barnsäkert

Diskussion i 'Applikationer' startad av droidwi, 9 jun 2012.

  1. droidwi

    droidwi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag letar först och främst efter en barnsäker mediaspelare. Med barnsäker menar jag att man kan lämna telefonen till barnet och den kan inte avbryta uppspelandet, dvs inte via skärmen eller några knappar på framsidan.

    Bäst skulle vara att ha en launcher (antar jag) som man kan sätta i barnsäkert läge när man väl har satt igång en app (tex pekbok) så kan inte barnet hoppa ur appen.

    Några tips?
     
  2. mikma

    mikma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    729
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony XZ2 Compact
  3. droidwi

    droidwi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tack, men grejen med kiosk mode är ju att man låser ner mobilen helt och typ måste boota om den för att komma in.

    Det jag tänkte mig är att man tex kommer ur appen genom att trycka på powerknappen, vilket inte är så enkelt får små barnfingrar. Det kräver root, men det krävs för att stänger av homeknappen i alla fall.
     
  4. mikma

    mikma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    729
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Enkeltryck på home-knappen hanteras av launchern iaf, och den kan man ju byta ut. Däremot verkar funktionen att visa aktuella processer inte vara möjlig att ändra utan att ändra ROM:et.
     
  5. stoffisimo

    stoffisimo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det där går att lösa. Appen Toddler Lock fungerar precis på det sättet som du önskar, man trycker på hörnen medurs för att komma till en meny, annars är man fast. Den funkar bra på orootade modeller och så.

    Men det är ju inte en mediaspelare, alltså, så det är ju inte en lösning. Jag vill bara peka på att det går att göra utan att användaren ska strula. :)
     
  6. hetp0st

    hetp0st Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Jag testade Kytephone men blev rädd när jag såg hur mycket av mitt användande som sparas på deras servrar! Kolla in videon, det kanske är något för dig?
     
  7. droidwi

    droidwi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tack för tipsen! Hittade Toddler Video Player Lock som fungerade precis som jag tänkt. Men har inte hittat någon generellt lösning.