Övrigt: VIKTIGT! Samsung levererar inte några blå Galaxy SIII till Skandinavien inför release

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av CDON.COM, 23 maj 2012.

  1. Tellmeister

    Tellmeister Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nationaldagen är officiellt den sämsta högtiden på året.
     
    Dahliz91 och Davil gillar detta.
  2. j0han

    j0han Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Soooo agree. Min beräknas komma imorgon. En vit.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  3. alexelrey

    alexelrey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    961
    Mottagna gillanden:
    292
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Sannerligen, kan inte alla jobba som vanligt idag så att man får hem Big Blue snart!?
    Ingen grillfest utan samsung galaxy s 3!
     
  4. kwakiz

    kwakiz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2012
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Får min blåa telefon imon. Beställde den 15e:)
     
  5. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Det enda jag kunde utläsa i din post är att du ville ha en blå men var lika otålig som en treåring och nu är förbannad på dig själv för det, och skyller på en kundtjänstmedarbetare med för lite information.

    nu kommer nån annan få sin blåa telefon tidigare, tack vare att du inte kunde hålla dig, så nån blir ju säkert glad iaf :)
     
    Tiny Turtle, Dahliz91 och BjF gillar detta.
  6. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Det jag kunde utläsa är att han är förbannad på cdon för att man säger en sak men gör något annat. Låter som en treårings beteende enligt mig från cdons sida.
     
  7. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    säger en sak men gör nåt annat? om de ena dan inte har nån info om att några telefoner kommer dyka upp inom den närmsta tiden och sedan ändå får in ett gäng dan därpå, vad har de då gjort för fel? de sa ju den informationen som gällde när frågan ställdes.
     
  8. mOcus

    mOcus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag tycker nog att cdon har gjort vad det kunnat. Alternativet hade varit och knipa käfft. Jag har varit med om liknande när jag beställde en skärm från ett ställe. Vid stunden fanns det lager, direkt efter beställningen så blev den restad. Ringde dem någon dag senare o de visste inte när den skulle komma in igen. Han på kundtjänst sa att det kunde ta tid. Dagen därpå var min skärm skickad. Som tur var annulerade jag inte min order utan var kall o hoppades.

    Hade ni mått bättre om cdon inte hade gett er någon status alls?

    Skickat från min Nexus One via Tapatalk 2
     
  9. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Det skulle hållt tyst som alla andra. Litar inte ett dugg på cdons kundtjänst eftersom dom. Har gett mig fyra datum. Och inget av dom inte har dom hållit. Tycker du det är OK?
     
  10. BjF

    BjF Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3
    Ja jösses.

    Har man så otroligt svårt att vänta på en telefon så man byter till en färg man egentligen inte vill ha för att få den 2 veckor tidigare får man nog stå sitt kast.

    Känns det bra för er när killen brevid på bussen som inte var tvungen att ha sin FÖRST plockar fram sin blåa? :)
     
    Nephisto, wuqqs, Freijd och 1 annan gillar detta.
  11. Padishar77

    Padishar77 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kommer att känna så skönt att sitta med den blåe. Se hur han som har den vita snegla på den. :) såg en vit igår och man sneglade själv.

    Hoppas man får den innan helgen annars är det bara att vänta till nästa vecka. Beställt från tele2 och fått ordernummer så den borde vara på väg. Snacka med brightpoint och förklarade hur det låg till. Innan tisdag nästa vecka annars så makulera jag beställningen. Orkar inte med strulet från tele2 längre. Sista gången man förbeställer nåt på nätet. Funkar aldrig att få nåt innan de är ute i butikerna.

    Vad är syftet med att lägga en förbeställning när man inte prioteras av tillverkaren att man är villig att köpa grisen i säcken.
     
  12. Kung

    Kung Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2012
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    vill minnas att cdon sa felaktiga datum på xperia s också. mycke tidigare än vad som sagts av sony själva kolla xperia s trådarna, fick bla. mig och många fler att för boka hos dem sluta iaf med att ja avboka och åkte till butik å köpte den hos phonehouse
     
  13. torbear

    torbear Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Men nu är det ju så att Samsung själva nämnde 29 maj som officiell säljstart.
    Är det då fel av CDON (och alla andra butiker dessutom) att lita på detta?

    Det är Samsung som har tabbat sig från första början och fortsatt att göra så med sin brist på information, vilket försvårar för butikerna att sköta sitt jobb med kundrelationer.
     
  14. Kung

    Kung Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2012
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    japp helt rätt att det är samsung denna gång, men syftade på tidigare i tråden där folk fått datum av cdon. finns ju flera som fått olika datum av cdon om man läser runt lite
    btw så finns redan telefonerna i butik både blå & vit ...
     
    Last edited: 6 jun 2012
  15. Dahliz91

    Dahliz91 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Vilket annat datum än första release dagen har de sagt? De har sagt att de fått höra att det kommer ta 2 veckor innan de kommer och sen har jag hört troligen 3-4 veckor. Men då säger de bara vad de får höra. Vad mer kan du förvänta dig? Kan man verkligen kräva av CDON att de ska veta mer än Samsung Sverige? Eller menar du att det är bättre att de kniper käft och inte meddelar kunderna vad de fått höra?
     
  16. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Första fick vi veta att dom skulle komma den 29 enligt plan. Sedan slutet av vecka. 22. Sedan mitten av juni till slutet. Sedan så dom att dom hade vita inne när jag bytte till vit så jag skulle få den innan helgen. Dom hade inga på lager så skyll inte på Samsung för att cdon inte har koll på sitt lager. I min värld är detta 4 st och inget av dom här cdon hållt. Nog om det. Jag köpte vit och den snygg den med men jag är besviken på cdon eftersom dom strular så mycket så jag går miste om allt som extra som jag skulle ha fått från cdon. Samsung. Navigerings app. Kontantkort. Och rabatten.
     
  17. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Min telefon befinner sig just nu i Örebro (där jag bor) postterminal! Fyfan så nice!!!!
     
  18. västeråssnubben

    västeråssnubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    597
    Mottagna gillanden:
    192
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra
    Platta:
    Samsung galaxy tab s6
    Övrigt:
    Samsung galaxy watch 6 classic 47mm
    Hoppas CDON Svarar mig idag! Fortfarande sjukt nyfiken på varför dom hoppat över mig trots min beställning 8/5
     
  19. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Jag kan svara dig. För dom har fått ett fåtal och dom skiter i turordning. Officiellt säger ber dom om ursäkt för missen men skyll inte på oss. Skyll på Samsung.
     
  20. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    samma här :)