligen men telefonerna har samma värde (ungefär) och TPH får ju en ersättning för att dom skickade med HOXen på abbet, så egentligen ska det inte göra någon skillnad för dom och efter 3 byten eller vad det är så tycker man väl att du har rätt till att byta produkt, men vid rätt argument och rätt person man pratar med så går det såklart att göra tidigare också.

    Som sagt, gör ingen skillnad i pengar för företaget. läste att någon fått betala mellanskillnaden i pris eftersom HOX sjunkt lite men blir ju inga pengar i det stora hela. Du betalar ju inget per månad för telefonen :-)
     
  8. murak

    murak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    ZUK Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Min tredje och nuvarande vid är än så länge felfri (hw23) och nu när allt funkar får jag säga att det är en trevlig telefon. Sense 4 ger jag inte mycket för dock, men det är jag det.
     
  9. RickardCK

    RickardCK Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    HOX eller SGS3?

    Ni som har bytt till SGS3an, vilken gillar ni bäst? Vilka är de eventuella för och nackdelarna? Gillade HOXen väldigt mycket men funderar på att byta pga alla defekter denna modell medför.
     
  10. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 272
    Mottagna gillanden:
    469
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Jag måste haft tur. Fick en fungerande efter bara ett utbyte

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  11. Dodds

    Dodds Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    HOXen känns bättre att hålla i pga materialvalet . Designmässigt hugget som sticket. Prestanda i vanliga appar känns lika snabbt. Skillnaden som var viktigast för mig var att efter fem One X med allehanda hårdvarufel valde jag en s3 som funkar bra redan från början. Hade One X bara varit hel hårdvarumässigt hade jag inte känt jag velat byta :)
     
  12. aframo

    aframo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    3 av 4 One X jag Doat har haft ljusläckage i den nedre högre delen av telefonen.
    Har ni också märkt av detta?


    Kolla gärna upp detta på eran One X och bekräfta om ni har det eller ej.
    Enklast att testa detta är om du befinner dig i ett mörkt rum och telefonens touchknapp lyset är på och kolla på detta området jag ritat med rött.

    [​IMG]
     
  13. RickardCK

    RickardCK Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min hade också det men jag tyckte att det inte var så besvärligt om man tänker estetiskt. Men funktionellt kan det vara dåligt då vätska eller damm kan ansamlas där.
     
  14. mikaelgo

    mikaelgo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2009
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER


    jag fick ju det tyvärr, men jag fick ett väldigt bra pris på HOXen men de kunde inte ge det på SGS3an. men det spelar ingen roll , jag är toknöjd nu.
     
  15. burton666

    burton666 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  16. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=74592

    kanske har med det att göra?
     
  17. CaptainObvious

    CaptainObvious Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det ordnade sig i slutändan :) Idag gav dom mig en sgsIII och jag kan äntligen släppa allt strul jag haft med denna htc-modell, pallade inte att invänta en 4e hox. Orka.
     
  18. nukie

    nukie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    72
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Iphone 12
    Platta:
    Samsung S8 Ultra
    Platta 2:
    Samsung S8
    Det varierar naturligtvis på var du köpt telefonen om du inte hanterar problemet direkt med HTC. Själv köpte jag min på CDON och min första DOA telefon levererades till dom den 30:e April och min nya dök upp på posten den 24:e maj. Min andra DOA har nu varit i CDONs ägo sedan i torsdags och det är tyst som i graven. Andra här på forumet har fått vänta ännu längre, så räkna med någon eller några veckors hantering. Har svårt att tro att en reparation skulle gå fortare än en DOA :)
     
  19. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Igår var det min tur att lämna in min HOX, helt rakt av så slutade allt ljud att funka, varken lilla högtalaren vid örat eller stora högtalare funkade, inte ens vid uppspelning av media. Inte heller mikrofonen funkade. Det och svajande wifi fick bli min reperationsorsak.. Så vi får väl se hur den blir efter den blivit lagad eller utbytt, vilket det nu blir, har era mobiler bytts ut eller lagats?
     
  20. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Är det ens värt att köpa en HTC One x efter alla dessa fel? jag skall köpa en ny telefon imorgon, antagligen en HTC one x eller en samsung galaxy s3. När man läst alla fel på htc så vet jag inte om jag vågar köpa den eller inte. Eller är den nya leveransen av telefonen fungerande? och ni som har doat nu är ni som fått den vid släpp?