Köpa S3 av Markosgames.se

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Yaoodo, 9 jun 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Yaoodo

    Yaoodo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har någon här erfarenhet av att köpa mobiler eller andra elektronik från Markosgame? Jag är lite skeptiskt mot butiken Markosgames.com då den erbjuder tusen lapp billigare än rekommenderad pris för S3.

    Jag har vart inne och sökt på Markosgames på Google. Kunderna som har handlat där säger enbart negativa saker om dess service och sena leveranser, men det senaste inlägget är skrivet för ett år sedan. Så jag undrar om de har förbättrat på deras service eller fortfarande som förr?

    Tack i förhand! :)
     
  2. Moonwall

    Moonwall Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Som någon sa på Sweclockers; var inte dumsnål. Markosgames är ett oseriöst företag, personen bakom har bl.a. gått i personlig konkurs. En sak att komma ihåg angående e-handel är att om det är för bra för att vara sant är det antagligen det också ;)
     
    bubban gillar detta.
  3. Yaoodo

    Yaoodo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skulle kunna åka och besöka deras partnerbutiker Vasagaming i Göteborg.
    Är det något annat jag borde oroa mig för förutom leveransen?
     
  4. Moonwall

    Moonwall Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag har läst om att folk som fått trasiga grejer inte fått en ny utan bara svaret att de inte säljer trasiga saker. Jag avråder dig att handla därifrån, en liten butik kan inte sälja saker mycket billigare än etablerade företag om allt står rätt till.
     
  5. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    För böveln, gör inte folk research innan man köper saker från nätet? Marcosgame är ett känt scammer-företag. Läs på sweclockers bara
     
  6. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Tänk såhär istället: när du köper en produkt så betalar du för varan och servicen runt den.

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
  7. Marchello

    Marchello Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej Alla Swedroider

    Jag har full förståelse och har full respekt för alla medlemmar här på swedroid. Givetvis har ni läst inlägg om oss på sweclockers, minhembio, flashback m.fl men jag tror inte att någon av er har läst att jag besvarat inlägg om oss i över 6 års tid på t.ex sweclockers. och efter en såpass lång tid har vi nu inlett en stämning mot just Sweclockers. Siten har i stort sett sågat oss i flera år och hade nu jag varit Sveriges största blåsare inom tv-spel så hade man ju haft minst en anmälan på 6 års tid??

    Däremot så står jag för att jag har skulder och det är ju inget man e stolt över (vem vill ha skulder?) men samtidigt skäms jag inte för det då den bästa kan göra ett misstag i sitt liv.

    Sweclockers och minhembio är anmälda/stämda på följande anklagelser
    - förtal
    - ekonomisk skada i över 6 års tid
    - ärekränkning
    - psykisk lidande

    Ni kan gärna följa det hela då jag kommer att läga upp det i vår webshop samt facebook.

    Självklart besvarar jag på era frågor och vad det gäller försäljning av mobiltelefoner, tv-spel samt modifikation av tv-spel
     
    Last edited: 12 jun 2012
  8. Marchello

    Marchello Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej Yaoodo

    Då har du faktisk missat den senaste tråden om oss där det står att jag dumförklarat en kund. När jag väl går in och besvarar hans inlägg så har personen helt plötsligt gått upp i rök och inte besvarar han mina inlägg heller.

    Läs här>> http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1087304-dumforklarad-av-markosgames/

    Jag har full respekt till er här på swedroid och givetvis har jag även förståelse att man höjjer varningens finger eftersom det står riktigt otäcka inlägg om oss. Men om man är sugen på läsa så ser du klart och tydligt att jag har besvarat inlägg på t.ex sweclockers i över 6 års tid. Om jag nu hade blåst någon så hade man ju haft minst en anmälan?? Men samtidigt bäddar inläggen för att det dom skriver är följande:

    Grovt förtal
    Ärekränkning
    Ekonomiskt skada
    Psykiskt lidande

    inlägget som jag länkar till är det som gjorde att jag bestämde mig för att stämma företaget sweclockers som till råga på allt stängde av mig, minhembio m.fl Somsagt 6 års tid av total sågning.
     
  9. Marchello

    Marchello Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej Yaoodo

    Då har du faktisk missat den senaste tråden om oss där det står att jag dumförklarat en kund. När jag väl går in och besvarar hans inlägg så har personen helt plötsligt gått upp i rök och inte besvarar han mina inlägg heller.

    Läs här>> http://www.sweclockers.com/forum/13-...v-markosgames/

    Jag har full respekt till er här på swedroid och givetvis har jag även förståelse att man höjjer varningens finger eftersom det står riktigt otäcka inlägg om oss. Men om man är sugen på läsa så ser du klart och tydligt att jag har besvarat inlägg på t.ex sweclockers i över 6 års tid. Om jag nu hade blåst någon så hade man ju haft minst en anmälan?? Men samtidigt bäddar inläggen för att det dom skriver är följande:

    Grovt förtal
    Ärekränkning
    Ekonomiskt skada
    Psykiskt lidande

    inlägget som jag länkar till är det som gjorde att jag bestämde mig för att stämma företaget sweclockers som till råga på allt stängde av mig, minhembio m.fl Somsagt 6 års tid av total sågning.
     
