Fråga: Är ni nöjda? (frågan är endast för er som har telefonen)

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av västeråssnubben, 31 maj 2012.

?

Är ni nöjda?

  1. Värdelös

    16 röst(er)
    8,3%
  2. Sjukt uunderbar

    176 röst(er)
    91,7%
  1. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Men snälla du, är det den röda fläcken i mitten på bilderna du menar är det självklart något fel... Jobbigt med bilder i Tapatalk.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  2. Galaxy44

    Galaxy44 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Finns som app på play store. Kolla i app forumet.
    -
    Btw kolla in mitt minne!!! :D

    Skickat från min GT-I9300
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 6 jun 2012
  3. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    MY GOD!!! Första pillandet på min S3 och jag är helt mållös... Helt sjukt hur smooth allt går..så snygg, så...... ......
    Ända kruxet är att telia missade att skicka med ett microsim....men det fixar jag i närmsta teliabutik..
     
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    samma "fel" finns även på S2 samt min gnexus och även på xperia s som en kollega på jobbet har. vetefan vart det kommer ifrån det går tom att se redan innan du tar bilden.
     
  5. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Stennöjd förutom delayen då man ska väcka den.
    Får se om det kan lösas på s3an då det aldrig löstes på 2an eller?

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  6. Freijd

    Freijd Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Grymt nöjd, pillat med den konstant i 12-14 timmar.
    tw funkade bra för att vara Tw, men det blev rootning och Nova pro endå, blev bara bättre!
    Har nog fått ett bra exemplar, talvolym och klarhet är kanon, ljudet är kanon, har inge fel på skärm och kameran funkar perfect!

    Jag har inte heller upplevt att den ska behöva ladda in ikoner på hemskärm vid nerstängning av appar. kör dock med 1 eller max 2 hemskärmar.
    Det enda som för mig personligen drar ner betyget lite är att den bli lite varmare i handen än vad jag är van vid sedan sg2an och att den inte verkar vilja sätta bakkgrundsbilder i "skrollbart läge" från galleri.
    Kanonmobil! en stark 9/10 just nu
     
  7. Blind_Man

    Blind_Man Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem med min kamera, är det bara vi som har det eller är det fler? Får man byta telefon? Typ DOA? Annars grym telefon :-D!
     
  8. Klashosh

    Klashosh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Jag DOAde min utan problem så det går fint. Jag fick pengarna tillbaka eftersom de inte hade en ny telefon hemma. Nu är jag dock skeptisk på att skaffa den igen pga detta.
    Jag hade samma problem med min sgs2 fast då på vit bakgrund, och eftersom de inte fixat det med denna lur så ger den lite B-känsla för mig....
     
  9. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    jag bara skrattar.... vilken jävla mobil...sanslöst...och så mycket snyggare i "verkliga livet"..
    var riktigt nöjd med S2'an men den bleknar något fruktansvärt när man hållit i en 3a.. iväg å jobba nu sen ska det flashas in godsaker ikväll :)
     
  10. Rootofevil

    Rootofevil Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Verkar vara buggar, det här verkar intressant så får hoppas patchen släpps i Sverige snart! http://happylaptops.co.uk/2012/06/12/samsung-galaxy-s3-firmware-update-hopefully-a-cell-standby-fix/
     
  11. Dalby

    Dalby Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    7/10
    Extremt snygg, iPhone fanboysen har kommenterat hur snygg den är (vit).

    Jag håller kvar vid att den har för lite ram-minne, 2gb så hade den fått 9/10.

    Skärmen buggar ibland på vissa mörka bilder +att jag har gått från sgs1 och tycker denna är oacceptabelt dålig i solljus.

    Annars är allt toppen än så länge. Droptest har tyvärr visat på att den är ömtåligare än sgs1 och sgs2.
     
