Fråga: Prisvärdaste abonnemanget med S III, Telenors 299:-?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Timilim, 3 jun 2012.

  1. G3n3ral

    G3n3ral Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Som jag misstänkte eftersom det bara kunde vara den enda tänkbara lösningen.
     
  2. Lasse-hatten

    Lasse-hatten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    MediaMarkt: Telenor 149 + förhöjt 220 - Telenorrabatt 70 - MediaMarktrabatt 30 = 269kr/mån i 24 månader. Antagligen samma med övriga Telenorabonnemang.
     
  3. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Jaså, vet du om detta gäller alla Media Markt?
    Kör de driven för alla eller måste man förhandla sig till den, nyttja något specialerbjudande?
    Antar att telefonen är olåst där..
     
  4. Lermontov

    Lermontov Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2012
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen som har en kommentar?
     
  5. Lasse-hatten

    Lasse-hatten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag var på MM i Lund. Om det gäller på fler ställen vet jag inte, men säljaren, som har ett munväder utan dess like, sade att det var MM som bjöd på de 30 kronorna, han sade inget om Lund.
    Jag behövde inte förhandla, säljaren mer eller mindre tvingade på mig det. Det jag gjorde var att binda ett tidigare obundet abonnemang. Samtidigt bytte jag från pott 199 till pott 149, med i princip samma villkor (förutom 1 Mbit i stället för 3). Så man kan säga att jag fick ytterligare 50 kr i "rabatt". Dessutom band vi ett abonnemang till, på samma villkor, och fick då Fritt familj gratis. Telefonen är olåst.
     
  6. Johnkan

    Johnkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Då har säljaren lagt fram det lite "felaktigt".

    Du får 50:-/mån rabatt för att du tecknar ett Pott 149, sen får du ytterligare 30:-/mån + familjetjänsten gratis om du tecknar två abonnemang. Så inget som har med MM vad jag vet om utan det är en förmån du får vad nyteck/förlängning av två abonnemang vid samma tillfälle.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  7. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Vad är det för nya regler som kommer?

    Var det att man som max ska kunna binda sig 12 mån eller att man ska kunna välja att bara binda sig i 12 mån oavsett operatör?
     
  8. Lasse-hatten

    Lasse-hatten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det tror jag inte. Telenor ger 70:- rabatt vid köp av S3 och pott 149. Det gör de även på sin hemsida. De extra 30:- fick jag, enligt säljaren, av MM, även vid tecknande av endast ett abonnemang. Fritt familj gratis krävde dock två abonnemang, men det skrev jag att vi tecknade. I och för sig spelar det ingen roll var rabatterna kommer från, det är slutsumman som räknas, och den blev 269:-
     
  9. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Ringer du en hel del kanske detta är att föredra.
    Dock för du ju bara surfa 3 GB per månad, vilket kanske inte är så kul de kommande 2 åren..
    Personligen skulle jag absolut skaffat Telenors 299:- per månad istället, där man får 1 Mbit fri surf (kan teoretiskt begränsas till 0,5 Mbit ifall man surfar 10 gånger mer än normalt, just under tider med hög belastning), 3 000 SMS samt 149:- att ringa för (69 öre per minut).
    Jag vet att förra gången jag hade Telenor så fick man något "under 26" på köpet ifall man var just under 26 år, vilket innebar att man ringde för 0:- per minut till andra med Telenor (samt fick fria SMS, men detta ingår ju redan i abonnemanget). Dock osäker på om detta fortfarande gäller.

    Den största anlednngen till att jag väljer Telenor framför Tele2 är dock täckningen (i Göteborg), Tele2 har minst sagt urusel täckning, i alla fall där jag brukar befinna mig...
     
    Lermontov gillar detta.
  10. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Spelar ju roll för alla andra som är intresserade att skaffa en S III med Telenor ;)
     
  11. Nuukeer

    Nuukeer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det verkar tyvärr vara som så att jag inte kan få mobilen levererad dit jag vill om jag väljer Tele2, och kan då inte heller få någon studentrabatt. Därför behöver jag nu hjälp med att välja ett lämpligt abonnemang. Jag vill helst ha 5-10 GB surf, jag skickar få SMS, och ringer 2-4 timmar i månaden (knappt ett samtal per dag)! Jag kommer dessutom att vara uppe i Norrland hela sommaren (några veckor dessutom i norra delen).

