Diskussion: ICS 4.0.4 - vad tycker ni?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Destroyedbeauty, 6 jun 2012.

  1. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11

    Det går säkert att åka till Spanien med bilen på tomgång också om man vill, men till vilken nytta skulle ja säga... :P

    En modern smart mobil ska användas på motorvägen!
     
  2. Exodite

    Exodite Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Vilket otroligt unikt och innovativt inlägg!

    Tänk, det har aldrig vart någon random douche på ett forum tidigare som sett det som sin medborgeliga plikt att informera mig att jag inte använder min telefon enlikt den användarmodell som han/hon anser optimal för smartphones.

    Tack för din korrigering!

    Jag skall omedelbart börja köra en massa skit kontinueligt så att min batteritid inte framstår som kränkande mot dem som inte kan förmå sig att släppa sin telefon mer än ett par minuter i stöten.

    .
    .
    .

    Så, fler personer som vill gnälla eller kan vi gå vidare nu?
     
  3. snickare

    snickare Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Ja annars kan man lika gärna plocka fram sin gamla Z 600. Inte konstigt att batteriet håller länge när allt är avstängt. ;)
     
  4. snickare

    snickare Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Bara undrar vad du ska med en sån här lur till när du inte utnyttjar den?
     
  5. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Ja du har ju uppenbarligen stora problem. Ok du har lyckats stänga av precis allt ock lagt mobilen tills du kunnat ta en skärmdump av resultatet. Vi applåderar!

    De flesta andra här använder sina mobiler. Alla vet dessutom att en smart phone som används som den ska laddas i princip varje kväll. Det behöver du inte bli upprörd över... Du får en guldmedalj för det. Nog om detta i den här tråden :-)

    Skickat från min Arc S med ICS
     
    snickare gillar detta.
  6. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Hört
     
  7. Exodite

    Exodite Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Nej, det gör du inte.

    Vad du gjorde vara att göra ett korkat, helt felaktigt och implicit anklagande påstående. Detta visade sig dessutom vara triviellt att motbevisa.

    Vad du gör nu är att försöka rädda din e-peen genom att verka förmer genom ditt mer 'avancerade' eller 'korrekta' användascenario.
    • Det framgår tydligt av mina inlägg både att jag använder telefonen och hur.
    • Du har absolut inget att göra med hur jag använder min telefon.
    • Du har ingen vettig anledning att överhuvudtaget bry dig. Det korrekta agerandet vore att be om ursäkt för ditt felaktiga antagande, det näst bästa vore att ha vett nog att låta saken förbli.
    Skulle väl inte kalla dem stora men det är iallafall minst två problem i den här tråden enbart. Så de är väl omödigt många iallafall.
    Det kan inte vara så att jag bara är sjukt less på alla idioter och förståsigpåare som anser att deras användningsscenario är det enda tänkbara?

    Varenda djävla gång som jag nämner att batteritiden ändrats åt det ena eller andra hållet så finns det en eller flera personer som måste ifrågasätta om och hur jag kan få ut så mycket batteritid som jag gör.

    Och varenda djälva gång jag förklarar hur så tar dessa individer det som en personlig skymf och/eller känner ett instinktivt behov av att behöva förklarar varför deras sätt att bruka sina telefoner är det Enda Rätta (tm).

    I normala fall är det bara infantilt, vilket jag kan leva med, men när jag inte bara uttryckligen förklarat situationen i detalj utan dessutom undanbett övriga kommentarer på ämnet eftersom det tar tråden mer OT än den redan är så är det rent utav ohövligt.

    Så, för att sammanfatta... Jag använder min telefon till att ringa med, skicka det udda SMSet, läsa tidningen på webben, kolla banksaldo, hålla rätt på lokaltrafiken och kolla upp saker på Wikipedia/IMDB osv.

    Med detta användarscenario i åtanke har jag optimerat min batteriprestande, vilket med 2.3.4-mjukvaran kunde ge mig närmare två veckors batteritid.

    Tråkigt att höra att inte alla kan det men det är faktiskt inte mitt fel.