  12. stefan karlsson

    stefan karlsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag är också mycket nöjd efter snart en vecka. Ångrar inte min "flytt" från iPhone 4 till denna. Skärmstorleken är underbar och möjligheten till widgets, inställningar och en massa andra saker. 9 av 10 är mitt betyg. Fick man drömma skulle det vara ännu bättre batteritid (skulle inte göra något om telefonen blev lite tjockare om det innebar ännu bättre batteritid). Negativt är också funktionen där telefonen låter displayen vara på beroende på om den tror att man tittar/inte tittar på den skulle kunna vara bättre. Funkar inte så jättebra. Och S-voice är uselt, men knappast något man saknar.

    Med Nova launchern blev det ritkigt bra mjukvarulayout. Är riktigt nöjd!
     
  13. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Fungerat fint för mig, vissa små problem men det har alla i början.
    Fick även min blå idag så ska börja köra den lite och se om jag kan vänja mig vid färgen..:)
     
  14. mrpink

    mrpink Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Microsim, har S2an micro? Får min om ett par veckor
     
  15. MrSister

    MrSister Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    S2 = "stort"/standard simkort
    S3 = micro simkort

    Tjejen på The Phone House klippte till mitt standard simkort till micro när jag köpte S3:an, hon hade något verktyg som stansade ut kortet till rätt mått. Fungerade fint.

    Så gå in på en The Phone House och be snällt så kanske de klipper till ditt kort åt dig! :cool:
     
  16. Talaz

    Talaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2011
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Annars kan man gå till den operatören som man har abonemanget hos , och be dom ge er ett gratis micro sim, när man kliper ett simkort så kan det hända att dom kliper det, fel, vad mobilizera klippa mitt kort och fick använda en pincet för att få ur den ur simkorts hållaren ur min gamla hox!,
     
  17. Loomastic

    Loomastic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    Nöjd so far. Inte 10/10 då några saker stör mig. Jag tycker det tar lång tid att rendera hemskärmen då man klickar "Home". Jag har problem(?) med batteriviloläge, tycker det drar omotiverat mycket.
    Jag uppfattar inte de nya featuresen som några wow-upplevelser gentemot S2'an.

    Annars är det ju bara gott att säga. Skärmen, flytet, frånvaron av buggar, byggfel etc., kameran, ljud, allt funkar perfekt... typ.

    Kort och gott är det en tydlig förbättring på flera viktiga punkter jämfört med S2'an.

    Jag är nöjd om än inte överväldigad
     
  18. 4official

    4official Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2011
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    http://www.youtube.com/watch?v=-jDV045HzJY

    Dem första buggarna som du nämner har löst via en uppdatering sorligt nog så har den inte kommit till sverige än men snart så!
     
  19. Pekz0r

    Pekz0r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Riktigt fin telefon!
    Jag har haft den i en vecka nu och jag är grymt nöjd.

    De några småsaker jag inte gillar är:
    - Pentile-matrisen. Liten text blir väldigt suddig. Inte ett jättestort problem eftersom det är jobbigt att läsa så liten text ändå, men det är ändå störigt och ser väldigt fult ut.
    - Hem-knappen kunde varit bredare. Tycker inte att det är så skönt att trycka på den när den är så smal. Tycker man med tummen som man nästan alltid gör så tar tummen emot emot telefonchassits kanter. Inte stort problem det heller men eftersom man tycker såpass mycket där och det är lite oskönt gör sig detta påmint hela tiden vilket gör det lite störande.
    - Hem-knappen reagerar lite för långsamt. Jag har stängt av att S-voice körs vid dubbeltryck vilket gjorde det betydligt bättre, men fortfarande inte helt bra.

    Sedan är väl inte designen jättesnygg, men det är ju högst subjektivt. Den var dock snyggare i verkligheten än den såg ut att vara på bild.
    Kvalitetskänslan och byggkvaliteten var jag tveksam till först, men den blev jag verkligen imponerad av!
    Annars har jag inget att klaga på och jag brukar vara är ganska petig.
     
    Last edited: 14 jun 2012
  20. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    10/10 !