  10. Mr_Svahn

    Mr_Svahn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    *Går och poppar popcorn* Hoppas på en lika roande diskussion här som i de trådarna på Sweclockers. :D
     
    soderkvist, bubban, Snusdus och 3 andra gillar detta.
  11. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Hoppas tråden låses illa kvickt
     
  12. Droid119

    Droid119 Guest

    Att folk ens orkar..

    Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk
     
  13. Dodat

    Dodat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Arrivederci, Imma leave before this battle begins, cuz we both know in the end which of these captains gonna win :3

    Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
     
  14. stornorden

    stornorden Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Marcosgames :-(

    Jag skulle beställa en Samsung Galaxy S3 fr MG men det sket sig!
    Efter trevliga mailsvar och guld o gröna skogar beställde jag en och lovade att få en dagen efter! Det kom ett bekräftelse mail där det framgick att ordern skulle behandlas inom 120min o jag skulle få ett kollinummer. Jag sålde min gamla mobil. Fick inget kollinummer och tvärdött i mailen!!! Mailade och frågade och fick ett sent svar mitt i natten där dom så att S3:an var SLUT!!!!! Helt plötsligt stod jag jag där och utan mobil och gick o köpte en annan ist :-/
    Varför lova när det inte finns mobiler???????
     
    soderkvist gillar detta.
  15. stornorden

    stornorden Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Marcosgames :-(

    Jag skulle beställa en Samsung Galaxy S3 fr MG men det sket sig!
    Efter trevliga mailsvar och guld o gröna skogar beställde jag en och lovade att få en dagen efter! Det kom ett bekräftelse mail där det framgick att ordern skulle behandlas inom 120min o jag skulle få ett kollinummer. Jag sålde min gamla mobil. Fick inget kollinummer och tvärdött i mailen!!! Mailade och frågade och fick ett sent svar mitt i natten där dom så att S3:an var SLUT!!!!! Helt plötsligt stod jag jag där och utan mobil och gick o köpte en annan ist :-/
    Varför lova när det inte finns mobiler???????
     
  16. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    MarchelloMarchello; Varför byter du namn på verksamheten hela tiden är en stor fråga? Om du nu inte har något att dölja så borde det väl vara bäst att ha ett etablerat namn man arbetar för att få upp trovärdigheten för?

    Att du ex blir svartlistad, om det stämmer, och sedan byter verksamhetsnamn 2007 och nu kommer här med ytterligare ett namn, en domän registrerad 2011-10, får en givetvis att fundera inte bara en extra gång utan tre och fyra.

    Frågorna är givetvis många. Började med några få.

    Edit:
    Såg en post på swedroid från 2008 och markosgames.com har en jäkla massa domänbyten så får editera mig lite. Fram till 2008 låter det som att du i så fall har använt tre olika verksamhetsnamn, så frågan består med lite ändringar.
     
    Last edited: 14 jun 2012
  17. Marchello

    Marchello Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej Heikki

    Det är ytterst tråkigt att jag inte kunde leverera en S3:a till dig. Men eftersom vårt system krascha så kunde jag inte se korrekt lagersaldo i butiken. Att telefonen är slut i lager är ju inget vi kan rå för och hade jag haft den i lager så hade jag självklart skickat den omg till dig. Kan tillägga att det inte bara är ni som inte fått sin beställda S3:a och jag har vart tvungen att kontakta alla personer som beställt. Vissa väntar och vissa har avbokat.

    sedan undrar jag om det hade låtit bättre att skriva " telefonen är skickad" medan den inte är det. Saker och ting kan helt enkelt ta slut och det är inget vi kan göra åt då även stora företag har svårt att få tag på eftertraktade telefoner. Beställer du från Telenor så har dom 2-3 veckor leverans tid. Och inte är jag bättre. Och jag köper heller inte in dom volymerna som t.ex telenor.

    Mvh
    Marchello / Marko´s Games
     
    Last edited: 14 jun 2012
  18. Marchello

    Marchello Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har varit ägare till Multimediashopen.com, gamecom.se, tvspelsshopen.se

    Marko´s Games startade jag år 2008 och gick vi över till tvspelsshopen. Därefter lade jag ner allt inom tv-spel och började försäljning i slutet av 2011.
    Om jag sedan har 45 domäner kopplade till mig så gör det absolut inget då dem står på mitt namn. det hade ju snarare varit galet om någon av ovanstående namn var registrerade på någon annan? Men nu är det så att jag har inget att dölja och jag vet vart jag står.

    Sedan kan man väl dom flesta undra varför man inleder en stämning mot sweclockers? 6 år har gått och ingen lyssnar. Då måste man göra en anmälan för att få rättvisa.

    Mvh
    Marchello / Marko´s Games
     
  19. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Tackar för svar, om du nu säger att det är konstigt om domänen inte är registrerad på dig, hur kommer det sig att domänen nu är registrerad 2011? Vad hände mellan 2008 och 2011?

    Registrar History: 2 registrars with 1 drop.
    NS History: 6 changes on 5 unique name servers over 6 years. IP History: 11 changes on 5 unique IP addresses over 4 years.
    Whois History: 157 records have been archived since 2008-04-12 .
     
  20. Marchello

    Marchello Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej Vad som hände var att jag lade ner allt vad försäljning heter år 2010. Men satte igång igen i slutet av 2011. Och vad det gäller marko´s games så har den varit registrerad på mig och ingen annan.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.