Fråga: Är det värt att köpa One X?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Andyiy, 3 jun 2012.

  1. Andyiy

    Andyiy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Det verkar vara sjukt mycket problem med luren, i alla fall av vad jag har läst här inne..Ska man köpa den eller inte? Gillar inte S3ans design och vill helst hålla mig till HTC men det verkar vara mycket problem med telefonerna?
     
  2. orangesanfransisco

    orangesanfransisco Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tror att det är prisvärt, i och med att den är ca 4600:- billigast (http://emporiolive.com/product_info.php?products_id=1551), har en hemma och känns väldigt bra och av hög kvalité, snabb och allt; lägre pris än S3. Trots ingen sd plats så funkar det bra och det räcker med 26 GB
     
  3. Phoenix95

    Phoenix95 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag undrar exakt samma sak. S3:an kändes riktigt plastig och inte alls så premium som den ser ut på bild. Dock är detta min åsikt. Som du säger, orangesanfransisco, så är den mycket mer prisvärd än S3. Dock är det så många som DOA:at den och jag känner mig därför kluven och osäker. Om jag nu får lov att låna din tråd Andyiy, hur stor är chansen uppskattningsvis att man får en DOA om man köper den så här dags?
    Är vågor på skärmen nu officiellt vanligt enligt HTC? (om möjligt, skulle någon kunna lägga upp en bild på detta problem)?

    Tack, och ledsen att jag snor tråden lite såhär :)
     
  4. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo jag har aldrig kört en bättre lur och klämde aven på en leksakslur som SGS3 i veckan.....:teeth:

    Gör så här, köp INTE luren via weben, inte heller Phonehouse som verkar ha usla rutiner. Vilka sunkförsäljare :P

    Gå in till Elgiganten, Siba eller MediaMarkt och gör upp med säljaren om vad som gäller. Jag tvivlar starkt på att några av DOA-lurarna finns kvar nu, enligt uppgift så var det problem under ett fåtal dagar med produktionen.
     
  5. DigitalDeleriu

    DigitalDeleriu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    1 146
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    ROM:
    Stock
    Håkler med föregående talare. S3 är säkert ingen dålig telefon. Men den är klen i ljussättningen. Man vill ju se vad som står på skärmen. Även i solljus. En del som klagat på det. Men som sagt. Jag kommer säkert köpa den framöver. Men one x e bra telefon. Funkar flawless här. Var lite strul i början. Dock kan jag säga att s3's gps e dunder. Låser sjukt fort.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  6. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Jag har då inte haft ett ända problem med min. Köpte den första veckan den släpptes i en Telenor butik.
     
  7. beretta

    beretta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Inget fel på HOX, klämde och kände på en som jag sålde vidare. Den känns väldigt premium. Har en GNote till vardags och blev jäkligt sugen på att behålla HOXen som jag fick vid beställning av abb. Dock är jag inte särskilt positiv till att man inte kan komma åt batteriet.
     
  8. aframo

    aframo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Är du petig, köp inte One X just nu, ge det några veckor - någon månad. Jag har DOA't ett flertal och oftast samma fel på alla. Ljusläckage på den nedre högra sidan + att chassit knakar till på den vänstra sidan strax under laddnings uttaget vid lätt tryck. Och vågor vid tryck har det funnits på alla, dock inte den första jag DOA :/.

    Men annars är det helt klart värt att köpa One X!
     
  9. Prelow

    Prelow Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    2 688
    Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Köp en S3:) Har haft HOX och nu S3. Kan säga att jag är mycket nöjdare med S3an:)
     
  10. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Du kanske bör vidare utveckla just varför så TS har något argument just varför han bör köpa en S3 istället för en HOX? Alla har som sagt inte haft otur och fått en oduglig lur.
     
  11. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Att fråga om man ska köpa Hoxen eller SGS3 i ett HOX-forum är som att fråga om Bajen är bäst på Gröna Jägaren.

    Mitt svar är iaf: ja, köp HOXen.

