Övrigt: Samlingstråd för defekta lurar efter reparation/service

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Galaxy, 20 maj 2012.

?

Skickade in för service och

Poll closed 19 jul 2012.
  1. Fick ny lur

    3 röst(er)
    18,8%
  2. Fick tillbaka samma lur men då med samma/fler fel

    3 röst(er)
    18,8%
  3. Fick tillbaka luren med åtgärdat fel vilket fungerar felfritt

    10 röst(er)
    62,5%
  1. Lumetzky

    Lumetzky Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Skickade in mobilen för gula fläckar, när den väl kom fram så hade Anovo den i 3 dagar sen skickade dom tillbaka mobilen utan några fel. Så det var transporten som tog längst tid.

    Jag rensade min tele på allt och gjorde en återställning, laddade den full till och med :) Dock när jag fick tillbaka den så var den på så batteriet var nästan slut :/ Det är väl det ända minimala klagomål jag har på Anovo.

    *Edit* Mobilen är köpt på Expert.

    Flex är väl nån kabel som (gissar) går mellan skärm och moderkortet på telefonen eller?
     
    Last edited: 12 jun 2012
  2. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Tråkigt!! Jag hoppas inte det heller men det skulle inte förvåna mig, man kan inte bara byta display känns det som o hoppas på att det försvinner.. det är konstruktionsfel så in i helsike... tycker alla som köpte luren när det släpptes borde få en ny rakt av utan krångel.
     
  3. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Absolut, det håller jag med dig om! Men jag börjar känna mig lite osäker om ens det skulle hjälpa? Då kanske jag får en ny med gula fläckar, eller en med glappt bakstycke, eller med glapp underdel, eller en med dåliga touchknappar.. The list goes on and on and on and on and on...


    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  4. bunka

    bunka Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fortsättning på min inlämning hos mediamarkt:

    Historia:
    Lämnade in 10/6 på grund av knakande glaslist, dåligt passande bakstycke, gula fläckar på skärmen, nötta hörn(Vit SXS) samt att den förlorade täckningen lite då och då.

    11/6 Frågade efter sidan man kan kolla upp hur servicen går.
    13/6 Frågade igen eftersom jag ej fått sms

    Idag(14/6)
    Ett sms:
    "Status: W001-XYZXYZ: Hej, här kommer ditt sms som du efterfrågade.

    Mvh. Mediamarkt-Heroncity (Mottagarnr: *mitt telefonnummer*) Mvh Media Markt Heron City"

    Har provat att skriva in ordernummer, efternamn och affär på deras service sida (https://www.mediamarkt.se/webapp/wc...hannelMARepairStatus?storeId=14401&langId=-16).
    "
    Status
    Status på ärende: *Efternamn*
    OBS!

    Tyvärr finns ingen order med dessa uppgifter.
    Har du frågor, ta kontakt med ditt lokala Media Markt-varuhus."

    Detta är ju helt åt helvete. Har provat alla möjliga variationer med mellanslag och stora bokstäver på efternamn samt ordernummer. Ingen order känns igen. Inte heller finns det ett förbannat nummer till butiken utan jag måste alltså fara dit för att få kontakt med dem.

    Känner redan nu efter 4 dagar mer ilska mot dem än vad jag någonsin gjorde mot Expert för ett par år sedan när jag lämnade in en bärbar dator som det tog 6-7 månader att fixa innan jag slutligen fick pengarna tillbaka.

    Uruselt.
     
  5. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Märkligt, mitt servicenummer stod på kvittot jag fick när jag lämnade in telefonen.. Fick inte du ett kvitto på inlämningen!? :O

    Jag använde det som stod på kvittot och efter lite trixande på mediamarkts hemsida så lyckades jag söka rätt på min order :)

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  6. bunka

    bunka Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jo då

    Fick ett kvitto och har skrivit in samtliga nummer som står på. Är dock ett av dem som anges som servicenummer specifikt. Står dock W001 i början vilket tydligen ska bort. Vet inte om jag ska skämmas över att jag inte kom på det eller om jag ska klaga för att de inte är övertydliga.

    Iallafall så kom jag in till slut och det står endast att den behandlas. Lite otydligt kan man väl tycka. Ringde in och fick beskedet att den redan var lagad och på väg tillbaka. Nämndes något om en bytt skärm så vi får väl se hur resten av den är.
     
  7. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Nu är verkstaden klar med displaybytet men det står att de uppdaterat mjukvara till (6.0.B.1.564)!? När jag googla så får jag upp en massa om Xperia sola U & P!?

