Diskussion: GPS på Galaxy S3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Lidback, 11 jun 2012.

  1. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Hejsan,
    Har någon mer testat på gpsen på S3'an?
    Kommer ihåg när jag hade iPhone samt S2'an och satt i mitt hyreshus som är nybyggt med tjock betong, att man fick lov att springa ut på balkongen för att få gpsen att fungera.

    Men nu kan jag sitta i soffan min som vanligt och slänga igång gpsen och exemplvis Navigon och få kontakt direkt.


    Ett annat problem i bilen var att jag nästan var tvungen att trycka min S2'a / iPhone mot fönstret i bilen för att kunna få kontakt och för att gpsen för att fungera. Men S3'an är det helt annorlunda. Kan slänga den i baksätet in i en låda och fortfarande ha gps-kontakt och visar korrekt.


    Fler som haft exempelvis S2'an eller iPhone och känner av en otroligt förbättring gällande gpsen med S3'an? Blev otroligt överaskad av detta!
     
  2. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Mottagningen verkar vara riktigt bra även inne i byggnader. Den låser även snabbare än något annat i GPS väg som jag testat.

    Däremot verkar man ha lite kvar att jobba med när det gäller noggrannheten. Den är inte direkt dålig och räcker nog för de flesta men med GPS+Glonass och den högakänsliga mottagare som man verkar ha så hade jag förväntat mig att lite mer på den fronten.

    Jag ska dock testa detta mer vid tillfälle. Det är väl främst för geocachare som detta egentligen är något problem. För vanligt användande är noggrannheten fullt tillräcklig och den snabba positioneringen imponerar.
     
  3. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Var precis det jag reagerade på. Det är som dag och natt om man jämför personligen med Galaxy S2, samt iPhone 4 / 4S som jag tidigare haft. Dessa tre kammar 0 inomhus där jag bor, och måste nästan tryckas upp emot fönstret i bilen för att få en låsning.

    S3'an låser snabbt och direkt för mig på ställen som inte ens Galaxy S2, iPhone 4 / 4S klarar av att låsa sig.

    Själv har jag inte hårdtestat gpsen rejält ännu, men för mig som åker bil och som använder gpsen tillsammans med navigon då jag är i städer jag aldrig varit i förut - när man behöver hitta sig fram, har jag inget att klaga på :)
     
  4. Mr_Miyagi

    Mr_Miyagi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Själv jämför jag med en rootad HTC Legend som knappt hade stöd för gps överhuvudtaget (cyanogenmod). Lyckades med en radioversion men då måste man oftast starta om enheten innan gps:en kan låsa. Kom precis tillbaka från en löparrunda nu (har inte hunnit skaffa en armhållare till SGS3 än), efter 3km så fick den satellitmottagning. Så man kan väl säga att jag är hyfsat nöjd med vad SGS3 presterat hittills i gps väg :cool:
     
  5. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Hehe, jag har just bytt till S3 från en SGS tillverkad sommaren 2010 (innan Samsung uppdaterade GPS-antennen i typ september) - Vi kan väl säga att S3 är ett hyfsat lyft från att ta typ fem minuter på sig att låsa signalen - Utomhus! :D
     
  6. zetar

    zetar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Samma för mig, GPS:en i min gamla SGS var helt oanvändbar.
     
  7. Imdak

    Imdak Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För mig tar det runt 3-5 sekunder för att låsa utomhus och runt 10-20 sekunder inomhus i ett betonghöghus.