Fråga: Är Nexus lätt repad?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Galax, 4 jun 2012.

  1. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Tja, fick precis hem min Nexus, min fråga är: Måste jag vänta till imorrn då jag kan köpa skärmskydd eller är det bara att tuta och köra?

    Om jag kör utan kommer jag inte sätta på ett senare.

    Jag använder telefonen flitigt då jag går i skolan, den kan stötas mot något bord som jag lutar mig över när den är i fickan, kan lätta glida ner några kronor eller nycklar i fickan också.

    Vad rekomenderar ni?
     
  2. The Void

    The Void Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag har fått flera små repor på min skärm efter ett halvårs användande och jag tycker att jag är ganska försiktig. Fick inte en repa på min förra mobil, HTC Legend, som hade gorilla glass.
     
    Galax gillar detta.
  3. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER


    Okej, tack för svar, får köra med en galaxy mini tills jag får tag i ett skärmskydd då ;)
     
  4. Swendroid

    Swendroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Gör det! Har vårdat min som ett barn men har trots detta fått både två och fyra repor. Bättre var det med gamla Heron som var med om allt upptänkligt utan att repas.

    Skickat från min GN
     
    Galax gillar detta.
  5. Blabert

    Blabert Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    773
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Har haft min konstant i ficka med mynt och annat utan problem.. Har en liten repa dock, men den kom när jag halkade i vintras och luren åkte 10 meter på is med skärmen nedåt..

    Sär skrivet med SwiftKey 3 och Tapatalk 2
     
    Galax gillar detta.
  6. Zender

    Zender Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja den verkar vara ganska känslig för smårepor. Har haft min sen januari utan något skydd och den är full av just smårepor som syns i starkt solljus.
    Personligen så stör det mig inte så mycket men sänker helhetsintrycket en del.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  7. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER


    Det är precis sånna små jävlar jag inte klarar av haha, grov repa över skärmen är inga problem, men dom där små jävla...

    ;)
     
  8. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Ha absolut inga mynt eller nycklar i samma ficka! Jag tog på mig ett par gamla shorts som jag Tydligen hade en 5 krona i, stoppar ner telefonen och plockar upp den efter 10 minuter och då är halva skärmen full med små repor.. Efter det känns det som att det blir mycket lättare repor, stora som små..

    Detta hände ungefär 4 veckor efter jag hade lagt 2 000kr på en helt ny display så jag blev inte så jätte glad..
     
  9. Pbateman

    Pbateman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Haft min sedan februari, ligger i fickan med massa annat och jag har inte en repa på min.
     
  10. alexm

    alexm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    1 028
    Mottagna gillanden:
    104

    MINA ENHETER

    Har haft min sen december och den är helt repfri! Självklart har jag inget annat i samma ficka som luren.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  11. gripen

    gripen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    938
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Tycker det är ganska hysteriskt det där med att använda olika skydd hit och dit på sin telefon. Jag har min Nexus i ett gummifodral för greppets skull, men det skulle inte falla mig in att sätta på nån plastskiva på skärmen...
     
  12. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det beror ju på vad luren används till oxå. Jag turfar mycket och är således ute i alla möjliga väder och igår var olyckan framme för mig då min hållare till cykeln fick för sig att dampa och trilla av cykeln. Det resulterade i skav på 3 hörn på luren. Nu är det inte nån stor deal eg men det stör mig som är lite pedantiskt med mina ägodelar och hade jag i det ögonblicket haft en kondom på luren oxå så hade ingenting hänt alls.

    Så hysteriskt eller inte så är det användbart och samma gäller ju såklart för skydd för skärmen i vissa miljöer. Telefonerna idag är ju så oehört dåligt byggda i androidvärlden så man blir mer eller mindre tvungen att köpa tillägsprodukter. galaxy nexus är horribelt hal iaf i mina händer och glaset är helt klart något man snålat in på från föregående gorilla glas tex.

    Nu väntar jag på nästa nexus för jag antar att det inte är sådär vansinnigt enkelt att byta och "bodyn" på luren.
     
  13. Pake

    Pake Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vax

    Jag lade på ett lager Turtle Nano(någonting) bilvax på skärmen första dagen.

    Jag har inte fått några som helst repor, trots industrijobb och luren i arbetsbyxornas ficka.
     
  14. Astrofaes

    Astrofaes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Köpte min Nexus i början av januari och har inte fått några repor överhuvudtaget. Det enda jag använder är en "pouch" som kostade några kronor på Ebay.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  15. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 740
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Jag upplever Gnexen som ganska lättrepad , har fått några smårepor och sen har jag fått lite skavmärken uppe i bägge hörnen på bodyn. Inget som stör mig personligen, men jag kan tänka mig att en del andra inte skulle vara förtjusta. Övetlag tycker jag den känns ganska rejäl, men samtidigt känslig för små skavanker.
     
  16. Isaak

    Isaak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Varför skulle den vara lätt repad? Vem skulle köpa en repig telefon?
     
  17. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Tack för svaren!

    Telefonen är rootad och har skärmskydd så nu är den ready to go ;)
     
  18. jollelund

    jollelund Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    1 219
    Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Jag måste också instämma efter att ha ägt 2st Nexus vid olika tillfällen. Det är dock inte nycklar och liknande som repar, utan snarare små mineraler, små små sandkorn och liknande som den är känslig för.

    Jag skulle ändå aldrig sätta något skärmskydd på en Nexus då den har den mest underbara skärmen jag har använt vad det gäller känslan när man sveper och drar på skärmen, dessa små repor till trots.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  19. huttala

    huttala Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag säger som många andra, skärmen är lättrepad i jämförelse med andra telefoner. Jag har haft flertalet andra android telefoner som är helt repfria, utan skydd.

    Min Nexus fick en repa efter drygt en vecka, och jag har aldrig något annat än telefonen i den fickan som telefonen är i. Hade efter det skärmskydd ett tag, men det tar ju helt bort känslan på touchen, så nu får man vaar extra försiktig istället, utan skrämskydd.
     
  20. TassM

    TassM Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Har haft min sen i december, inga repor.

    För övrigt förstår jag inte hur folk kan använda fodral/skärmskydd. Gör den ful för att inte riskera att den blir ful? Förstör känslan i skärmen för att undvika att förstöra känslan i skärmen? Helt ologiskt...
     
    Isaak, HenrikLundqvist och gripen gillar detta.