    Är Halebop bra? Använder de Telias nät? Hur är Telenors täckning i Norrland? Jag vet flera bekanta som har Tre, så det verkar ju i alla fall fungera där.

    Edit: Är det bara Halebop som tillåter annan leveransadress än folkbokföringsadressen?
     
    Last edited: 7 jun 2012
  12. Rgrk

    Rgrk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det idiotiskt att köpa telefonen kontant och sen köpa abonnemanget separat?

    Jag vill köra på Tele2s studentabonnemang men vill ha den blå vilket inte går att beställa via dem längre.
     
  13. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Ja ;)
    I så fall är det väl bättre att köpa telefonen med abonnemang, sälja/byta den till en blå.. Finns säkert någon du kan hitta som kan få tag i en blå, och byta den mot din nya, oöppnade vita..
     
  14. Rgrk

    Rgrk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nä, om det är enda alternativet kör jag hellre på telefonen och abonnemanget separat. :) Telefonen blir runt 1000 spänn dyrare i slutändan men å andra sidan kortar jag ner bindningstiden till 12 månader. Tycker nästan det är värt det för att få telefonen snabbare och slippa hålla på krångla.
     
  15. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Jag var och köpte telefonen på Media Markt, tillslut... Fanns ingen info om "30:- rabatt per månad" med Telenors 299:-, inte heller hos MM:s kundtjänst hade de hört talas om detta. Så detta är nog något som tillkommer enbart ifall man tecknar fler än ett abonnemang ja.

    Dock är det ju rätt lätt att förhandla bort aktiveringsavgiften.
    Telefonen är även olåst :)
     
  16. fiddler

    fiddler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2011
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    TELENOR- HALEBOB

    Om man nu ska teckna nytt för att ändå förnya sig med en ny mobil, vilket är vettigast?

    Ska man satsa på Telenor Pott 249 eller Halebob Rubbet 249.
    Halebob har ju ändå 200 fria SAMTAL/ månad och eftersom jag pratar lite längre när jag ändå ringer så låter det nästan lite bättre.
    Jag har haft Telenor sedan Europolitans tid men börjar känna att det blir dyrt där, har fått rätt saftiga räkningar emellanåt då potten tagit slut
     
  17. Pandora

    Pandora Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    I helgen öppnar en ny butik på Centralstationen i Göteborg och man firar detta genom att erbjuda en valfri smartphone (samsung galaxy SIII, htc one x, iphone 4S m.m) plus abonnemanget Fastpris Sverige för 699 kr månad, de första 6 månaderna bjuder de på kostnaden och de resterade 18 månaderna betalar man den ordinarie kostnaden. Inom Telenor får man ju fritt byta abonnemangsform vilket i praktiken innebär att man borde kunna byta till 299:- dealen efter de första kostnadsfria månaderna. Låter detta som en bra deal tycker ni?
     
  18. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 175
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    DOCK, när du byter inom Telenors prisplan får du en förhöjd månadskostnad på 250kr OM du går från ett Fast pris Abb ner till ett av deras Pott Abb.
     
  19. Johnkan

    Johnkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Lägg på "tal fritt sverige" på Telenor abbet så har du 250 fria samtal och den bättre surfen med en kostnad på 299 :-)

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  20. johankardell

    johankardell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2009
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag gick in på Telenorbutiken på Centralen (i Göteborg, så klart) och pratade med dom. Det är ett bra erbjudande, helt klart. Men så här är det:
    Telenor bjuder på månadskostnaden för Fastpris Sverige året ut om du binder dig på 24 månader på plats i butiken (och det är bara den butiken vid Centralen det gäller). Dock får du betala mobilens månadsavgift hela tiden. Så om man tecknar sig för detta erbjudande kommer man året ut att få deras bästa abonnemang gratis, men få betala 220:- i månaden för mobilen. När året är slut kan du byta till vilket abonnemang du vill, men du kommer fortfarande att få betala för mobilen.

    Erbjudandet gäller under hela söndagen. Det finns inga S3or på lager i butiken, men dom säger 8 dagars leveranstid för den vita.