Tips: Tre förbokningstråd (sen leverans)

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av spyvingen, 28 maj 2012.

  1. alexelrey

    alexelrey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    961
    Mottagna gillanden:
    292
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Blir riktigt jävla besviken och förbannade på 3, de verkar tydligen ha glömt bort mig helt och hållet!
     
  2. grillchips

    grillchips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Huawei P20

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20
    Berätta mer.
     
  3. alexelrey

    alexelrey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    961
    Mottagna gillanden:
    292
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Då jag inte fick något kolli-id av varken facebook gruppen eller twitter så drog jag iväg till butiken.
    VÄL på plats så hade han som stod där ingen aning om att folk hade fått sina blåa S3or skickade och hade ingen aning om att de ens fanns i lager.
    Och nu ska jag tydligen få bekosta ett helt nytt displayskydd (köpte 2 stycken till de 2 doa:de One X á 179 kr st) Blev lovad en till S3an!!! Det var ju inte mitt fel att One X hade så många fel i sig. Så nu ska jag få svar på tisdag om när jag ska få hämta ut en blå S3a. Det värsta av allt var att han frågade om jag blivit erbjuden en vit istället vilket jag aldrig blev och har fått sagt varje gång jag varit där att den 4e juni skulle de få in dem. Fortfarande inget spår och medarbetarna har ingen information om i vilken plats jag befinner mig i deras KÖ-system. Så nu har jag lagt ut totalt: 537 kr på enbart displayskydd samt 2 one X skal som kostade 100 kr!
    Imorgon så får kundtjänst ett samtal uttav mig och det blir sannerligen inget trevligt sådant!
    Har varit kund hos dem sedan 2006, snacka om att bli illa behandlad uttav 3, detta blir mina sista år hos dem!
     
  4. hasse77

    hasse77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2012
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Koll-id tror jag att man endast erhåller från kundtjänsten, men jag kan ha fel. Läste iaf i denna tråd eller en annan om brist på enheten att någon som hade förhandsbokat telefonen från 3 fick reda på koll-id när han kontaktade de via kundtjänst. Så jag ringde in ett par minuter senare och erhöll koll-id (även om jag först fick fel nummer och fick ringa in igen). Annars får man helt enkelt kolla sin mailinkorg och se om man fått mail från 3 när paketet har skickats iväg. Då bör du få ett brevavi eller sms när den väl har dykt upp hos upphämtningsplatsen.
     
  5. alexelrey

    alexelrey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    961
    Mottagna gillanden:
    292
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Glömde nog skriva att jag är en av dem som inte får telefonen hemskickad utan jag måste hämta ut den vid 3 butiken när de sms:ar mig tydligen...
     
  6. Anzen

    Anzen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Alltid bäst att plocka upp telefonen, svar direkt. (oftast bättre informerade än butikerna då de lättare håller sig uppdaterade).
    Det där med skalen kan du inte dra på tre, du har ju bytt telefon självmant.
    Det är bra att ha papper på de saker du ska "få" av butiken, hur ska de kunna komma ihåg en kund i mängden? Det GÅR inte..
     
    Last edited: 11 jun 2012
  7. alexelrey

    alexelrey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    961
    Mottagna gillanden:
    292
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Synd att de inte skrev på papper att jag skulle få displayskydd...
     
  8. hasse77

    hasse77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2012
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Efter 18.00 :O, visst att jag bor cirka 1 mil därifrån men att det ska dröja så länge finner jag inte så trovärdigt. Bor inte precis i den minsta hålan söder om söder...
    Får hoppas att den kommer in tidigare än så till det lokala servicestället, och frågan är när man får hem brevavit...Misstänker att jag får ta hem den först imorgon.
     
    Last edited: 11 jun 2012
  9. zetar

    zetar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Du behöver inte avin, det räcker med kolli-id (nummret som slutar på SE) och legitimation.
     
    hasse77 gillar detta.
  10. hasse77

    hasse77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2012
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Fick höra raka motsatsen av en polare, hur som helst lär jag försöka dra ned till Hemköp och hämta upp paketet om de får in det under dagen så fort statusen ändras på Postens hemsida.
     
  11. G3n3ral

    G3n3ral Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Du behöver inte själva avi-lappen. Det räcker med kolli-id på en lapp och legitimation. Jag har själv hämtat ut saker på det sättet många gånger.

    Säg att telefonen kommer till ditt utlämningsställe 15:00 idag och då har ju Posten oftast delat ut den vanliga posten, så då får du vänta på avin tills i morgon, men då kan du istället bara ta med dig numret på en lapp. Ibland skickas ju avisering via sms istället för i brevlådan. Då är det samma sak som om du skulle skriva numret på en lapp.
     
    hasse77 gillar detta.
  12. Anzen

    Anzen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Om det inte spelar någon roll med gratis displayskydd, varför klagar du då?
    Jag antecknar allt som oftast småsaker som kunder ska ha, jag hade glömt det direkt annars.
     
  13. wambam

    wambam Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min kom nyss in på mitt serviceställe! Äntligen ska man få geeka loss efter jobbet!!
     
  14. alexelrey

    alexelrey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    961
    Mottagna gillanden:
    292
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Great, inte ens 3 kundservice kunde svara på vilken köplats jag låg på...
     
  15. aaroid

    aaroid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har fått min nu, den sitter på laddning
     
  16. hasse77

    hasse77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2012
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    2012-06-11 12:24 Hemköp XXXXXXXXX, Sverige Försändelsen har levererats till ett serviceställe
     
  17. Morgonslak

    Morgonslak Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag sitter lite i samma sits, dvs telefonen torde vara framme, men posten hann inte dela ut en avi. Hur gör jag för att få tag på "mitt" kolli-id så jag kan hämta ut den och nörda ner mig redan idag?
     
  18. Anzen

    Anzen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag har precis hämtat ut min i Laholm. fick sms vid halv fyra ungefär.
    Visst är det skillnad på batteriluckan och fronten i färgen.
     
  19. hasse77

    hasse77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2012
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Ring kundtjänst och be om koll-ID, ha kvar de i luren medan du testar att spåra det på Postens hemsida. Fick själv fel nummer först och fick ringa upp dem igen.

    Ifall den är hos din lokala utlämningsställe så är det bara att ta med dig detta koll-ID och dina identifikationshandlingar (om det nu är på ditt namn abonnemanget är på) för att få ut paketet.
     
  20. wambam

    wambam Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Är det stor nyans skillnad menar du? Jag hämtar min inom timmen och jag ORKAR inte bli missnöjd på något sätt.. det är för psykiskt krävande.. Är det nå fuckup med min telefon som kommer idag, 2 veckor sent så kan jag garantera att detta är min sista samsung produkt.