    Sen verkar de inte gjort ett dugg om alla andra fel :mad:

    Sent from my Xperia Mini Pro using Tapatalk 2
     
  8. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Vore ju lite kul om dom flashat in fel mjukvara :D
     
  9. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Inte mig emot :-) Då kanske man kan få en ny lur istället för en reparerad skitlur... Kan tilläggas att jag har bättre mottagning med lånesluren än min Xperia både på jobbet o hemma. Så det var/är något knas med Xperia Sn. Den åker in direkt om den inte åtgärdats.
     
  10. mabergli

    mabergli Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S6
    Lämnade in min för gula fläckar på skärmen samt lös nedre list, fick tillbaka den efter en och en halv vecka med utbytt skärm men inget verkar ha gjorts åt listen som fortfarande är lös/knarrar
     
  11. bunka

    bunka Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Äntligen färdig

    Så nu har jag fått tillbaka telefonen från MediaMarkt.

    Följande är händelseförloppet(utan mina kontakter med MediaMarkts service):

    registrerad 10/6
    sickad till deltaservice 10/6
    mottagen 12/6
    lagad 13/6
    åter till mig 18/6

    Är nöjd med tiden.

    Följande var beskrivningen på felet:
    "Gula fläckar i display, slitage på hörn och kanter, bakstycke går ej att sätta fast ordentligt, nedre list knakar, släpper, tappar kontakt med nätverket"​

    Följande är "changeloggen":

    Arbetsrapport:
    byte av front/display, flex, skydds film till flex, botten list, samtals test okej, kamera test okej, display test okej, touch test okej, kamera test okej, testat med nytt bakstycke det sitter fast lika dant som kunds bakstycke. Uppdaterat telefonen till 6.0.A.3.75​

    uppdaterat vet jag inte? Hade ju den innan men aja

    Arbete och delar

    Cover Bottom White

    Ear Speaker

    SW Oppgr

    Cap Micro-USB White

    Foil Adhesive Transparent Front

    Sheet LCD FPC

    Sheet Relay FPC

    Sheet ACF Relay

    Cushion Sub PBA

    FPC Main Assy

    Cover Front Assy White​

    Känns som en riktigt stark telefon nu. Ina knakningar. Skärmen är fantastisk. Inga gula fläckar eller ens hinten av dem. Bakstycket sitter klockrent. Displayskyddet sitter så man knappt kan se skarven.

    DeltaService var klockrena.
    MediaMarkt not so much.
     
  12. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Ja, men samtidigt är det ju inte Mediamarkts fel att du inte använde servicenumret som stod på kvittot du fick dag 1 :P

    Jag fick ingen info från Mediamarkt, men jag bad iofs inte om det heller. Men en googling och lite trixande med numret så kunde jag få fram min reparationstatus på någon minut.
     
  13. bunka

    bunka Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Även när jag fick den delen att fungera fanns det knappt någon information. Det står fortfarande att den är under behandling och då har jag hämtat ut den redan.

    Ringde deras kundtjänst och bad om att få veta status i fredags. Han svarade att dne var under behandling. Jag förklarade att jag pratat med någon dagen innan som sa att de bytt skärmen och att de skulle skicka den samma dag. Under behandling säger mig ingenting i jämförelse. Han kollade service sidan och fick fram att den inte var skickad men att en del saker var åtgärdade.

    Varför kunde han inte bara kollat det från början? Jäkla tjockisar...
     
  14. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    tjena.. hur lång tid har anovo på sig att fixa en telefon? kommer inte riktigt ihog vad som gällde om det tog för lång tid. någon som kan refresha mitt minne?
     
  15. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Har för mig att jag läst 2-3 veckor

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
    XperiaS gillar detta.
  16. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Kan du försöka få dom o skicka den till deltaservice istället!? Min lur var bara inne 1 vecka hos deltaservice.
     
  17. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Skickade in min till Deltaservice och fick tillbaka den precis 1 vecka efter.
    De åtgärdade bara skärmen, allt annat ignorerades.
    Inga gula fläckar ännu efter hård belastning och temps på ca 43C.
    Mottagningsproblemen är lika illa som förut men troligen beror det på Tele2 samt att XperiaS inte har bättre mottagning än vad Sony påstår.
    Nöjd med Deltaservice iallafall... än så länge... :)
     
  18. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    aa de e ju sjukt.. lämnade in den den 6'e ringde phonehouse förut å hon kunde bara se att den var på lagning :ehm: va det inte någonting man kunde göra om det tog för lång tid?
     
  19. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Reklamera pga för lång servicetid
    Ska ha gått minst 14 arbetsdagar om jag inte minns helt fel.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
    XperiaS gillar detta.
  20. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    så va de ja...
    ska det vara 14 dagar från det att man lämnat in telefonen till butik eller från den dag den kommit fram till anovo?