Diskussion: Tråden för batteritid

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Exile82, 10 mar 2012.

  1. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jag kör 3G only här i Stockholm, fungerar finfint, men jag har iofs inte Tele2.



    Sent from my old iPhone 3GS
     
  2. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Har du bra 3G täckning spelar det ingen roll. Är den dålig kan det kanske vara värt att låsa den för att slippa att den flippar fram och tillbaka mellan GSM/3G, fast då skall man ju helst låsa den till den starkaste signalen. Att låsa den till en dålig/svag 3G signal kan knappast ge bra/bättre batteritid.
     
  3. Skillz

    Skillz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har nog något problem med min xperia S...
    Under natten så laddade den ur 34% av batteriet i standby-läge, alltså skärmen släckt..
    Och när man tittar till batteritiden så har mesta gått åt till standby-läge enligt mätaren och på andra plats kommer wifi som använt en tredjedel av vad standbyläget gjort enligt % mätaren.. konstigt tycker jag.

    Med denna standbytid så räcker den knappt 24 timmar, och wifi ska man väl inte behöva stänga av liksom GPS.. På min 4S jag hade innan så kunde man ha allt igång och den drog inte i närheten av dessa mängder..
    Så jag gissar på att det är något jag måste missat i inställningarna och kanske någon som kan hjälpa mig eftersom jag trots allt gillar denna telefonen mer än 4S i övrigt.
     
  4. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Gör bara så att allt batterisugande stängs av över natten, du kan ju använda strömspararappen som sätts på av sig själv för att stänga av wifi, gps osv :)
     
  5. Skillz

    Skillz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har så den ska stänga av allt sånt automatiskt mellan 00 och 07.00 men gör ju ingen skillnad :(

    Är skitskumt faktiskt, märkte idag också att när jag höll på med telefonen med enkla program så drog den batteri som tusan, såg hur den sjönk 1% var 5e minut ungefär... helt sjukt!
     
  6. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    IOS är bättre vad gäller batteritid. Det är bara att acceptera. Det är inte heller konstigt att telefonen drar en procent var femte minut när du använder den. Det pr skärmen som drar batteri och förmodligen sjunker det ännu snabbare än cad du säger för åtta timmars skärmtid tror jag är svårt att få ur den om man inte stänger av allting annat.
     
    Skillz gillar detta.
  7. avindal

    avindal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    402
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Att logga ut från Google Latitude gör en jäkla skillnad på batteritiden, så om ni inte "behöver" den tjänsten så tjänar ni mycket batteri på att stänga av den.
     
  8. Skillz

    Skillz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag förstår!

    Tråkigt det då jag gillar telefonen annars som fan! :/ Får försöka använda den därefter då!

    Men det låter konstigt ändå.. Jag menar xperia S klarar ju utan problem att spela upp film i 6 timmar i sträck, 6.5timmar t.om.. så att ha skärmen på utan att göra något krävande lär ju inte dra i närheten av samma resurser :) Men du kan ju givetvis ha rätt, för det verkar ju inte bättre :)
     
  9. MrMör

    MrMör Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hej hej... Inatt drog min telefonen 45 % av batteriet. Det var första natten jag inte hade i laddaren för jag ville se hur mycket som skulle dras. Jag hade igång wifi och det stod för ca 20 % av batteriåtgången sen stod mobilens viloläge för ca 25..

    Men finns det nån app där man kan se mer ingående exakt vad det är som drar batteri?

    Jag har cpu spy installerat och jag såg att mobilen inte hade gått in i deep sleep utan låg istället på 384 Mhz hela natten(vet inte riktigt hur många Mhz deep sleep ligger på..)
    Är det wifi som gör att den inte går in i deep sleep eller kan det vara nån annan app?
     
  10. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Testa Badass Battery Monitor och se om det kan vara något.

    Själv fick jag sjukaste batteriförbrukningen efter 75 uppdateringen. Den drog lätt 5-10% i timmen utan att jag gjorde något. Jag gav den ett dygn att landa efter uppdateringen, men det bara fortsatte.
    Så jag gjorde en fabriksåterställning och nu drar den nog mindre än efter 73.
    På lunchen igår blev det en 60 minuters promenad med Spotify, Endomondo, GPS aktiv, 1 post i Instagram, 4 sms och 5 bilder, då drog den 3%

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
    MrMör gillar detta.
  11. MrMör

    MrMör Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tack för tipset!

    Kan man få wifi att koppla ner sig när man inte har igång skärmen och sedan kopplar upp sig när man sätter på?
    Telefonen går aldrig ner i deep sleep med wifin igång...
     
  12. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Wifiinställningar-> menyknappen-> avancerat-> Wifi policy
     
    avindal gillar detta.
  13. avindal

    avindal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    402
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Shit vad bra, den har jag inte sett innan!!
     
  14. MrMör

    MrMör Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det står ju att den byter till mobildata..
    Min telefon stänger inte ner wifi när skärmen stängs!? När jag sätter på skärmen igen så är wifin igång. Borde väl ta ett tag för den att sättas igång om den har varit avstängd?
     
  15. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Min slår av wifi som den ska och det tar några sekunder för det att komma igång när man väcker den. Om man vara släcker skärmen mycket kort så hinner dock inte Wi-Fi stängas av.
     
  16. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Stänger den verkligen av Wi-Fi om jag väljer "När skärmen är avstängd" men inte har mobil data igång?

    Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
     
  17. Megalo

    Megalo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det tar ett tag innan WiFi stängs av när man släcker skärmen. När skärmen väl tänds så går WiFi igång ganska fort, tar max nån sekund så är den igång igen. Själv hinner jag precis öppna låsskärmen så är WiFi igång.
     
  18. MrMör

    MrMör Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag märkte nu att den faktiskt stängs av efter en stund :P
     
  19. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Skulle vilja ha lite hjälp med att tolka det här. Från 100% till 20% på 8h, 2h skärmtid. Visst, jag använder telefonen rätt intensivt, men borde den inte hålla lite längre? Har laddat ner better battery stats (se screenshot) men vet inte hur jag ska tolka resultatet. Är det normalt?

    https://dl.dropbox.com/u/8578416/Screenshot_2012-07-18-15-24-28.png
    https://dl.dropbox.com/u/8578416/Screenshot_2012-07-18-15-24-37.png
    https://dl.dropbox.com/u/8578416/Screenshot_2012-07-18-15-24-53.png
     
    Last edited: 18 jul 2012
  20. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ja, med 2 h skärmtid med normal ljusstyrka (40-50%) så är det normalt.