    Jag kommer utvärdera batteritiden med 4.0.4 så småningom, men det kommer rimligtvis ta ett par månader för att få en god uppfattning och jag bedömer det som osannorlikt att det kommer bli fullt lika bra som 2.3.4 eftersom den mjukvaran var rent utav spektakulär när det kommer till batteritid.

    Med det sagt är jag överlag nöjd med batteriprestandan i 4.0.4 av vad jag sett så långt, även om den tycks sämre än föregående.

    Så... är det någon mer som vill få huvudet avbitet eller kan samtliga intressenter förmå sig att lämna detta därhän nu?
     
    AtEase gillar detta.
  8. Destroyedbeauty

    Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Damn, denna tråd blev helt fucked-up och off topic..

    Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
     
  9. Exodite

    Exodite Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ber om ursäkt å min egen sida.

    Blev något av halmstrået som bröt kamelens rygg för min del, även om jag står för vad jag skrivit.
     
  10. pingen

    pingen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    detta har börjat hända mig med. ibland efter en minut eller något kan den fungera igen men sen är det ut med batteriet som gäller
     
  11. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Jag tänker inte bemöta din besserwisser-attityd. Jag tror inte någon annan gör det heller. Dessutom svärd du, vilket inte gör ett seriöst intryck. Du har lärt dig lite nya ord och vill briljera med dem. Hej hopp :-).

    Back to topic!

    Skickat från min Arc S med ICS
     
    Last edited: 10 jun 2012
  12. patrixen

    patrixen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag är mycket nöjd :-D

    Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
     
  13. Destroyedbeauty

    Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Må säga att min Arc S, trots några buggar i mjukvaruväg, aldrig har fungerat bättre. Den verkligen rullar som smör i en stekpanna, allt jag slänger på den tar den emot med flyt efter 4.0.4 updaten. Fördelarna överväger nackdelarna - ni som inte har uppdaterat, borde överväga att göra det. Risken att ångra sig är likasom noll enligt mig.

    Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
     
  14. loftux

    loftux Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2009
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Stör mig lite på placering av "Nödsamtal" precis ovanför hem-knappen på låsskärmen (den med rita mönster). Kommer åt den av misstag flera gånger per dag. Å andra sidan slipper jag nu både en slide för unlock, och sedan upplåsning med mönster.

    Sedan verkar det finnas en bug i upplåsningen, när jag trycker "åter" för att gå ur nödsamtal-läget har telefon några gånger låst upp sig utan att jag behövt rita ett mönster. Men kan inte reproducera det enkelt.
     
    Last edited: 11 jun 2012
  15. androidi

    androidi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Samsung Galaxy A53

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy A53
    Jag uppdaterade i lördags och tycker att det drar mer battri än tidigare.
    Annan sak är att lampan på sidan blinkar inte när jag fått mail. Jag hittar inga inställningar för det.

    Positiv är att man kan välja hur fort skärmlåset ska aktiveras och nya funktioner i program som Mail.
     
  16. Destroyedbeauty

    Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    +1

    Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
     
  17. mrsavage

    mrsavage Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Samma här!
    Drar en jäkla massa mer batteri.
    Och lampan blinkar bara så länge som skärmen är tänd.
    Har läst på xda, det är tydligen en bugg som gör att lampan får "spel" på vissa enheter, bara hoppas och vänta på en uppdatering! :(
     
  18. mupp

    mupp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har även jag problem med notifieringslampan, bara att invänta bugfix med andra ord...
     
  19. denolsson

    denolsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gillar nya ICS! Hade lite problem med batteritiden i början, ofta klarade sig batteriet inte mer än 6-8 h. Installerade Go Power Master och nu håller batteriet i snitt över 30 h. Väljer "Super Save" när jag vet att jag inte behöver synk/mobildata och General save/My mode övrig tid. Fungerar kanon
     
  20. Exodite

    Exodite Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Kort uppdatering:

    Bildkvalitén (och filstorleken) på foton tagna med telefonen är märkbart bättre än på 2.3.4.

    Den slöa responsen på svepningar (främst i notifikationsfältet och aktiva applikationer) och knapptryckningar (främst när jag sätter alarm) börjar bli mer irriterande.