Problem: Inget ljus på skärmen?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av donempaso, 4 jun 2012.

  1. donempaso

    donempaso Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    Har en nexus med aokp m5 och franco m3, nu idag så switchade jag mellan flightmode när jag fick en radiodrop och efter det en reboot. När luren sen hoppar igång och man låser upp den första gången så mörknar skärmen helt, du kan se svagt när det är kålsvart i rummet men annars är det svårt. Det är som om all skärmljus bara försvinner!!

    Nån som vet nått? Tacksam för svar!

    Ps. går inte att ringa på heller så nått har gått knas.
     
  2. Pake

    Pake Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Samma här

    Exakt samma sak hände mig idag. Jag körde FoxHound och GLaDOS. Efter en reboot blev skärmen nästan helt svart, bara svag lila text.

    Jag testade att wipa dalvik och cache, men det hjälpte inte.

    Jag gjorde en restore (hade en ett par dagar gammal) och då fungerade allt igen. När jag sedan uppdaterade kerneln (imoseyon) mha franco-appen blev det likadant igen.

    Efter det gjorde jag restore igen och det fungerar. Har inte vågat uppdatera kerneln efter det.
     
  3. donempaso

    donempaso Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Wipa dalvik och cache och samma för mig, ingen skillnad alls. Gjorde factory reset och då började det hända grejjer, dock så kan jag fortfarande inte ringa med luren av nån anledning. Det ända jag vet jag gjort idag är ju att sitta och pilla lite med klockfrekvenzen men det gör jag rätt ofta så vet inte vad det kan handla om !
     
  4. Pake

    Pake Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag hade max-CPU:n på 1400 MHz när det hände, men har haft det i flera dagar utan problem.

    Nu har jag underklockat till 920 MHz. Ska ta och testa lite mer framöver, jag kan inte förstå vad felet är. Det jag har på känn är någonting med Kerneln eftersom det fungerar med IMOSEYON (3.0.32). När jag lägger in senaste (3.8.0) skiter det sig igen.

    Jag kan ringa, allt verkar fungera.
     
    Last edited: 4 jun 2012
  5. donempaso

    donempaso Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hmm som sagt gjorde jag en reset och då funkade det men nu så kom det tillbaka, körde fortfarande franco m3 men testade IMOSEYON (3.8.0) via franco.updater, det verkade funka en kortis men slutade funka direkt sen. Får väl göra som du och flasha en äldre version.

    Funkade det för dig då utan reset?
     
  6. Pake

    Pake Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ja, ingen reset. Jag kör dessutom på 1200 MHz igen utan problem. Har dock inte bootat om, får se om det kommer tillbaka efter omstart.
     
  7. AKERSKUUUG

    AKERSKUUUG Adult Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    513
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    HTC One M8
    Telefon 3:
    Apple iPhone 6 Plus
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Detta var ett problem med version 4.9.1 av Francos applikation, tror jag.

    Stötte på samma problem, kollade Color Multipliers i applikationen och såg att alla ställt sig på max (något som borde givit en mycket ljus skärm). När jag ändrade värdet på någon av dem så rättade felet till sig.

    Version 4.9.2 ska ha åtgärdat felet enligt uppdateringsinformationen på Play Store. :)

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
    donempaso och Pake gillar detta.