Fråga: Hur upplever ni HOX-ägare temperaturen på telefonen vid belastning?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Kalven, 7 jun 2012.

  1. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Tänkte köpa mig en ny telefon och SGS3 faller dessvärre bort pga skärmen (gillar inte AMOLED och avskyr verkligen pentile). De enda alternativen till SGS3 som finns (HOX och Optimus 4x) verkar köra på Tegra, men jag har fått för mig att det är ganska dålig plattform. Hur upplever ni HOX-ägare telefonen? Det som oroar mig allra mest är temperaturen som jag har läst ska vara riktigt hög. Ställer detta till några problem rent konkret, eller är det ingen fara att telefonen blir varm mer än att det känns lite trist? Ni har inte fått några omstarter osv?

    Telefonen är främst tänkt till att spela gamsla spel via emulator och titta på filmer/serier (720p), vilket väl innebär en viss belastning...

    Stressar jag upp mig i onödan över de höga temperaturerna?
     
  2. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Jag märker ingenting att den blir varm iaf
     
  3. anderssoncarina

    anderssoncarina Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A
    I söndags blev jag lite rädd att nåt skulle bli fel när jag åkte tåg. Hade satt i laddaren, hade musik igång via Spotify samt surfade. Efter inte alls så lång tid var tempen uppe i ca 50 grader enligt min batteriapp. Den blev varmast i övre delen, runt kameran och där ladduttaget sitter. Då drog jag ur laddaren, stängde av Spotify och slutade surfa. Lät den vila och då gick tempen ner efter ett tag. Tog det lite lugnt efteråt... Har inte velat utsätta den för något test för att efterlikna detta sen och se om det händer igen.
     
  4. Danne_B

    Danne_B Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Xiaomi mi 9T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi mi 9T
    Telefon 2:
    Samsung galaxy s10
    Min har, enligt batteriappen, blivit max 45 grader. Det var när jag filmade i ungefär tre minuter i sträck.
     
  5. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    jag testade ett tegra 3 spel, riktigt dåligt och mer ett test för att visa vad tegra 3 kan. batteriet bränner man slut på mindre än en timme och telefonen blir riktigt het. min stängde ned sig för batteriet blev överhettat. känns inte som tegra 3 är något för telefoner, chippet bör ha en lite kylfläns eller liknande när man hård belastar den. men sen så belastar nog ingen en quadcore i en telefon till 100%. spela lite vanliga spel och göra vanliga saker med telefonen så blir den inte så varm.
     
  6. Linuz

    Linuz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Spelade final fantasy 8 i 6h igår när jag var sjuk. 41 grader utan laddning. 43 grader usb från datorn. 45 grader med adapter.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  7. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Fasen detta låter inte så kul... Det kanske får bli en S3 lik förbaskat. Det verkar ju kunna bli hur som helst eftersom vissa inte har problemet.
     
  8. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Jag har haft cirka 5 st HOX, har varit och tvunga DOA alla HOX jag har haft, 2 för batteriproblem, när jag laddade och använde telefonen kom den upp i cirka 53 grader, spelade jag spel så kom den också upp i samma temperatur och då tar batteriet slut på cirka 2-3 timmar.

    Har idag en Galaxy S3 och är otroligt nöjd, måste säga att jag upplever skärmen vara skarpare på min S3 än på HOX:en, färgerna är otroligt mycket bättre och PenTile är inte direkt något som man märker av. Rekommenderar definitivt S3 framför HOX!

    PS. DOA:de inte alla pga batteriet, vissa pga andra fel så det visar ju att HOX inte har bästa byggkvalitén...
     
  9. mobilkungen78

    mobilkungen78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Platta:
    Samsung galaxy tab s 10.5 4G
    Max jag kommit upp i är 45grader när jag spelade N.O.V.A 2 ..Aldrig doat eller haft nå övriga problem,bästa luren jag haft
     
  10. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det låter inte som att One X är något för mig. Jag får väl ta mig en funderare på den där jäkla S3:an, jag gillar verkligen inte AMOLED men jag får väl försöka vänja mig... OPtimus 4x kunde vara något också, men den har ju också Tegra så det är väl samma visa där.
     
  11. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Skulle aldrig valt SGS3 framför hox, man sitter INTE och spelar så mycket. alla telefoner blir varma min 4s blev så varm att man nästan brände sig om man spelade som en galning med krävande spel. Men dom vanliga spelen blir luren inte alls varm.
     
  12. mortalis

    mortalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    315
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    blir normal-varm. en dator blir också varm när den jobbar, en bil med, en kropp med. DOA är mitt tips
     
  13. rile

    rile Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    jag hade galaxy s2 innan hox'en och jag märker ingen skillnad mellan dom 2 lurarna gällande värmen under belastning, med laddare i tror jag s2'an blev varmare under spel men jag har inga siffror på det.
     
  14. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag hade också en S2:a innan och störde mig på värmen, men det låter ju skönt att HOX iaf inte är ÄNNU varmare! Jag är väldigt kluven, ska jag köpa en telefon med sämre skärm (S3) men med lagringsutrymme, eller blir det en snyggare telefon med bättre skärm men utan kortplats och en (eventuellt) strulande Tegra...