galaxy s advanced

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av inact_044, 8 mar 2012.

  1. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    Jag tackar för svaret, det blir nog ett köp när jag börjar jobba igen. Men jag glömde givetvis en fråga, nämligen hur du upplever ljudet i den? Inte bara för samtal utan vid uppspelning av musik eller film. Jag undrar också om du har haft problem med att ansluta BT-enheter?

    Sent from a random device using TpT2
     
  2. Xaz

    Xaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har lyssnat en del på musik med den, ljudet är bra och är snäppet över ljudet i min dator (inbyggt ljudkort, men ändå). Lurarna man får med är väl inte i bästa laget men ändå bättre än vad man vanligtvis får, ifall du undrar. Vet inte vad jag ska säga om samtalskvalitén, bryr mig egentligen inte så mycket men man hör lätt vem det är som talar och rösten låter naturlig i sig, inga skärande ljusa toner eller förvrängda mörka om vi säger så.

    Har inte testat bluetooth annat än att föra över några saker från min förra mobil, men inga problem där heller.
     
  3. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    Det viktigaste är att man hör vad den i andra änden säger. Har kompisar med i4 och det är ingen idé att ringa för det går inte höra ett ord ändå. Återstår att se när det finns ICS tillgängligt då, helst officiellt via Samsung. Vart hade du förresten hittat root och andra kernels till luren?

    Sent from a random device using TpT2
     
  4. Xaz

    Xaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    ICS lär komma så småningom, står ju till och med på Samsungs hemsida att den är förberedd för ICS, så dom kan ju inte backa ur nu..

    Har inte hittat någon root till den än, inte letat särskilt mycket heller men några killar på XDA har börjat pilla med kerneln i alla fall. Bara att hoppas den blir populär nog att få en stor utvecklarbas så att säga. Med tanke på att den är det vassaste (?) du får för ~3000 kronor så har den väl hyfsade odds i alla fall.
     
  5. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    Ok, jag har inte kollat så noga på xda, hittade inget på sammobile. Känns som att root är ett måste om jag ska köpa så jag väntar. Tack för att du svarar på mina frågor, om du upptäcker något som du irriterar dig på med luren får du gärna skriva det här.

    Sent from a random device using TpT2
     
  6. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Någon som ägt Galaxy S innan och nu köpt advance? Några input? något som är bättre sämre vs?
     
  7. Xaz

    Xaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Kan nu säga att jag stött på något som börjat störa mig, mönsterlåset "hackar" ifall mobilen vilat länge. Själva "dragningen" avbryts innan man hunnit göra hela mönstret ett par gånger innan man kan dra hela och låsa upp mobilen. Tror inte det var så här de första dagarna, ska försöka se vad det beror på.

    EDIT: Verkar vara launcherns fel (Go Launcher EX), bytte tillbaks till TouchWiz och har inte haft problem sedan dess.
     
    Last edited: 1 jun 2012
  8. Agorazo

    Agorazo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    17
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Är det helt klart att ICS kommer till denna luren? Har för mig att jag sett något om det från Samsung men samtidigt läst på lite forum att folk verkar vara tveksamma ändå.

    Sen verkar en del tveksamma till hur bra det blir men jag tycker spontant att om Sony kan få ICS att snurra på en lur med 512 borde Samsung klara det på en med 768 eller?
     
  9. Xaz

    Xaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Vet inte riktigt, förut stog det på samsungs hemsida "Förberedd för Android Ice Cream Sandwich" men inte längre.. Väntar fortfarande på Samsungsverige @ Facebook Uppdaterings-sida att lägga till GSA med information.

    Angående RAM så klarar väl Galaxy S att ha både TW och ICS på 512MB så det ska absolut vara möjligt.
     
  10. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    Nej, enligt Samsung så går det inte köra ICS och TW på SGS. Det var ju i varje fall vad som sades i vintras som skäl till att den inte uppgraderades.

    Sent from a random device using TpT2
     
  11. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Vad tycker ni om mottagningen i den? Känslig för dödsgreppet?
    Är skärmen ljussvagare än gamla galaxy s?
     
  12. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    Xaz, har du mer info att dela med dig av? Har faktiskt börjat tveka inför köp.

    Sent from a random device using TpT2
     
  13. Xaz

    Xaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Mottagningen är relativt bra får jag säga, har oftast bättre täckning än de andra i hushållet. Inte haft något problem med något dödsgrepp, testade lite och kunde inte få mottagningen att försvinna, bara sjunka lite, samma med Wi-Fi.

    Har aldrig provat en Galaxy S så kan inte uttrycka mig om skärmen, dock tycker jag inte de vita färgerna är särskilt blå-tintade alls, man ser skillnaden om jag lägger den bredvid en Incredible S, men tycker annars den vita är klar och fin. Ljusstyrkan är hyfsad får man väl säga, riktigt soliga dagar så blir mitt tangentbord svårt att se (SwiftKey med neon tema, i stort sett kolsvart) men annars är det inga problem.


    Har fortfarande inte stött på några problem faktiskt, den fungerar perfekt so far. Som prisjakt recensionerna säger så är den också väldigt stabil, har en uptime på 291 h just nu (tappade den i golvet så batteriet flög ut för ett tag sen, annars hade den varit betydligt längre)

    Har inte stött på ett spel som laggar ännu heller, NovaThor-plattformen gör sitt jobb bra.

    Är det något specifikt så är det bara att fråga.
     
  14. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tack Xaz :)