    Problem uppstår med alla andra telefoner. Gå in i random forum och läs. Man får snabbt uppfattningen att alla telefoner är fulla av fel. Det är ingen rättvis bild av verkligheten.
     
    MatDiggy gillar detta.
  12. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo och tilläggas från mitt "klämmande" är ju att luren är ful eller ser mycket billig ut där den ligger på hyllorna bland alla andra lurar.

    Sen har jag inte följt buggarna med SGS3 men sannolikt så är det mindre mjukvaubuggar, HTC fick forcera Sense 4 och Android 4 plus Tegra 3 optimeringar och helt klart så var det för kort tid. Jag trodde aldrig man skulle ge ut en lur med Sense 4 så tidigt.o_O
    Nu har man då rättat de mesta i HOXens mjukvara med flera uppdateringar.

    Sen är det ju helt klart två bra lurar :D och jag ser ju mycket hellre att man köper en SGS3 om man stryker HOX än en iPhone 4 eller ännu värre en Lumia..:P
     
    Last edited: 3 jun 2012
  13. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Det här är ingen bra diskussion och väldigt OT, men hellre en Lumia än iPhone 4. :P
     
  14. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Nä... det räcker med "Hin-håles" mjukvara på en lur :ehm:.... Android o iOS har då även samma rötter så det är enklare att hantera.

    Slut OT...;)
     
  15. Ackia

    Ackia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag är nöjd i alla fall. HOX leverera kvalitet även om den är lite otursförföljd. Jag gjorde misstaget att DOA min första HOX på grund av en mini-glipa i neder-kant vilket resulterade in ett jag tömde TRE's lager i uppsala då de fått en otroligt dålig batch (jag och en säljare som DOA:de sin HOX lyckades tömma lagret på 2 butiker). Men efter det har jag varit nöjd. Inga glipor, inga problem med mjukvaran och inga vågor på skärmen. Pratade med TRE också och de fick in en ny runda dagarna efter det och de har inte DOA't en enda efter det vilket är mycket ovanligt på en telefon tydligen. Inte ens någon som ångrat sitt köp.

    Det är väldigt mycket en värdig uppföljare till 2010's Desire, på gott och ont. Lite begränsad på grund av hårdvara men kvalitet långt ut i fingerspetsarna på både mjukvara, hårdvara och design.
     
  16. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo en sak vad menar du med "lite begränsad pga hårdvara" ?

    Jag tänker på Tegra 3 och den har man ju lyckats tygla, nästa steg är att nyttja chipet optimalt.
     
  17. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    HOX är helt klart den bästa telefonen jag har haft att göra med. SGS3'an har lika bra hårdvara med Touchwiz har i min mening inte en chans emot Sense. SGS3'an är dessutom mycket halare och i mina händer ligger HOX'en mycket bättre och stabilare :)

    Jag tror att chanserna att få en telefon ur den första batchen som verkar varit den mest problemfyllda jusst nu är minimal. Iallafall om du följer Pluns råd och köper hos t.ex. Elgiganten som har stor omsättning.
     
  18. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Har båda och som flera andra sagt, båda har sina +/-.
    Gillar skärmen på hox och även på s3 men i stark sol ser man inte så bra på s3 som på hoxen.
    Men man kan ju sitta ta upp sak för sak, men i stora hela 2 riktigt bra lurar båda två som du 99% kommer vara nöjd med.
    Var emot s3 för det är som sagt "plastigare " men när man väl fick den i handen och nu efter en vecka känns den hur skön som helst.
    Dock känns en Hox mer "solid" än s3 i bygget(förutom kameran som sitter skit )..enligt mig i alla fall. :)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  19. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo den stora fördelen med MediaMarkt, Elgiganten, Siba, Expert är att man köper av en riktig säljare, man öppnar gemensamt kartongen och kollar på plats hur det ser ut.

    Sen pratar man igenom DOA-biten med säljaren och åker hem och laddar/testar luren.

    Betydligt tryggare än via webben.
     
  20. Marianne

    Marianne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Svar ja. :)